Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Οι προτάσεις αγοράς στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV/Crossover είναι πλέον τόσες πολλές και καλές, όπου πραγματικά δεν ξέρει κανείς σε ποιο μοντέλο να καταλήξει. Από την πληθώρα των επιλογών, δύο μοντέλα που ξεχωρίζουν και εστιαστήκαμε για να συγκρίνουμε, είναι το πολύ δημοφιλές στην Ελλάδα και στην Ευρώπη κόμπακτ SUV VW T-Roc, με το εναλλακτικό crossover Kia XCeed.

Δείτε ακόμα: Opel Grandland X 1.5D VS VW Tiguan 1.6 TDI

Στις εκδόσεις με τους κινητήρες 1.4 T-GDi 140 PS και 1.5 TSI 150 PS, το XCeed κοστίζει 1.560 ευρώ φθηνότερα (από 23.990 ευρώ το XCeed και από 25.550 ευρώ το T-Roc), συνοδευόμενα από πλούσιο εξοπλισμό. Από εκεί και πέρα υπάρχουν μεταξύ τους αρκετές διαφορές, τις οποίες αναλύουμε παρακάτω.

Σχεδίαση που τραβάει τα βλέμματα

Η πρώτη διαφορά έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση και τις διαστάσεις, όπου το κάθε μοντέλο ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα της μάρκας. Αμφότερα διακρίνονται για το μοντέρνο και δυναμικό σχεδιασμό τους, και ίσως, το XCeed να προσελκύει περισσότερο το ενδιαφέρον γιατί είναι πιο καινούργιο. Επιπλέον, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις (π.χ. μήκος 4.395 χλστ. έναντι 4.234 χλστ.), με εξαίρεση μόνο το ύψος, όπου το T-Roc έχει πιο πολύ «ανάστημα» (1.573 χλστ. έναντι 1.495 χλστ.).

Εσωτερικό: Καλύτερο σε ποιότητα το XCeed

Στο θάλαμο των επιβατών του XCeed και του T-Roc δεν θα λείψει τίποτα από τον οδηγό, ενώ ούτε οι επιβάτες θα παραπονεθούν για τις ανέσεις που τους προσφέρονται. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Η πρώτη ορατή και απτή έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών, όπου κερδίζει το Kia.

Η καμπίνα του XCeed προέρχεται σχεδόν αυτούσια από του Ceed, με τις διαφορές να εντοπίζονται σε διακοσμητικά στοιχεία, την πιο ψηλή θέση οδήγησης και στη νέα μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 10,25 ιντσών (στάνταρ 8 ιντσών). Προαιρετικά διατίθεται ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών (όπως και στο T-Roc). Τα μαλακά υλικά που συναντώνται στο ταμπλό και στο πάνω μέρος των θυρών, έναντι της ευρείας χρήσης σκληρών πλαστικών του T-Roc, δίνουν πόντους στο Kia.

Δείτε ακόμα: DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi Vs ΜΙΝΙ Countryman One D

Ο οδηγός και στα δύο αυτοκίνητα θα βολευτεί γρήγορα, θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία. Στα θετικά τους γνωρίσματα ανήκουν και οι άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, αφού θα μετακινήσουν άνετα 4 ή και με κάποιες παραχωρήσεις 5 άτομα. Το πορτ μπαγκάζ τους είναι μεγάλο, με 426 λτ. στο XCeed και 445 λτ. στο T-Roc.

Πολύ καλά στημένα στο δρόμο

Η ασφάλεια στο δρόμο και η άνεση είναι το κύριο ζητούμενο από ένα σύγχρονο SUV/crossover και εδώ τα καταφέρνουν πολύ καλά, ικανοποιώντας και τους πιο απαιτητικούς.

Ξεκινώντας από το XCeed, αν και βασίζεται στο Ceed, έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στο στήσιμο των αναρτήσεών του, λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα πολύ καλά «στημένο» χάτσμπακ, αφού ποτέ δεν θα νιώσει τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις λόγω των μεγαλύτερων διαδρομών των ανεξάρτητων και πίσω αναρτήσεων. Οι τελευταίες έχουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση, όμως περνούν με ποιοτικό τρόπο από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και δεν θα ταλαιπωρήσουν οδηγό και επιβάτες. Επιπλέον, το τιμόνι έχει το απαραίτητο βάρος και μεταφέρει επαρκή αίσθηση στον οδηγό, ενώ τα φρένα είναι δυνατά, ύστερα από συνεχή καταπόνηση.

Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;

Στο T-Roc 1.5 TSI ACT 150 PS οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι και εδώ σφιχτές, όμως φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Επίσης, την άνεση ενισχύει ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση. Ο οδηγός του είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα σε κάθε διαδρομή και να κινηθεί σβέλτα και με σιγουριά. Σε πιο κλειστές στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και οι αντιδράσεις του υπό πίεση είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες μέσω του θετικού σε αίσθηση και ακρίβεια τιμονιού. Την πολύ καλή συνολική εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο συμπληρώνουν με την σειρά τους και τα αποτελεσματικά φρένα.

Υπερέχει σε επιδόσεις o 1.5 TSI του T-Roc

Τα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα των 1.4 λτ. 140 PS του XCeed και των 1.5 λτ. 150 PS του T-Roc προσφέρουν αρκετή δύναμη, σβέλτες επιδόσεις, παρόμοια κατανάλωση (7,9 λτ./100 χλμ. το XCeed και 8,0 λτ./100 χλμ. το T-Roc στη δοκιμή) και εκπομπές CO2.

Ο 1.5 TSI με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων Αctive Cylinder Management (ACT) είναι πιο δυνατός κατά 10 ίππους και 8 Nm ροπής από τον 1.4 T-GDi του XCeed, ενώ παράλληλα διαθέτει καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. έναντι 9,4 δλ.). Ο 1.5 TSI εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και είναι ιδιαίτερα πρόθυμος στο βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, επιταχύνοντας σε γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.255 κιλών. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι εύχρηστος και η μακριά τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.) ευνοεί στο ταξίδι.

Δείτε ακόμα: VW T-Roc 1.0 TSI ή 1.6 TDI στα ίδια λεφτά;

Γάντι ταιριάζει και ο 1.4 λτ. turbo κινητήρας και στο XCeed, εντυπωσιάζοντας αρχικά με την εξαιρετικά γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία του. Ο 1.4 T-GDi τραβάει από χαμηλά, ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού σε κάθε βαθιά πίεση του δεξιού πεντάλ και δεν χάνει την ισχύ του στις υψηλές στροφές. Εύχρηστος και εδώ είναι ο επιλογέας των 6 ταχυτήτων με την σωστή κλιμάκωση (130 με 2.900 σ.α.λ.).

Συμπέρασμα

Τα δύο αυτοκίνητα είναι σε θέση να καλύψουν πλήρως τον αγοραστή και σε κάθε επίπεδο, αφού είναι πλούσια εξοπλισμένα, ασφαλή, έχουν δυνατούς κινητήρες, είναι πρακτικά και ευρύχωρα. Εκεί που θα ικανοποιήσει περισσότερο το XCeed είναι στην ποιότητα και το T-Roc σε επιδόσεις. Οπότε η τελική επιλογή έχει να κάνει περισσότερο με τις προτιμήσεις στον σχεδιασμό και στη μάρκα.

Kia XCeed 1.4 T-GDi 140 PS

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, επιδόσεις, χώροι, ποιότητα εσωτερικού, εξοπλισμός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ανεξαρτήτως έκδοσης, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση

– Τιμή

VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS

+ Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, χώροι, στιβαρή συναρμογή, εργονομία, πρακτικότητα, εξοπλισμός

– Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, τιμή

Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: Skoda Scala ή Kamiq 1.0 TSI 116 PS;

Τεχνικά χαρακτηριστικά* XCeed 1.4 T-GDi T-Roc 1.5 TSI
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.353 1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 140/6.000 150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 242/1.500-3.200 250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,4 8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200 205
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,4 6,2
Βάρος (κιλά) 1.270 1.255
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών XCeed 1.4 T-GDi T-Roc 1.5 TSI
Μήκος (χλστ.) 4.395 4.234
Πλάτος (χλστ.) 1.826 1.819
Ύψος (χλστ.) 1.495 1.573
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.650 2.590
Χώρος αποσκευών (λτ.) 426 445
Κατανάλωση – κόστη XCeed 1.4 T-GDi T-Roc 1.5 TSI
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,9 8,0
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.353 € 1.370 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 145 141
Τέλη κυκλοφορίας 174,0 € 169,2 €
Εξοπλισμός  – τιμή XCeed 1.4 T-GDi T-Roc 1.5 TSI
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο ο
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 8 ιντσών Οθόνη 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 23.990 25.550
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,427 €/λτ.

 

Get it on Google Play Download on the App Store