Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της Dacia και ένα από τα δημοφιλέστερα στην Ευρώπη, είναι το Dacia Duster, το οποίο στην υπάρχουσα, δεύτερη γενιά του είναι πλήρως εκσυγχρονισμένο σε κάθε επίπεδο. Ωστόσο, παρόλη την αναβάθμιση διατήρησε τις πολύ χαμηλές του τιμές και ουσιαστικά δεν έχει αντίπαλο.
Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI
Παράλληλα, διατίθεται με μια ευρεία γκάμα εξοπλιστικών εκδόσεων και κινητήρων, σε τιμές που ξεκινούν από μόλις 13.580 ευρώ, με το ακριβότερο να φτάνει τις 20.580 ευρώ. Πρόσφατα μάλιστα ξεκίνησε να προσφέρεται για πρώτη φορά και με υγραέριο LPG με τον κινητήρα 1.0 TCe 100, σε τιμές που ξεκινούν από 14.180 ευρώ.
Η «καρδιά» όμως του Duster είναι το ντίζελ μηχανικό σύνολο 1.5 Blue dCi 115, αφού συνδυάζει τη χαμηλή κατανάλωση με την αρκετά καλή απόδοση. Οι τιμές του ξεκινούν από 17.330 ευρώ (το Sportive 4×2) με ένα αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού. Εξαιρετικά συμφέρουσα όμως πρόταση είναι το Duster και με το νέο μοτέρ βενζίνης 1.3 TCe 130 στην τιμή των 16.300 ευρώ (Sportive 4×2). Οπότε εύλογα ο αγοραστής μπορεί εύκολα να έρθει στο δίλημμα, μεταξύ του Duster 1.5 Blue dCi 115 4×2 και του Duster 1.3 TCe 130, δεδομένου ότι η διαφορά στην τιμή τους είναι μικρή (1.030 ευρώ ακριβότερο το ντίζελ). Ας δούμε λοιπόν παρακάτω τα χαρακτηριστικά του κάθε μοντέλου και ποιες είναι οι κύριες διαφορές μεταξύ τους.
Χαμηλότερη κατανάλωση ή περισσότερα άλογα;
Αυτό είναι το κύριο ερώτημα και η βασικότερη διαφορά μεταξύ του Duster 1.5 Blue dCi 115 και του 1.3 TCe 130. Ξεκινώντας από τον πετρελαιοκινητήρα με τους 115 ίππους και τα 260 Nm ροπής, αρχικά εντυπωσιάζει με την μικρή ποσότητα κραδασμών που παράγει, ενώ και υπό πίεση περνάει σαφώς λιγότερο θόρυβο στο εσωτερικό από όσο πιθανώς να περιμένει ο οδηγός. Το Duster 1.5 Blue dCi κρατά με χαρακτηριστική και αθόρυβη άνεση 130 χλμ./ώρα, έχοντας το στροφόμετρο στην περιοχή των 2.200 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει θετικά από χαμηλά και προσφέρει ταχύτερη επιτάχυνση από στάση σε σχέση με το 1.3 TCe 130 στο 0-100 χλμ./ώρα (10,3 δλ. έναντι 10,6 δλ.).
Από εκεί και πάνω ο κινητήρας βενζίνης περνάει μπροστά εκμεταλλευόμενος τα περισσότερα άλογα και το μεγαλύτερο εύρος στροφών, αφού στα 1.000 μ. από στάση χρειάζεται 31,6 δλ. έναντι 32,2 δλ. το ντίζελ. Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν θα πάρει κανείς το Duster για να κάνει… κόντρες, ενώ και στα δύο μοντέλα θα εκτιμηθεί η δυνατότητά τους να επιταχύνουν γρήγορα και εν κινήσει. Στα πολύ θετικά στοιχεία του 1.5 Blue dCi είναι και η χαμηλή του κατανάλωση, αφού στη δοκιμή βρέθηκε στα 5,9 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4 ή Skoda Kamiq 1.0 TSI
Ο 4κύλινδρος (και όχι 3κύλινδρος ως είθισται πλέον) 1.3 TCe με τους 130 ίππους και τα 240 Nm ροπής, εμφανίζει και αυτός ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλό θόρυβο να διαπερνά διακριτικά στην καμπίνα. Γεγονός που εκτιμάται δεόντως και στο ταξίδι, χάρη και στη μακριά 6η ταχύτητα, όπου με 130 χλμ./ώρα η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει σχεδόν 2.600 σ.α.λ. Με την επιλογή Eco (μέσω του πλήκτρου στην κεντρική κονσόλα που υπάρχει και στο 1.5 Blue dCi), ο κινητήρας εμφανίζει πιο ήπια απόδοση στο πάτημα του γκαζιού και ενδείκνυνται στις αστικές μετακινήσεις, αφού η ισχύς αποδίδεται με πιο γραμμικό τρόπο. Έτσι, το σκαλοπάτι που παρατηρείται στην απόκριση του κινητήρα όταν το στροφόμετρο περάσει τις 2.000 σ.α.λ. γίνεται λιγότερο έντονο. Από εκεί και πάνω ο 1.3 TCe είναι γεμάτος δύναμη, επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα των 1.234 κιλών και είναι πολύ πρόθυμος σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ.
