VW T-Cross ή Polo στα ίδια λεφτά;

Σήμερα το αγοραστικό κοινό έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ πολλών μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών, κινητήρων, αμαξωμάτων κ.λπ., ενώ ακόμα και μπορεί να έρθει σε δίλημμα ανάμεσα σε αυτοκίνητα της ίδιας μάρκας. Όπως συμβαίνει στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπου στην ίδια ακριβώς τιμή προσφέρεται η αρχική έκδοση του T-Cross με πλούσια έκδοση του Polo.

Δείτε ακόμα: Toyota Yaris 1.5 Hybrid ή VW Polo 1.0 TGI

Πρόκειται για το T-Cross 1.0 TSI 95 PS Life και το Polo 1.0 TSI 115 PS DSG Highline, με τιμή εκκίνησης τα 17.440 ευρώ. Μεταξύ τους μπορεί να έχουν πολλά κοινά στοιχεία, όπως είναι η πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη, ωστόσο σχεδιαστικά είναι εντελώς διαφορετικά και το καθένα έχει τη δική του προσωπικότητα. Το Polo εμφανίζεται πιο συντηρητικό σε σχέση με το πιο μοντέρνο T-Cross, το οποίο παράλληλα είναι λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις (μόνο το μεταξόνιο είναι ίδιο) και ειδικά σε ύψος.

Ίδια τιμή με πλούσιο εξοπλισμό

Όπως αναφέραμε, τα δύο αυτά μικρά μοντέλα της VW, διατίθενται στην ίδια ακριβώς τιμή. Το T-Cross από την αρχική του έκδοση είναι πληρέστατο και μάλιστα περιλαμβάνει στάνταρ στοιχεία που δεν έχει το Polo Highline. Μεταξύ αυτών είναι τα συστήματα διατήρησης λωρίδας και τυφλού σημείου, η κάμερα οπισθοπορείας και η μεγαλύτερη οθόνη των 8 ιντσών (6,5 ιντσών στο Polo) του συστήματος πολυμέσων. Από την άλλη πλευρά το Polo διαθέτει ηλεκτρονικό κλιματισμό αντί μηχανικό και κυρίως, το αυτόματο κιβώτιο DSG7, έναντι χειροκίνητου 5 ταχυτήτων και πιο δυνατό κινητήρα 115 ίππων (έναντι 95 PS το T-Cross). Πληροφοριακά, το T-Cross με τον 1.0 TSI 115 PS κινητήρα και το DSG κιβώτιο κοστίζει 3.210 ακριβότερα, δηλαδή 20.650 ευρώ.

Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: VW T-Cross Vs Hyundai Kona

Καλύτερη ποιότητα το Polo και χώροι το T-Cross

Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό των δύο κόμπακτ μοντέλων της VW, οι διαφορές είναι αρκετές τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε ποιότητα. Η συνολική εικόνα στο εσωτερικό του Polo είναι άρτια σε κάθε επίπεδο. Ολόκληρο το ταμπλό από τη βάση του παρμπρίζ έως κάτω από το διακοσμητικό φιλέτο αποτελείται από μαλακό και παχύ πλαστικό, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Στο T-Cross τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά, με όλη την κατασκευή να είναι στιβαρή. Σε ότι αφορά την συναρμογή και το τελικό φινίρισμα, αυτά δεν εμφανίζουν ψεγάδι και στα δύο αυτοκίνητα. Παράλληλα ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία.

Δείτε ακόμα: VW Polo βενζίνη, ντίζελ ή φυσικό αέριο;

Στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας, το T-Cross έχει ξεκάθαρο προβάδισμα. Όχι ότι το Polo στερείται χώρων, όμως στο T-Cross οι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο ωφέλιμο ύψος και αέρα για τα γόνατα στο πίσω κάθισμα. Το τελευταίο είναι συρόμενο και συμβάλλει τα μέγιστα στην πρακτικότητα, καθώς μεταβάλλει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 347-417 λτ. (351 λτ. στο Polo).

