Η αγορά αυτοκινήτου βρίθει από μοντέλα πολλών και διαφόρων εταιρειών, κατηγοριών, αμαξωμάτων και κινητήρων, ωστόσο αυτή που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια, είναι τα SUV. Οι προτάσεις και εδώ είναι δεκάδες και απευθύνονται σε μια ευρεία γκάμα καταναλωτών, ανάλογα τις προτιμήσεις τους και τις οικονομικές τους δυνατότητες.
Δείτε ακόμα: Hyundai Kona ή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS;
Ένα σύνηθες όριο αγοράς SUV είναι οι 20.000 ευρώ, ενώ πολλές φορές τίθεται το ερώτημα «ντίζελ ή βενζίνη;». Τα διαθέσιμα μοντέλα είναι αρκετά, αφού υπάρχουν βενζίνης, πετρελαίου, μικρά SUV και πιο μεγάλα πολλών μαρκών. Μια από τις πιο νέες και αξιόλογες προτάσεις στα κόμπακτ SUV είναι το Skoda Kamiq, το οποίο στην έκδοση 1.0 TSI 116 PS Style πωλείται στην τιμή των 19.900 ευρώ και είναι υπερπλήρες. Με τα ίδια σχεδόν χρήματα μπορεί κανείς να αγοράσει λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις, 4κίνητο SUV πετρελαίου. Πρόκειται για το Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 PS 4×4 Sportive (19.780 ευρώ). Που κερδίζει και που χάνει το κάθε SUV, με δεδομένο ότι έχουν παραπλήσιες τιμές και ιπποδύναμη;
Πιο πλούσιος εξοπλισμός το Kamiq
Συγκρίνοντας τον εξοπλισμό των δύο μοντέλων, βλέπουμε ότι η υπεροχή του Kamiq είναι ξεκάθαρη. Το μόνο επιπλέον στοιχείο που προσφέρει το Duster είναι η τετρακίνηση. Ακόμα όμως και η κορυφαία εξοπλιστική δικίνητη έκδοση του ντίζελ Duster, η Prestige μειονεκτεί σε εξοπλισμό έναντι του Kamiq και κοστίζει 19.280 ευρώ. Το κόμπακτ SUV της Skoda περιλαμβάνει τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρονικό κλιματισμό, πιο μεγάλη και σύγχρονη οθόνη 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων κ.λπ. Κάποια από αυτά τα στοιχεία, το Duster δεν τα προσφέρει ούτε στα εξτρά (βλ. παρακάτω πίνακα εξοπλισμού).
Σκληροτράχηλο το Duster, σπορτίφ το Kamiq
Εξωτερικά, τα δύο SUV έχουν διαφορετικό προσανατολισμό, με το Duster να έχει ένα πιο σκληροτράχηλο παρουσιαστικό και το Kamiq να ακολουθεί πιο αιχμηρές γραμμές. Τα φουσκώματα στους θόλους των τροχών, το ψηλό εμπρός καπό και οι μεγάλες ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες μαζί με το αυξημένο ύψος του αμαξώματός του, ενισχύουν το εκτός δρόμου παράστημά του. Από την άλλη πλευρά το Kamiq μοιάζει περισσότερο σαν ένα υπερυψωμένο χάτσμπακ και ακολουθεί τα σχεδιαστικά γνωρίσματα των μεγαλύτερων SUV της Skoda. το Σε επίπεδο διαστάσεων το Duster είναι μεγαλύτερο από κάθε πλευρά, αν και σε επίπεδο χώρων δεν υπάρχει ανάλογο αντίκρισμα.
Δείτε ακόμα: Suzuki Vitara 1.4T Ηybrid 4WD ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Euro NCAP: 5άστερο το Kamiq, 3 αστέρια το Duster
Σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο SUV υπάρχουν και στο βαρυσήμαντο κομμάτι της ασφάλειας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Euro NCAP το Kamiq είναι πολύ πιο ασφαλές με 5 αστέρια και με ποσοστά ασφαλείας 96% στους ενηλίκους, 85% στα παιδιά, 80% στους πεζούς και 76% στα συστήματα ασφαλείας. Το Duster βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια και ποσοστά 71%, 66%, 56% και 37% αντίστοιχα.
