Η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι ένα σημαντικό βήμα, ενώ για πολλά νοικοκυριά αποτελεί σπαζοκεφαλιά, ειδικά με την πληθώρα μοντέλων που προσφέρονται. Πλέον ένας υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει όχι μόνο σε διαφορετικά μοντέλα, αλλά και ανάμεσα σε διαφορετικό τύπο καυσίμου, ενώ πλέον στο παιχνίδι έχουν μπει και τα ηλεκτρικά.
Δείτε ακόμα: Πώς τo VW Polo προστατεύει και μετά από σύγκρουση
Παρακάτω θα δείτε μια σύγκριση ανάμεσα στους δυο «αιώνιους» αντιπάλους, αλλά με τις εναλλακτικές προτάσεις τους σε ότι αφορά τα μηχανικά τους σύνολα! Toyota Yaris Hybrid εναντίον VW Polo TGI. Και τα δυο προτάσσουν την οικονομία κίνησης, αλλά και το σεβασμό στο περιβάλλον, ως μερικά από τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.
Ξεκινώντας με το Toyota Yaris Hybrid, προσφέρεται με πλούσιο εξοπλισμό και με τιμή που ξεκινάει από τα 17.620 ευρώ. Τιμή που περιλαμβάνει και το τρέχον προωθητικό πρόγραμμα με έκπτωση 600 ευρώ. Επιπρόσθετα υπάρχει εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χλμ (όποιο επέλθει πρώτο) και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια, ενώ σε ότι αφορά την υβριδική μπαταρία υπάρχει επέκταση εγγύησης έως και τα 11 έτη.
Δείτε ακόμα: Νέο Toyota Corolla 1.2T ή 1.8 Hybrid;
Εξίσου ολοκληρωμένο όμως προσφέρεται και το VW Polo TGI, με τιμή που ξεκινάει από τα 17.400 ευρώ και δώρο τα καύσιμα για 1 έτος, αξίας 400 ευρώ, ενώ κι ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος.
Πιο φρέσκο το Polo, προς αντικατάσταση το Yaris
Τα δυο μοντέλα του συγκριτικού μας αποτελούν σταθερές αξίες στην κατηγορία των μικρών. Το Yaris είναι αρκετά χρόνια στην αγορά έχοντας ένα πυρήνα φανατικού κοινού, με τον αντικαταστάτη του να είναι καθ’ οδόν. Το διαθέσιμο Toyota Yaris Hybrid, σχεδιαστικά το έχει επιμεληθεί το σχεδιαστικό κέντρο ED² της Toyota στη Νότια Γαλλία, προσδίδοντάς του έτσι τον απαιτούμενο δυναμισμό για να σταθεί απέναντι στους αντιπάλους του. Από την άλλη το VW Polo, υιοθετεί μία εξελικτική σχεδίαση, η οποία ουσιαστικά διατηρεί την αρχιτεκτονική των μοντέλων της μάρκας. Έτσι, μοιάζει αρκετά με το προηγούμενο Polo, έχοντας όμως μεγαλώσει αρκετά, ξεπερνώντας σε διαστάσεις και το Yaris. Το συνολικό του μήκος πλέον αγγίζει τα 4.053 χλστ., έναντι των 3.945 χλστ. του Yaris, το πλάτος τα 1.751 χλστ. (1.695 χλστ. το Yaris) και το ύψος του τα 1.461 χλστ. (1.510 χλστ. το Yaris). Διαφορά υπάρχει και στο μεταξόνιο, όπου κι εδώ το Polo κερδίζει χάρη στα 2.564 χλστ., μιας και το μεταξόνιο του μοντέλου της Toyota φτάνει τα 2.510 χλστ. Γενικότερα οι διαστάσεις του νέου Polo το φέρνουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρών.
Διαβάστε επίσης: Από το Toyota Yaris T-Sport στο GR Yaris
Εσωτερικό: Καλύτερο σε ποιότητα το Polo
Τόσο το Toyota Yaris όσο και το VW Polo διαθέτουν καμπίνες επιβατών που ικανοποιούν και τον πλέον απαιτητικό. Η ποιότητα είναι ένα εκ των κύριων χαρακτηριστικών τους, όμως η καμπίνα του Polo κερδίζει όντας παράλληλα κι αρκετά πιο εκσυγχρονισμένη.
