Το δημοφιλές μικρό μοντέλο της VW, το Polo είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης TSI, πετρελαίου TDI και φυσικού αερίου TGI, καλύπτοντας έτσι μια μεγάλη μερίδα αγοραστικού κοινού. Παράλληλα, είναι από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας με κινητήρες τριών διαφορετικών τύπου καυσίμου, οι οποίοι είναι αποδοτικοί και οικονομικοί.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Polo 1.0 TGI 90 PS CNG
Πρόκειται για τις εκδόσεις με παραπλήσια ιπποδύναμη 1.0 TSI 95 PS, 1.0 TGI 90 PS και 1.6 TDI 95 PS. Από πλευράς τιμών, το Polo 1.0 TSI 95 PS κοστίζει σημαντικά λιγότερα χρήματα (από 15.950 ευρώ), ενώ τα άλλα δύο πωλούνται στην ίδια τιμή των 18.200 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός και των τριών εκδόσεων του Polo είναι πληρέστατος σε κάθε επίπεδο. Περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών κ.λπ.
Σχεδιαστικά δεν παρουσιάζουν αλλαγές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό τους (εκτός από ενδείξεις στον πίνακα οργάνων). Ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής (μαλακά υλικά στο ταμπλό), καθώς και για την πολύ καλή εργονομία, πρακτικότητα και χώρους. Διαφορά εντοπίζεται στο χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι 351 λτ. στο 1.0 TSI και 1.6 TDI και 251 λτ. στο 1.0 TGI, λόγω των –πλήρως καλυμμένων- δεξαμενών του CNG που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο.
Δείτε ακόμα: VW: «Πραγματική μηχανή οδήγησης το νέο Golf R»
Εκεί όμως που εστιάζονται οι βασικότερες διαφορές μεταξύ τους, είναι στους κινητήρες. Ο 1.0 TSI και ο 1.0 TGI έχουν την ίδια δομή, όμως ο 1.0 TGI όμως έχει δεχτεί απαραίτητες τροποποιήσεις για να καίει και φυσικό αέριο (CNG/βενζίνη). Το Polo 1.0 TSI υπερέχει σε επιδόσεις (έναντι και του 1.6 TDI), αλλά το κόστος σε καύσιμα είναι υψηλότερο. Αντιθέτως το Polo 1.0 TGI έχει με διαφορά το χαμηλότερο κόστος καυσίμων, ενώ περίπου στη μέση βρίσκεται το 1.6 TDI, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στους παρακάτω πίνακες. Στο Polo 1.0 TGI προστέθηκε μία ακόμα δεξαμενή φυσικού αερίου και η συνολική χωρητικότητα σε CNG φτάνει τα 13,8 κιλά. Ωστόσο μίκρυνε το ρεζερβουάρ βενζίνης, το οποίο είναι πλέον βοηθητικό και έχει χωρητικότητα 9 λτ. Μειονέκτημα αποτελεί η μικρότερη αυτονομία έναντι των Polo βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και τα πρατήρια CNG που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές (δείτε τα εδώ).
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Polo 1.0 MPI EVO 80 PS
Συνοψίζοντας, η τελική επιλογή έχει να κάνει με τις εκάστοτε ανάγκες του αγοραστή. Πιο συμφέρουσα αγορά από πλευράς τιμής είναι το Polo 1.0 TSI. Για όσους αναζητούν τη μέγιστη οικονομία σε κόστος καυσίμου και έχουν κοντά στην περιοχή τους πρατήριο CNG, τότε το 1.0 TGI είναι πρώτο και με διαφορά. Αν πάλι κάποιος κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα και θέλει μεγαλύτερη αυτονομία, τότε θα τον καλύψει το Polo 1.6 TDI.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Μοντέλο | 1.0 TSI 95 PS | 1.0 TGI 90 PS | 1.6 TDI 90 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 | 1.598 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Ταχύτητες | 5 | 6 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 95/5.000 | 90/4.500 | 95/2.700 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 175/2.000 | 160/1.800 | 250/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 | 11,9 | 11,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 187 | 183 | 185 |
Βάρος (κιλά) | 1.155 | 1.275 | 1.270 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 351 | 251 | 351 |
Κατανάλωση – κόστη | |||
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,6 | 3,7 kg | 4,8 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 961€ | 370€ | 667€ |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 127 | 103 | 126 |
Τέλη κυκλοφορίας | 152,4€ | 100,94€ | 151,2€ |
Σημείωση: Το κόστος καυσίμων έχει υπολογιστεί με τις εξής τρέχουσες μέσες τιμές: Βενζίνη: 1,430 €/λτ., Πετρέλαιο: 1,158 €/λτ., Φυσικό αέριο: 0,834 €/κιλό.