Σημαντικά καλύτερο σε ποιότητα το Kamiq
Σε επίπεδο κατασκευής, το μικρό SUV της Skoda είναι με αισθητή διαφορά καλύτερο, τόσο στα εξωτερικά μέρη του αμαξώματός του, όσο και στο εσωτερικό. Η ποιότητα του εσωτερικού του Kamiq δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και διακρίνεται για το κομψό του ντιζάιν και την προσοχή σε κάθε σημείο. Ολόκληρο το ταμπλό και ένα τμήμα των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακό πλαστικό, όταν όλα σχεδόν τα μικρά SUV έχουν σκληρά πλαστικά. Την σύγχρονη εικόνα του ενισχύουν ακόμα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) των 10,25 ιντσών και η οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.
Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS Vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS
Μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία διαθέτει και το εσωτερικό του Duster, όμως τα σκληρά πλαστικά σε κάθε σημείο, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι υποδεέστερα από του Kamiq. Στον τομέα των χώρων δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφορές, καθώς είναι εξίσου άνετα για τις μετακινήσεις 4 επιβατών ή και ενός ακόμα με λίγες παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα. Παραπλήσια χωρητικότητα έχει και το πορτ μπαγκάζ των δύο αυτοκινήτων (11 λτ. μεγαλύτερο του Duster) με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα.
Μεγαλύτερη οικονομία ο ντίζελ του Duster
Αναμενόμενα ο 1.5 Blue dCi κινητήρας του Duster κερδίζει σε κατανάλωση καυσίμου, αφού «καίει» λιγότερο, ενώ το πετρέλαιο έχει χαμηλότερη τιμή. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής το Duster κατανάλωσε σε μεικτές συνθήκες 5,9 λτ/100 χλμ. και το Kamiq 7,4 λτ./100 χλμ. Αυτή η διαφορά με 12.000 χλμ. το χρόνο και με βάση τις τρέχουσες (χαμηλές) τιμές των καυσίμων, ισοδυναμεί με σχεδόν 400 ευρώ λιγότερα ευρώ για καύσιμα το Duster. Η ιπποδύναμη μεταξύ των δύο κινητήρων είναι σχεδόν ίδια, όμως ο ντίζελ κερδίζει σε ροπή κατά 60 Nm και αυτό γίνεται αισθητό στο τράβηγμα εν κινήσει. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα διαθέτουν αρκετά καλή ποιότητας λειτουργίας, με λιγοστούς κραδασμούς και θόρυβο.
Στο Duster οι πρώτες ταχύτητες στο 6άρι κιβώτιο είναι κοντές με αποτέλεσμα ο οδηγός να τις αλλάζει γρήγορα και θα ενοχλήσει σε αστικούς ρυθμούς. Καλύτερη κλιμάκωση έχει το κιβώτιο των 6 ταχυτήτων του Kamiq με τον πιο εύχρηστο επιλογέα. Με 6η σχέση και 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρό του δείχνει 2.750 σ.α.λ. έναντι 2.700 σ.α.λ. στο Duster. Ωστόσο, στο Kamiq ο κινητήρας έχει μεγαλύτερο εύρος στροφών λειτουργίας, ενώ στο Duster πέφτει πιο γρήγορα η απόδοσή του (115 PS στις 3.750 ο Blue dCi και 116 PS στις 5.500 σ.α.λ. ο TSI).
Εντός δρόμου το Kamiq και εκτός το Duster
Πολλές είναι διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και εδώ o αγοραστής θα πρέπει να εξετάσει σοβαρά τι θέλει περισσότερο. Αν χρειάζεται ένα SUV μόνο για την άσφαλτο και για λίγο πατημένο χώμα, τότε θα προσανατολιστεί στο Kamiq. Διαφορετικά αν αναζητά και εκτός δρόμου δύσβατες διαδρομές τότε θα κοιτάξει το Duster.
Δείτε ακόμα: Skoda Kamiq ή Karoq με 19.900 ευρώ;
Το Kamiq, έχει μια σχετικά σφιχτή αίσθηση, χωρίς όμως να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το μικρό SUV της Skoda είναι πολύ σταθερό, ταξιδεύει ξεκούραστα τους επιβάτες του και δεν θα φοβίσει σε γρήγορες ταχύτητες. Εξίσου ασφαλές είναι και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι γωνίες που παίρνει το αμάξωμα πολύ λογικές, δίνοντας την αίσθηση ενός χάτσμπακ, παρά ενός SUV.
Το 4κίνητο Duster με τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και τις αυξημένες διαδρομές συν τα 210 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, είναι ιδανικό για τους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους. Παράλληλα, είναι σε θέση να υπερπηδήσει χωρίς δυσκολία διάφορα εμπόδια χάρη στην αποτελεσματική τετρακίνηση με τις επιλογές 2WD, Auto και Lock μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στην κονσόλα. Παρόλο που είναι προσανατολισμένο στην άνεση, το αμάξωμά του θα πάρει λογικές κλίσεις στις στροφές και δύσκολα θα γλιστρήσει, ακόμα και με έντονη πίεση (με την επιλογή Auto). Συνήθεια χρειάζεται το αρκετά ελαφρύ τιμόνι, καθώς και το πεντάλ των φρένων με τη νεκρή διαδρομή.
Συμπέρασμα
Η τελική επιλογή με το ποσό των σχεδόν 20.000 ευρώ, έχει να κάνει με τις προτεραιότητες του αγοραστή. Το Kamiq υπερέχει σε εξοπλισμό, ασφάλεια, τεχνολογία και ποιότητα, ενώ το Duster πλεονεκτεί σε κατανάλωση και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Δείτε ακόμα: Ποιο Nissan Qashqai να αγοράσω; Βενζίνη ή diesel;
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Μοντέλο | Duster 1.5 Blue dCi 4×4 | Kamiq 1.0 TSI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/8 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 115/3.750 | 116/5.000-5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/2.000 | 200/2.000-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,2 | 9,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 175 | 194 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,9 | 5,3 |
Βάρος (κιλά) | 1.405 | 1.156 |
Εξωτερικές διαστάσεις | Duster 1.5 Blue dCi 4×4 | Kamiq 1.0 TSI |
Μήκος (χλστ.) | 4.341 | 4.241 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.804 | 1.793 |
Ύψος (χλστ.) | 1.693 | 1.553 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.674 | 2.651 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 210 | 188 |
Χώροι* | Duster 1.5 Blue dCi 4×4 | Kamiq 1.0 TSI |
Πλάτος εμπρός (χλστ.) | 1.403 | 1.439 |
Ύψος εμπρός (χλστ.) | 900 | 1.051 |
Πλάτος πίσω (χλστ.) | 1.416 | 1.425 |
Ύψος πίσω (χλστ.) | 892 | 1.003 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 411 | 400 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
Κατανάλωση – κόστη | Duster 1.5 Blue dCi 4×4 | Kamiq 1.0 TSI |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 5,9 | 7,4 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. | 818€ | 1.211€ |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 118 | 119 |
Τέλη κυκλοφορίας | 115,64€ | 116,62€ |
Τεκμήριο | 5.800€ | 4.000€ |
Εξοπλισμός – τιμή | Duster 1.5 Blue dCi 4×4 | Kamiq 1.0 TSI |
Έκδοση | Sportive | Style |
Αυτόνομη πέδηση | – | • |
Διατήρηση λωρίδας | – | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αισθητήρες φωτός/βροχής | •/- | •/• |
Αερόσακοι | 6 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | – |
Ηλ. κλιματισμός | ο | • |
Ψηφιακός πίνακας οργάνων | – | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 7 ιντσών | Οθόνη 8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | ο | • |
Ζάντες αλουμινίου | 16 ιντσών | 17 ιντσών |
Τιμή (ευρώ) | 19.780 | 19.900 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
Το κόστος στα καύσιμα έχει υπολογιστεί με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης 1,354 ευρώ/λτ. και πετρελαίου 1,156 ευρώ/λτ.