Ξεκινώντας με το ταμπλό του Yaris, αυτό διαθέτει τον ίδιο σχεδιασμό με τις λοιπές εκδόσεις του μοντέλου, με τη βασική διαφορά να εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων. Σε αυτόν διακρίνονται τα δύο κυκλικά όργανα δεξιά και αριστερά στα άκρα του, το ένα ταχύμετρο, το άλλο μετρητής ενέργειας. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η οθόνη αφής για το σύστημα infotainment. Όπως προαναφέραμε στον τομέα της ποιότητας το Polo ξεχωρίζει και τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας. Όλο το ταμπλό από τη βάση του παρμπρίζ έως κάτω από το διακοσμητικό φιλέτο αποτελείται από μαλακό και παχύ πλαστικό, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Αρκετά ικανοποιητικά είναι και τα σκληρά πλαστικά που συναντώνται στις πόρτες και στα χαμηλότερα τμήματα του ταμπλό. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμα η εργονομία, αλλά κι ευκρινέστατη οθόνη αφής για το infotainment.
Στον τομέα του χώρου των επιβατών, αμφότερα τα μοντέλα θα φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερα άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Σε ότι αφορά το χώρο αποσκευών το Yaris έχει το προβάδισμα χάρη στα 286 λίτρα διαθέσιμου χώρου, έναντι των 251 λίτρων του Polo. Στο Polo ο χώρος αποσκευών είναι μικρότερος συγκριτικά με τις λοιπές εκδόσεις του (355 λτ.), εξαιτίας των δεξαμενών του φυσικού αερίου.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Polo 1.0 TGI 90 PS CNG
Με στόχο την κορυφαία κατανάλωση!
Σε ότι αφορά τους κινητήρες που κινούν τα δυο μικρά μοντέλα του συγκριτικού μας, έχουν διαφορετική προσέγγιση για το πώς θα προσφέρουν στον αγοραστή τους τη μέγιστη οικονομία κίνησης. Το Toyota Yaris Hybrid συνδυάζει το θερμικό κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ το VW Polo επιλέγει τη λύση του φυσικού αερίου.
Ας τα δούμε αναλυτικότερα. Κάτω από το καπό του Toyota Yaris Hybrid υπάρχει ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων με 75 ίππους στις 4.800 σ.α.λ. ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 61 ίππους και 169 Nm ροπής από το… μηδέν! Η συνδυαστική ισχύς των 100 ίππων καταλήγει στους εμπρός τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου e-CVT (το Polo TGI δεν διατίθεται με DSG). Η ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα αποθηκεύεται σε μπαταρίες νικελίου-υβριδίου μετάλλου, με μέρος αυτής να ανακτάται τόσο κατά την επιτάχυνση (ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια), όσο και κατά το φρενάρισμα. Ανάλογα τις συνθήκες, το Yaris Hybrid μπορεί να διανύει εκατοντάδες μέτρα με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα. Μειονέκτημα αποτελεί το βουητό του κινητήρα κατά την πλήρη επιτάχυνση.
Από την άλλη το Polo 1.0 TGI βασίζεται στον γνωστό 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.0 TSI, με τις κατάλληλες βέβαια τροποποιήσεις για να καίει και φυσικό αέριο (CNG/βενζίνη). Η απόδοσή του φτάνει τους 90 ίππους και 160 Nm ροπής στις 1.800-3.800 σ.α.λ., ενώ προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα. Το VW Polo TGI διαθέτει τρεις δεξαμενές για το φυσικό αέριο, με τη συνολική χωρητικότητα να είναι 13,8 κιλά. Στη μάχη της κατανάλωσης τώρα, το Toyota Yaris Hybrid κατανάλωσε στη δοκιμή 4,4 λτ./100 χλμ., ενώ το VW Polo TGI 4,4 κιλά/100 χλμ. Σε χρήματα και με βάση τις τρέχουσες τιμές καυσίμων, το Yaris Hybrid κοστίζει 6 ευρώ/100 χλμ. (με τιμή βενζίνης 1,363 ευρώ/λτ.) και το Polo TGI κοστίζει 3,7 ευρώ/100 χλμ. (0,834 ευρώ/κιλό). Ωστόσο, στην περίπτωση του Polo TGI, το δίκτυο ανεφοδιασμού σε φυσικό αέριο θέτει περιορισμούς (δείτε εδώ τα πρατήρια).