Άνεση στο δρόμο
Οι αναρτήσεις του Duster διαθέτουν ιδανική ρύθμιση για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, αφού περνούν πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Το 1.3 TCe συνδυάζεται με ένα πιο σφιχτό στήσιμο, χωρίς ωστόσο να στερείται άνεσης. Οι αυξημένες διαδρομές των αμορτισέρ και τα ψηλού προφίλ ελαστικά (215/65 R16) συμβάλλουν στο φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος, αν και οι πιο έντονες περνούν στο εσωτερικό. Τα αναπαυτικά καθίσματα συμβάλλουν στην παρεχόμενη άνεση, όμως ο οδηγός θα αναζητήσει καλύτερη πλευρική στήριξη σε στροφές.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.5D ή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4;
Με το πολύ ελαφρύ τιμόνι υπό γωνία, το Duster θα πάρει λογικές κλίσεις, πάντα ελεγχόμενα και με την υποστροφή σε πρώτο πλάνο όταν ξεπεραστεί το όριο της πρόσφυσης. Τα φρένα θέλουν λίγο εξοικείωση, καθώς το πεντάλ έχει αυξημένη νεκρή διαδρομή, αν και τελικά ο οδηγός διαπιστώνει ότι επιβραδύνουν καλά το αυτοκίνητο. Επιπλέον, χάρη στα 210 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος θα πατήσει χωρίς πρόβλημα στο χώμα, μέχρι βέβαια εκεί που θέτει τα όρια η έλλειψη τετρακίνησης. Άλλωστε, τόσο το 1.3 TCe 130 όσο και το 1.5 Blue dCi 115 διατίθεται και με τετρακίνηση, σε τιμές που ξεκινούν από 17.340 ευρώ (Sportive) και 17.490 ευρώ (Ambiance) αντίστοιχα.
Ευρύχωρο εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών των δύο εκδόσεων του Duster δεν παρουσιάζει καμία διαφορά και ικανοποιεί όσους δίνουν έμφαση στους χώρους και στον εξοπλισμό, χωρίς να αναζητούν πολυτέλειες σε επίπεδο επιλογής υλικών. Το εσωτερικό του διακρίνεται για την απλότητα στον σχεδιασμό, με τις ευθείες γραμμές να κυριαρχούν και τους στρογγυλούς αεραγωγούς με τα πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα να αποτελούν μια ευχάριστη νότα.
Τα σκληρά πλαστικά πείθουν με τη γερή συναρμογή τους, όμως εκεί που δεν θα υπάρξει παράπονο είναι σε χώρους. Οι εμπρός επιβάτες νιώθουν άνετα, όπως και αυτοί στο πίσω μέρος της καμπίνας, όπου προσφέρεται αρκετό πλάτος, αέρας για το κεφάλι και τα πόδια. Ευρύχωρο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα, το μεγάλο άνοιγμα και τα 445 λτ. χωρητικότητας. Ίδιες είναι και οι εξωτερικές διαστάσεις, με μήκος 4.341 χλστ., πλάτος 1.804 χλστ,. ύψος 1.693 χλστ. και μεταξόνιο 2.674 χλστ.
Δείτε ακόμα: Ford Puma 1.0 125 PS Vs Nissan Juke 1.0 117 PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Duster 1.5 Blue dCi 115 | Duster 1.3 TCe 130 |
Καύσιμο | Πετρέλαιο | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 | 1.333 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/8 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 115/3.750 | 130/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/2.000 | 240/1.600 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,3 | 10,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 185 | 193 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,1 | 5,8 |
Βάρος (κιλά) | 1.405 | 1.234 |
Κατανάλωση – κόστη | Duster 1.5 Blue dCi 115 | Duster 1.3 TCe 130 |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 5,9 | 7,6 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 809 € | 1.292 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 108 | 132 |
Τέλη κυκλοφορίας | 105,84 € | 165,60 € |
Τεκμήριο | 5.800 € | 5.200 € |
Εξοπλισμός – τιμή | Duster 1.5 Blue dCi 115 | Duster 1.3 TCe 130 |
Έκδοση | Sportive | Sportive |
Αυτόνομη πέδηση | – | – |
Διατήρηση λωρίδας | – | – |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | – | – |
Αυτόματα φώτα | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | ο | ο |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη αφής 7 ιντσών | Οθόνη αφής 7 ιντσών |
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 16.300 | 17.330 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή πετρελαίου στα 1,143 €/λτ. και βενζίνης στα 1,417 €/λτ. |