Με τα SUV να είναι τα πλέον αγαπητά του αγοραστικού κοινού, εταιρείες πρωτεργάτες στην κατηγορία αυτή, όπως η Audi με το Q3, έφεραν τα νέα τους μοντέλα είτε για να διατηρήσουν, είτε για να κερδίσουν την πρωτοκαθεδρία στην κατηγορία. Έτσι κι εμείς, αποφασίσαμε να συγκρίνουμε έναν εκ των πρωταγωνιστών των premium SUV, το νέο Audi Q3 με το πολύ ανταγωνιστικό Volvo XC40.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Volvo V60 D4 Geartronic 190 PS
Ξεκινώντας με το Audi Q3, το οποίο πλέον έχει μπει στη δεύτερη γενιά του, πλήρως εναρμονισμένο με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, η τιμή του ξεκινάει από τα 28.300 ευρώ για το 35 TFSI με τον 1.500άρη TFSI των 150 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αν το θελήσετε με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, η τιμή ανεβαίνει στα 34.290 ευρώ. Το Audi Q3 από τη βασική έκδοση προσφέρει ότι χρειάζεται ο σύγχρονος οδηγός, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, αλλά κι όλα τα επικουρικά συστήματα, όπως τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας.
Από την άλλη το σουηδικό SUV, στην έκδοση T3 με τον 1.500άρη turbo κινητήρα με τους 163 ίππους στη βασική του έκδοση στοιχίζει αρκετά πιο ακριβά, από 32.470 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.
Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε πως η Volvo φτιάχνει στρατιωτικά οχήματα;
Διαφορετικές σχεδιαστικές νόρμες
Κύριο γνώρισμα στην εμφάνιση των εμφατικών SUV, είναι ο δυναμισμός που εκπέμπουν σε κάθε εκατοστό του αμαξώματός τους. Το Audi Q3 ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, όπου έντονες ακμές διατρέχουν όλο το αμάξωμα. Στο εμπρόσθιο μέρος, θα σας συναρπάσει η νέα 8γωνη μάσκα της Audi που αποτελεί ενιαίο τμήμα με τον επιθετικό προφυλακτήρα, και σε συνδυασμό με τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα δημιουργεί ένα απόλυτα δυναμικό και επιβλητικό σύνολο. Όμως και το πίσω τμήμα δεν είναι διόλου αδιάφορο, μιας και οι κολώνες με την μικρή κλίση που παρουσιάζουν δίνουν μια κουπέ χροιά στο Q3.
To Volvo XC40 από την άλλη, έχει ένα πιο νεανικό παρουσιαστικό, χωρίς να υπολείπεται σε δυναμισμό, χάρη στην πιο τετράγωνη σχεδίασή του. Εμπρός, η μεγάλη μάσκα, συνδυαστικά με τα φανάρια που θυμίζουν το «σφυρί του Θώρ», δημιουργούν ένα μοναδικό παρουσιαστικό. Εντυπωσιακός όμως είναι κι ο τρόπος που διαμορφώνεται η τρίτη κολώνα, αλλά και το design των πίσω φωτιστικών σωμάτων που θυμίζουν μπούμερανγκ.
Στον τομέα των διαστάσεων τώρα, αυτές είναι παραπλήσιες, με το μήκος του Q3 να ανέρχεται στα 4.484 χλστ., έναντι 4.425 χλστ. του XC40, με το μεταξόνιο αντίστοιχα να είναι 2.680 και 2.702 χλστ. Σημαντική όμως διαφορά υπάρχει και στην απόσταση από το έδαφος, με το XC40 να δηλώνει πιο έτοιμο για off road περιπλανήσεις (όσο το επιτρέπει η κίνηση μπροστά) χάρη στα 211 χλστ., έναντι των 170 χλστ. του Q3.
Δείτε ακόμα: Η Volvo βάζει «κόφτη» τελικής στα μοντέλα της
Σπορ και high-tech καμπίνες!
Όπως και στο κομμάτι της εξωτερικής εμφάνισης, έτσι και για το σχεδιασμό της καμπίνας, οι δύο εταιρείες έχουν μια διαφορετική φιλοσοφία, η οποία όμως διέπεται από μια κοινή συνισταμένη: αυτή της ποιότητας. Το νέο Audi Q3 διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα εσωτερικά που μπορείτε να βρείτε στην αγορά αυτή τη περίοδο κι ομολογουμένως βάζει δύσκολα στους αντιπάλους του. Όμως το XC40 δεν πρόκειται να πέσει αμαχητί, μιας κι η καμπίνα πέρα από την ποιότητα και την όμορφη κατασκευή, διακρίνεται κι από το πόσο τεχνολογικά προηγμένη είναι.
Τις εντυπώσεις κλέβει η κεντρικά τοποθετημένη κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών (θυμίζει tablet) του συστήματος πολυμέσων Sensus Connect Performance. Θα απαιτήσει λίγο χρόνο εξοικείωσης, αλλά μόλις το μάθετε θα το λατρέψετε. Κάτι που ισχύει και για το σύστημα infotainment MMI του Audi Q3 με οθόνη αφής 8,8 ή 10,25 ιντσών, ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση. Ψηφιακοί είναι και οι πίνακες οργάνων, όπως είναι των 10,25 έως 12,5 ιντσών του Audi και των 12,3 ιντσών του Volvo. Και στα δυο μοντέλα την πρακτικότητα ενισχύουν το πλήθος θηκών για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, με τον οδηγό να βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλοί και περίπου στα ίδια επίπεδα στα δύο SUV. Όμως τα μεγαλύτερα και περισσότερα πίσω παράθυρα, το διαιρούμενο συρόμενο πίσω κάθισμα και το περισσότερο πλάτος δίνουν προβάδισμα στο Q3. Σε ότι αφορά το χώρο αποσκευών, το Audi κερδίζει κατά κράτος, προσφέροντας 535 λίτρα (675 λτ. όταν το συρόμενο πίσω κάθισμα τραβηχτεί τέρμα μπροστά) έναντι 460 του XC40.
Διαβάστε επίσης: Νέο υβριδικό Audi A6 Avant 367 PS και 1,9 λτ./100 χλμ.!
Δυνατά 1.500άρια turbo
Αυτά είναι κοινά χαρακτηριστικά των δυο κινητήρων, όπως επίσης και η ραφιναρισμένη λειτουργία τους σε όλο το φάσμα λειτουργίας τους. Το Audi Q3 εξοπλίζεται με τον 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα, ισχύος 150 ίππων και 250 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Τεχνολογικό highlight, το σύστημα ACT, το οποίο απενεργοποιεί τους 2 κυλίνδρους σε καταστάσεις χαμηλού φορτίου, για λόγους κατανάλωσης. Απέναντί του υπάρχει ο ίδιας χωρητικότητας κινητήρας του Volvo, αλλά με 3 κυλίνδρους και ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία. Η ισχύς του αγγίζει τους 163 ίππους και η ροπή τα 265 Nm, διαθέσιμα από τις 1.850 σ.α.λ.
Στο πεδίο των επιδόσεων τώρα, τα δύο πολυτελή μικρομεσαία SUV είναι πολύ κοντά μεταξύ τους, τόσο στην επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα (9,6 δλ. το Audi και 9,3 δλ. το Volvo), όσο και στην τελική τους ταχύτητα (204 χλμ./ώρα το Q3 και 200 χλμ./ώρα το XC40). Μικρές διαφορές υπέρ του Audi υπάρχουν σε κατανάλωση και εκπομπές CO2. Σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP το Q3 είναι στα 6,6-7,2 λτ./100 χλμ. και 149-164 γρ./χλμ. CO2 και το XC40 είναι στα 6,8-7,6 λτ./100 χλμ. και 154-173 γρ./χλμ. CO2.