Διαβάστε επίσης: Οι επιδόσεις του νέου Toyota Yaris 1.5 λτ. Hybrid
Ιδανικά σε κάθε διαδρομή!
Μπορεί να μιλάμε για δυο μοντέλα της μικρής κατηγορίας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι προορίζονται μόνο για κινήσεις εντός των τειχών της πόλης. Τουναντίον, θα σας ταξιδέψουν σε κάθε διαδρομή που θα χαράξετε στο μυαλό σας.
Το Toyota Yaris Hybrid για να ξεδιπλώσει πλήρως τις αρετές του, θα πρέπει ο οδηγός να εξοικειωθεί με τον ιδιαίτερο τρόπο οδήγησης που θέλει ένα υβριδικό μοντέλο. Μην τρομάζετε θέμα χρόνου είναι, μιας και θα πρέπει να ελέγχετε τη στάθμη των μπαταριών (από τις οθόνες) για να εκμεταλλεύεστε τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και να είστε προσεκτικοί με το δεξί πεντάλ, μιας κι αν το πατήσετε παραπάνω από όσο χρειάζεται τότε… ξυπνάτε τον βενζινοκινητήρα και καίτε καύσιμο. Το Yaris Hybrid διακρίνεται για την άνεση σε κάθε διαδρομή, αλλά και για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και μόνο με τέρμα γκάζι θα σας ενοχλήσει η χροιά του κινητήρα. Ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο και με με ασφαλές κράτημα στις στροφές, όμως οδηγικά δεν προδιαθέτει για πίεση.
Το νέο Polo, είτε μιλάμε για την έκδοση φυσικού αερίου, είτε κάποια με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με την ανάρτηση να αφήνει εκτός καμπίνας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας παράλληλα άφθονη πρόσφυση όταν ζητηθεί, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι μικρές. Κινούμενο στους αυτοκινητόδρομους, το Polo εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ είναι σε θέση να καλύψει μακρινές αποστάσεις χωρίς να κουράσει τους επιβάτες του.
Show me the money!
Ή ελληνιστί και πιο απλά, ας δούμε το κόστος κίνησης των δυο μοντέλων για 12.000 χλμ. ή ένα έτος, από την στιγμή που η διαφορά στην τιμή κτήσης είναι αμελητέα. Έτσι το κόστος σε καύσιμο για 12.000 χλμ. για το Yaris Hybrid θα αγγίξει τα 720 ευρώ, ενώ για το Polo TGI ανέρχεται στα 440 ευρώ. Βέβαια την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές η τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Αντιλαμβάνεστε ότι αν πάρει την ανιούσα εκ νέου, η διαφορά υπέρ του φυσικού αερίου θα μεγαλώσει περαιτέρω. Όμως το Yaris έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το Polo TGI πληρώνει 101 ευρώ. Από εκεί κι έπειτα η επιλογή είναι δική σας!
Δείτε ακόμα: VW Polo βενζίνη, ντίζελ ή φυσικό αέριο;
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Μοντέλο | Toyota Yaris Hybrid | VW Polo TGI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.497 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 3/12 |
Ταχύτητες | e-CVT | 6MT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 75/4.800 | 90/4.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 111/3.800–4.400 | 160/1.800-3.800 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | 65 | – |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 169 | – |
Συνδυαστική ισχύς (PS) | 100 | – |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,8 | 11,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 165 | 183 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,3 | 3,7 kg/100 χλμ. |
Βάρος (κιλά) | 1.165 | 1.185 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 286 | 251 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
Κατανάλωση – κόστη | Toyota Yaris Hybrid | VW Polo TGI |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 4,4 | 4,4 kg/100 χλμ. |
Κόστος στα 12.000 χλμ.* | 720€ | 440€ |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 75 | 103 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0 | 100,94 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Toyota Yaris Hybrid | VW Polo TGI |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αναγνώριση πινακίδων | • | • |
Αερόσακοι | 7 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | • | • |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 17.620 | 17.400 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |