Μια μονομαχία με άρωμα Άπω Ανατολής! Δυο made in japan αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες συνδυασμένους με ήπια υβριδικά συστήματα προτάσσουν τα Κατάνα τους (ιαπωνικός τύπος σπαθιού), σε μια μάχη για την επικράτηση του καλύτερου! Mazda2 ή Suzuki Swift λοιπόν; Θα το μάθουμε στις γραμμές που ακολουθούν.
Ξεκινώντας με το ανανεωμένο Mazda2, είναι διαθέσιμο μόνο με τον 1.500άρη κινητήρα των 90 ίππων, με τιμή που ξεκινά από τα 14.946 ευρώ. Απέναντί του έχει το γνωστό και δημοφιλές εδώ και χρόνια, Suzuki Swift, με τον κινητήρα 1.2 λίτρων που αποδίδει 83 ίππους και η τιμή του ξεκινάει σχεδόν 2.000 ευρώ χαμηλότερα, από τα 12.900 ευρώ. Παράλληλα, το Swift διαθέτει στάνταρ το σύστημα αυτόνομης πέδησης, το οποίο περιλαμβάνεται στην τρίτη εξοπλιστική έκδοση του Mazda2, την Takumi Plus (από 17.879 ευρώ).
Νεανικά και με σπορτίφ καταβολές
Βάζοντας τα δυο αυτοκίνητα δίπλα, δίπλα είναι ξεκάθαρο το γεγονός πως οι σχεδιαστές της Mazda πόνταραν περισσότερα στη σημασία της διακριτικότητας. Νεανικό μεν, όπου κι ενστερνίζεται τη σχεδιαστική γλώσσα «Kodo», δηλώνει την παρουσία του χωρίς να το βροντοφωνάζει κιόλας, με την ενοποιημένη μάσκα και τις όμορφες ακμές του αμαξώματος. Αυτό που κατάφεραν οι άνθρωποι της Mazda, είναι πως παρά το γεγονός πως το μήκος του ξεπερνάει τα 4 μέτρα (4.070 χλστ. για την ακρίβεια), δεν χάνει καθόλου την κομψότητά του.
Το Swift τώρα, είναι πιο μαζεμένο σε μήκος από το Mazda2, αφού αγγίζει τα 3.845 χλστ., αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν υπολείπεται δυναμισμού. Τουναντίον, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού, χάρη στα έντονα φωτιστικά σώματα και τις μελετημένες γραμμές, οι οποίες τονίζονται ακόμα περισσότερο αν το αποκτήσετε στο πολύ ταιριαστό κόκκινο χρώμα.
Μικροδιαφορές σε ποιότητα και χώρους
Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή, είναι πως οι καμπίνες και των δυο μικρών αυτοκινήτων θα ικανοποιήσουν άπαντες, μιας κι αμφότερες είναι καλής ποιότητας, με διαφορετική βέβαια σχεδιαστική προσέγγιση. Για την κατασκευή του Mazda2 έχει γίνει χρήση σκληρών, αλλά ποιοτικών υλικών, που μεταξύ τους έχουν δεθεί γερά και θα σας χαροποιήσει η ενσωμάτωση του σπορ τιμονιού. Πάνω στο ταμπλό έχει τοποθετηθεί η οθόνη 7 ιντσών για το infotainment, η οποία δέχεται εντολές από το χειριστήριο πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων όταν είστε εν κινήσει, ενώ σταματημένοι ανταποκρίνεται και στην αφή!
Το εσωτερικό του Swift έχει σαφέστατα έναν πιο σπορτίφ προσανατολισμό, κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα με το τριάκτινο μικρής διαμέτρου τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος. Επιπλέον θα σας αρέσουν τα δύο κυκλικά όργανα με την οθόνη 4,2 ιντσών ανάμεσα σε αυτά και συνδυαστικά με την οθόνη αφής των 7 ιντσών, οδηγός κι επιβάτες απολαμβάνουν ένα μοντέρνο σύνολο. Κατασκευαστικά, όπως και στο Mazda2, έτσι και στο Swift η καμπίνα αποτελείται από σκληρά πλαστικά, αλλά με καλή συναρμογή.
Χωροταξικά τώρα, το Swift κερδίζει έστω και με βραχεία κεφαλή, αφού κατορθώνει να προσφέρει περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω, παρά το γεγονός πως έχει μικρότερο μήκος όπως γράψαμε και παραπάνω, αλλά και μικρότερο μεταξόνιο (2.450 χλστ. έναντι 2.570 χλστ. του Swift). Μικρό προβάδισμα διατηρεί και στο χώρο αποσκευών αφού ο υποψήφιος κάτοχος του Suzuki έχει στη διάθεσή του 265 λίτρα έναντι των 250 του Mazda2.
Ταχύτερο το Mazda2, πιο οικονομικό το Swift
Και τα δυο μοντέλα πάνε κόντρα στο turbo ρεύμα της εποχής, αφού επιμένουν να ασπάζονται την ατμοσφαιρική οδό, ενσωματώνοντας παράλληλα και ήπια υβριδικά συστήματα. Η Mazda έχει επιλέξει έναν 1.500άρη κινητήρα με την ονομασία Skyactiv–G που αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 148 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 183 χλμ./ώρα. Το mild–hybrid σύστημα τεχνολογίας i–ELOOP, αποτελείται από μια γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια σε 10 δλ. και στον ίδιο χρόνο μπορεί να την αποδώσει πλήρως. Κατά αυτόν τον τρόπο γίνεται εξοικονόμηση καυσίμου, με την κατασκευάστρια εταιρεία να ανακοινώνει μέση εργοστασιακή κατανάλωση κατά WLTP 5,3 λτ./100 χλμ. Όμως και στην πράξη το νούμερο αυτό δεν απέχει πολύ, μιας και κατά τη δοκιμή μας είδαμε 6,2 λτ./100 χλμ. στο trip computer.
Παρόμοια φιλοσοφία συναντάμε και στην περίπτωση του Swift, αλλά εδώ ο κινητήρας είναι μικρότερου κυβισμού, 1.2 λίτρων (χαμηλότερο τεκμήριο όπως θα δείτε και στον πίνακα παρακάτω), με την ισχύ να φτάνει τους 83 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 107 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. Ο μικρότερος κυβισμός, αλλά και τα χαμηλότερα νούμερα ισχύος και ροπής συγκριτικά με το Mazda2, έχουν ως αποτέλεσμα ένα πιο αργό 0-100 χλμ./ώρα που ολοκληρώνεται σε 13,1 δλ., με την τελική να σταματάει στα 180 χλμ./ώρα. Ενώ και τα δυο μικρά ιαπωνικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών ρύπων, το Swift αποδεικνύεται ελαφρώς πιο ολιγαρκές σε κατανάλωση βενζίνης. Η Suzuki ανακοινώνει 4,7 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση, που σε ρεαλιστικές συνθήκες το νούμερο αυτό αγγίζει τα 5,6 λτ./100 χλμ.! Στην πράξη τώρα και χωρίς να κυνηγάει ο οδηγός τους απόλυτους χρόνους τα δυο μοτέρ είναι πολύ κοντά μεταξύ τους, όντας πρόθυμα να κινήσουν σβέλτα τα θελκτικά αμαξώματα εντός κι εκτός των τειχών της πόλης.
Ευχάριστα στην οδήγηση
Οι διαφορές μεταξύ των δυο ιαπωνικών μικρών μοντέλων είναι εξαιρετικά μικρές και θέλει αρκετή τριβή και με τα δυο αυτοκίνητα για να γίνουν αντιληπτές. Στην πόλη εμφανίζονται ευέλικτα και εύκολα στους χειρισμούς, με το Swift να εξυπηρετεί ακόμα περισσότερο λόγω το μικρότερου μήκους του. Στην εθνική οδό κανένα από τα δυο μικρά δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, μιας και καταφέρνουν να φτάσουν σχετικά άνετα ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, όμως σε ανηφορικά κομμάτια και ειδικά στο Mazda2 λόγω της πολύ μακριάς κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου θα χρειαστούν κατεβάσματα σχέσεων για να κρατήσει το ρυθμό του. Με 130 χλμ./ώρα και 6η, το στροφόμετρο του Mazda2 δείχνει 2.100 σ.α.λ., όταν με 5η το Swift έχει 3.400 σ.α.λ.
Η ποιότητα κύλισης στο Mazda2 είναι ελάχιστα καλύτερη από το Swift, με το θόρυβο κύλισης να είναι λιγότερος, όμως το μικρό της Suzuki παίρνει το αίμα του πίσω στις στροφές που εμφανίζεται ελαφρώς πιο ζωηρό. Εκεί η ακαμψία του αμαξώματος και το σφιχτό setup της ανάρτησης επιτρέπουν τα γρήγορα περάσματα, με περιορισμένες κλίσεις στο αμάξωμα. Κι αν το οδηγός το «έχει» δεν θα του αρνηθεί το πλασάρισμα πριν τη στροφή, μιας και είναι αρκετά συμμετοχικό στη σβέλτη οδήγηση! Βέβαια όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως το Mazda2 θα μείνει πίσω σε μια επαρχιακή διαδρομή, μιας και το σύστημα G–Vectoring Plus, προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση, ακόμα και στο όριο, αυξάνοντας έτσι το αίσθημα ασφάλειας που λαμβάνει ο χειριστής του Mazda!
Προς τα που γέρνει η ζυγαριά;
Αρκετά δύσκολη η τελική επιλογή, μιας και τα δυο μικρά ιαπωνικά αυτοκίνητα είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους. Η Mazda χωρίς να ξεχνάει τις παραδόσεις της, φροντίζει να ικανοποιεί τον υποψήφιο αγοραστή της, με την απτή ποιότητα που διαθέτουν τα αυτοκίνητά της και το Mazda2 δεν διαφέρει σε αυτό. Από την άλλη η Suzuki κατορθώνει να προσφέρει ένα όμορφο, σπορ μικρό μοντέλο, που δεν κοστίζει πολλά για τα όσα προσφέρει. Η επιλογή άπτεται καθαρά στην τσέπη του αγοραστή και ποιο του «κάθεται» καλύτερα στο μάτι!
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Mazda2 Skyactiv-G 1.5 λτ. 90 PS | Swift 1.2 Hybrid 83 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.496 | 1.197 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 90/6.000 | 83/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 148/4.000 | 107/2.800 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,8 | 13,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 183 | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,3 | 4,7 |
Βάρος (κιλά) | 1.100 | 865 |
Διαστάσεις | Mazda2 Skyactiv-G 1.5 λτ. 90 PS | Swift 1.2 Hybrid 83 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.070 | 3.845 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.695 | 1.735 |
Ύψος (χλστ.) | 1.515 | 1.495 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.570 | 2.450 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 250 | 265 |
Κατανάλωση – κόστη | Mazda2 Skyactiv-G 1.5 λτ. 90 PS | Swift 1.2 Hybrid 83 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 6,2 | 5,6 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.254 | 1.133 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 120 | 106 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0 | 0 |
Τεκμήριο | 5.800 | 4.000 |
Εξοπλισμός – τιμή | Mazda2 SkyActiv-G 1.5 λτ. 90 PS | Swift 1.2 Hybrid 83 PS |
Αυτόνομη πέδηση | ο | • |
Διατήρηση λωρίδας | ο | ο |
Αισθητήρας φωτός και βροχής | ο | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | ο | ο |
Ψηφιακός πίνακας οργάνων | – | – |
Σύστημα πολυμέσων | • | ο |
Ζάντες αλουμινίου | ο | ο |
Τιμή από (ευρώ) | 14.946 | 12.900 |
* Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,686 €/λτ.