Το νέο Renault Clio προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα εκδόσεων και κινητήρων, όπως είναι το αμιγώς βενζίνης 1.0 TCe 90, το διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 LPG, το πετρελαίου 1.5 Blue dCi 100 και το υβριδικό 1.6 E-Tech 140 PS. Μεταξύ αυτών πολύ κοντά σε τιμή και ιπποδύναμη βρίσκονται το LPG με το Diesel, τα οποία συγκρίνουμε και αναλύουμε με όλα τα χαρακτηριστικά τους παρακάτω.
Πιο συμφέρον σε τιμή – εξοπλισμό το LPG
Εξετάζοντας τις τιμές του Clio LPG με το Blue dCi στις αρχικές τους εκδόσεις, βλέπουμε ότι το υγραεριοκίνητο Equilibre Plus κοστίζει από 20.820 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ασφαλείας, ανέσεων και συνδεσιμότητας. Το ντίζελ εκκινεί από τις 21.520 ευρώ (+700 ευρώ από το LPG), με αρκετά καλό εξοπλισμό και αυτό. Όμως το LPG διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό αντί του απλού air condition, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης/μικρής σκάλας φώτων, κάρτα Renault Handsfree και προβολείς ομίχλης. Το 1.5 Blue dCi Evolution εφοδιάζεται με πλοήγηση και με φιμέ πίσω παράθυρα.
Καλύτερες επιδόσεις το Diesel, περισσότερη οικονομία το LPG
Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα θα καλύψουν πλήρως τον ενδιαφερόμενο, αφού είναι αποδοτικά, έχουν χαμηλό κόστος σε καύσιμα και προσφέρουν σβέλτες επιδόσεις. Το υγραεριοκίνητο των 100 ίππων και 170 Nm δίνει την επιλογή στον οδηγό να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιεί, αν και είναι σίγουρο ότι θα κινείται περισσότερο με το LPG και τη βενζίνη θα την έχει σαν ρεζέρβα. Το μοτέρ αφήνει από την αρχή θετικές εντυπώσεις, μιας και τραβάει καλά από τις χαμηλές στροφές κινώντας με μπρίο το Renault Clio. Ο παραγόμενος θόρυβος δεν θα ενοχλήσει σε καμία περίπτωση και μόνο ένας πολύ παρατηρητικός οδηγός θα μπορέσει να αντιληφθεί την ελαφρώς πιο τονισμένη τραχύτητα του μοτέρ αλλά και την καλύτερη απόδοση, όταν κινείται με το υγραέριο (συγκριτικά με τη βενζίνη). Η δεξαμενή του LPG έχει χωρητικότητα 32 λτ., ενώ υπάρχει και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 39 λτ.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ. μπορεί να μην ενθουσιάζει με τους 100 ίππους της ονομαστικής απόδοσης, όμως τα 260 Nm από τις 1.700 σ.α.λ. φροντίζουν να διαλύσουν κάθε επιφύλαξη. Η δύναμη είναι πάντα εκεί όταν τη χρειαστείς, ακόμα και με απαλό πάτημα του δεξιού πεντάλ, ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο. Γεγονός που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις, όπου σε κάθε μέτρηση από στάση και εν κινήσει (βλ. παρακάτω πίνακα), το 1.5 Blue dCi είναι πιο γρήγορο από το 1.0 TCe 100 LPG. Επιπλέον, το ντίζελ μοτέρ αρκείται σε χαμηλότερα λίτρα καυσίμου, όμως το LPG λόγω του ότι είναι σημαντικά φθηνότερο κοστίζει τελικά λιγότερα ευρώ. Ενδεικτικά, με κατανάλωση δοκιμής το ντίζελ 5,4 λτ./100 χλμ. στοιχίζει στα 12.000 χλμ. 1.208 ευρώ, όταν το LPG με 9,0 λτ./100 χλμ. κατανάλωση κοστίζει 1.031 ευρώ. Με τη χρήση μόνο βενζίνης, το ποσό είναι πολύ υψηλότερο, στα 1.720 ευρώ.