Άνετα και ασφαλή στην οδήγηση

Στο δρόμο το Polo κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης, η οποία εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση και υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Η κατάλληλη ρύθμισή της σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας σε κάθε διαδρομή. Στο T-Cross ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά και έχει καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός. Επίσης, είναι ευέλικτο στην πόλη, ενώ εκτός αυτής θα ταξιδέψει με άνεση στην εθνική οδό και θα στρίψει με ασφάλεια σε επαρχιακές διαδρομές. Ωστόσο, το Polo έχει πιο ποιοτικό πάτημα και φιλτράρει καλύτερα τις ανωμαλίες των δρόμων. Το τιμόνι και στα δύο αυτοκίνητα προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και είναι όσο βαρύ χρειάζεται. Στα φρένα υπερέχει το Polo με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς (ταμπούρα στο T-Cross).

Πιο γρήγορο και οικονομικό το Polo

Αναμενόμενα ο ισχυρότερος 1.0 TSI του Polo με τους 115 ίππους και το DSG κιβώτιο των 7 ταχυτήτων έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα. Η συνεργασία με το DSG είναι εξαιρετική, προσφέροντας άνεση κατά την οδήγηση. Ταυτόχρονα και η λειτουργία του ικανοποιεί εξασφαλίζοντας γρήγορες αλλαγές των σχέσεων, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη. Το Polo χρειάζεται 2 δευτερόλεπτα λιγότερα στο 0-100 χλμ./ώρα (9,5 δλ. έναντι 11,5 δλ.) και η τελική του ταχύτητα είναι κατά 20 χλμ./ώρα υψηλότερη.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS

Ο θόρυβος και η τραχύτητα από την 3κύλινδρη δομή των κινητήρων δεν θα ενοχλήσουν στα δύο μοντέλα και μόνο σε υψηλές στροφές γίνονται αισθητοί στο εσωτερικό. Ωστόσο, λόγω των 7 ταχυτήτων, το μηχανικό σύνολο του Polo δουλεύει σε χαμηλότερες στροφές σε ταχύτητες ταξιδιού, συγκριτικά με το 5άρι μηχανικό του T-Cross, προς όφελος της χαμηλότερης κατανάλωσης και θορύβου. Σε πραγματικές συνθήκες ο κινητήρας του Polo είναι ελαφρώς πιο οικονομικός σε κατανάλωση με 6,6 λτ./100 χλμ. αντί 7,0 λτ./100 χλμ.

Συμπέρασμα

Τα δύο μικρά μοντέλα της VW μπορεί να πωλούνται στην ίδια τιμή, όμως υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ τους. Το Polo κερδίζει σε επιδόσεις, ποιότητα και άνεση στην οδήγηση λόγω του DSG. Το T-Cross είναι πιο ευρύχωρο και πρακτικό με αποτέλεσμα να είναι σε θέση και τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, ενώ ο εξοπλισμός του είναι πληρέστατος από την πρώτη έκδοση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Polo 1.0 TSI 115 PS DSG T-Cross 1.0 TSI 95 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 7DSG 6MT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 115/5.000-5.500 95/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/2.000-3.500 175/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,5 11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,9 5,9
Βάρος (κιλά) 1.195 1.245
Χώρος αποσκευών (λτ.) 351 347-417
Εξωτερικές διαστάσεις Polo 1.0 TSI 115 PS DSG T-Cross 1.0 TSI 95 PS
Μήκος (χλστ.) 4.053 4.108
Πλάτος (χλστ.) 1.751 1.760
Ύψος (χλστ.) 1.461 1.584
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.551 2.551
Κατανάλωση – κόστη Polo 1.0 TSI 115 PS DSG T-Cross 1.0 TSI 95 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 6,6 7,0
Κόστος στα 12.000 χλμ. 1.063€ 1.127€
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 134 135
Τέλη κυκλοφορίας 160,8€ 162€
Τεκμήριο 4.000€ 4.000€
Εξοπλισμός  – τιμή Polo 1.0 TSI 115 PS DSG T-Cross 1.0 TSI 95 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας ο
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 6,5 ιντσών Οθόνη αφής 8,0 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 17.440 17.440
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -Δεν διατίθεται

Το κόστος στα καύσιμα είναι υπολογισμένο με την τρέχουσα πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,342 €/λτ.

Get it on Google Play Download on the App Store