Τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν στην πλειοψηφία τους το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής μείωσης (SCR), το οποίο μετατρέπει καταλυτικά το ΝΟx (οξείδια του αζώτου) σε άζωτο και νερό χρησιμοποιώντας σαν αναγωγικό μέσο, το διάλυμα ουρίας (AdBlue).
Ο δείκτης διαλύματος ουρίας εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου και δείχνει την κατά προσέγγιση την ποσότητα που υπάρχει στο δοχείο του διαλύματος ουρίας. Όταν αρχίζει και πέφτει η στάθμη εμφανίζεται συνήθως ένα προειδοποιητικό μήνυμα «Low Urea». Στην περίπτωση που δεν γίνει ανεφοδιασμός και η ουρία στο δοχείο προσεγγίζει το πολύ χαμηλό επίπεδο, εμφανίζεται το προειδοποιητικό μήνυμα «Refill Urea tank». Σε αυτή την περίπτωση, το ντεπόζιτο πρέπει σύντομα να ξαναγεμιστεί. Επίσης, σε κάποια μοντέλα αναγράφονται και τα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει το αυτοκίνητο μέχρι το επόμενο γέμισμα.
Αν ο οδηγός αμελήσει όλα τα προειδοποιητικά μηνύματα και δεν γεμίζει με ουρία το αντίστοιχο ρεζερβουάρ, τότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να ξαναεκκινηθεί αφού κλείσει ο κινητήρας με το κλειδί ανάφλεξης. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να μείνει στο δρόμο ανά πάσα ώρα και στιγμή. Φανταστείτε να γίνει αυτό σε μια απομακρυσμένη περιοχή, χωρίς να υπάρχει σε κοντινή απόσταση πρατήριο υγρών καυσίμων που να πουλάει AdBlue. Μόλις το σύστημα προτροπής φθάσει στην τελική κατάσταση και απενεργοποιηθεί η επανεκκίνηση του αυτοκινήτου, η δυνατότητα επανεκκίνησης θα επανέλθει μόνο σε περίπτωση που το ντεπόζιτο της ουρίας συμπληρωθεί.
Το καπάκι για το συμπλήρωμα του διαλύματος της ουρίας βρίσκεται δίπλα από αυτό του ρεζερβουάρ πετρελαίου. Δώστε μεγάλη προσοχή ώστε να μην προσθέσετε το διάλυμα ουρίας στη δεξαμενή καυσίμου, γιατί αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση του κινητήρα, προκαλώντας διάφορες δυσλειτουργίες. Επίσης, ποτέ μη χρησιμοποιείτε το μείγμα διαλύματος ουρίας με πρόσθετα ή νερό και γεμίστε μόνο το προδιαγεγραμμένο με ISO 22241 διάλυμα ουρίας.