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως κινητήρα
Βενζινοκίνητο, ντίζελ ή LPG, για όποιο Renault Clio κι αν μιλάμε, κοινή συνισταμένη δεν παύει να είναι τα κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση συνδυάζει ιδανικά άνεση, ποιότητα κύλισης, αμεσότητα και κράτημα, σε ιδανική ισορροπία. Το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο περνάει απροβλημάτιστα πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου, παρέχοντας ένα ιδιαίτερα καλόβολο περιβάλλον για ταξίδια. Επίσης, η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα. Σε πιεσμένους ρυθμούς το Clio δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει ποτέ ούτε ζήτημα κλίσεων, ούτε γλιστρήματος. Το αμάξωμα γέρνει ακριβώς όσο χρειάζεται για να φορτίσει την εξωτερική πλευρά και να ενισχύσει τη μηχανική πρόσφυση, η οποία ούτως ή άλλως είναι ατελείωτη με τα συγκεκριμένα ελαστικά. Επίσης, το τιμόνι είναι σωστά ζυγισμένο και ακριβές στις εντολές του οδηγού, ενώ τα φρένα στέκουν δίχως πρόβλημα στο ύψος των περιστάσεων, με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ.
Προσεγμένη ποιότητα και ευρυχωρία στο εσωτερικό
Το εσωτερικό του Renault Clio η βασικότερη διαφορά μεταξύ LPG και Diesel εντοπίζεται στο στο στρογγυλό διακόπτη για την επιλογή του καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη) που βρίσκεται στην κάτω αριστερή πλευρά του ταμπλό. Επίσης, στο LPG υπάρχουν επιπλέον ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, σχετικά με την κατανάλωση, το δείκτη καυσίμου και την αυτονομία. Κατά τα λοιπά δεν υπάρχει κάτι άλλο διαφορετικό. Η καμπίνα του σε κάθε περίπτωση ξεχωρίζει για τον κομψό σχεδιασμό της, όπως αντίστοιχα ισχύει και για το εξωτερικό ντιζάιν του αυτοκινήτου με την πολύ σικ αισθητική. Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν οι πολύ καλοί χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών, όπως και το μεγάλο (για την κατηγορία) πορτ μπαγκάζ των 391 λίτρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | 1.0 TCe LPG 100 PS | 1.5 Blue dCi 100 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη/LPG | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.461 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/8 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.800 (Β) 100/4.600 (LPG) | 100/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.100 (B) 170/2.000 (LPG) | 260/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,5 (B) 11,8 (LPG) | 11,4 |
80-120 χλμ./ώρα (4η/5η/6η) | 10,3/13,8/19,4 (Β) 9,3/12,8/17,8 (LPG) | 8,7/10,9/13,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 (Β) 188 (LPG) | 188 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,3 (B) 6,9 (LPG) | 4,1 |
Βάρος (κιλά) | 1.144 | 1.173 |
Κατανάλωση – κόστη | 1.0 TCe LPG 100 PS | 1.5 Blue dCi 100 PS |
Κατανάλωση δοκιμής (λτ./100 χλμ.) | 7,0 (Β) 9,0 (LPG) | 5,4 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.720 (Β) 1.031 (LPG) | 1.208 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 121 (Β) 107 (LPG) | 107 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0 € | 0 € |
Εξοπλισμός – τιμή | 1.0 TCe LPG 100 PS | 1.5 Blue dCi 100 PS |
Έκδοση | Equilibre Plus | Evolution |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αυτόματα φώτα/υαλοκαθαριστήρες | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | • |
Αυτόματος κλιματισμός | • | o |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 7 ιντσών | Οθόνη 7 ιντσών |
Προβολείς ομίχλης | • | o |
Κάμερα οπισθοπορείας | o | o |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 20.820 | 21.520 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης 2,048 €/λτ., LPG 0,955 €/λτ. και diesel 1,864 €/λτ. |