Προτεραιότητα η άνεση κι η ασφάλεια
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, τα δυο πολυτελή SUV έχουν περισσότερα κοινά στοιχεία παρά διαφορές. Πρωταρχική έννοιά τους η παρεχόμενη άνεση, με το Audi όταν του ζητηθεί να μπορεί να προσφέρει και πιο… σπορ στιγμές. Το Audi Q3, χάρη στο set up της ανάρτησης και κυρίως χάρη στην νέα πλατφόρμα διαθέτει ένα στιβαρό πάτημα, χωρίς να είναι αποστειρωμένο προς τον οδηγό του. Όποτε του ζητηθεί θα στρίψει με σιγουριά και μάλιστα με μικρότερες κλίσεις, με το τιμόνι να δίνει την απαιτούμενη πληροφόρηση στα χέρια του χειριστή του, αν και είναι ελαφρύ. Από την άλλη το XC40 σε αποζημιώνει με την ησυχία και την ευκολία του στο χειρισμό ακόμα και σε πιο ακραίες περιπτώσεις, με την ποιότητα κύλισης να είναι ένα κλικ καλύτερη συγκριτικά με του Audi.
Δείτε ακόμα: Οι τιμές του νέου crossover Audi A1 citycarver
Γενικότερα, το Audi Q3 διαθέτει έναν πιο σπορ χαρακτήρα, (ανεξάρτητα από την επιλογή στο σύστημα παραμετροποίησης της οδήγησης), χαρακτηριστικό που θα εκτιμηθεί περισσότερο από τους πιο «ανήσυχους» οδηγούς. Το Volvo XC40, είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα δυσανασχετήσει αν το πιέσετε σε κάθε είδους καμπή.
Το ποιο μοντέλο από τα δυο αποδεικνύεται καλύτερη αγορά, είναι κάτι που επαφίεται καθαρά στις προσωπικές προτιμήσεις του τελικού αγοραστή και στα διαθέσιμα χρήματα, αφού το XC40 είναι ακριβότερο κατά 4.170 ευρώ στις αρχικές εκδόσεις. Tο Audi Q3 προσφέρει περισσότερη ευχαρίστηση σε όποιον βρίσκεται πίσω από το βολάν του, με το Volvo XC40 να είναι ιδανικό για όποιον θέτει ως προτεραιότητα την άνεση!
Audi Q3 35 TFSI 150 PS
(+) Σχεδίαση, κινητήρας, ποιότητα και χώροι εσωτερικού, πρακτικότητα, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης
(–) Αίσθηση τιμονιού, αυστηρή λειτουργία του ESP
Volvo XC40 T3 163 PS
(+) Εμφάνιση, άνεση ανάρτησης, εξοπλισμός άνεση & ασφάλειας, ποιότητα κατασκευής, σχεδιασμός
(-) Ελαφρύ τιμόνι, κατανάλωση
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Q3 35 TFSI 150 PS | XC40 T3 163 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.498 | 1.477 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 150/5.000-6.000 | 163/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.500-3.500 | 265/1.850-3.850 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,6 | 9,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 204 | 200 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,6-7,2 | 6,8-7,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 149-164 | 154-173 |
Βάρος (κιλά) | 1.535 | 1.574 |
Εξωτερικές διαστάσεις | Q3 35 TFSI 150 PS | XC40 T3 163 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.484 | 4.425 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.849 | 1.863 |
Ύψος (χλστ.) | 1.616 | 1.652 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.680 | 2.702 |
Χώροι* | Q3 35 TFSI 150 PS | XC40 T3 163 PS |
Πλάτος εμπρός (χλστ.) | 1.508 | 1.440 |
Ύψος εμπρός (χλστ.) | 1.054 | 1.030 |
Πλάτος πίσω (χλστ.) | 1.468 | 1.429 |
Ύψος πίσω (χλστ.) | 976 | 994 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 535-675 | 460 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
Εξοπλισμός – τιμή | Q3 35 TFSI 150 PS | XC40 T3 163 PS |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αερόσακοι | 7 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 8,8 ιντσών | Οθόνη 9 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | ο | ο |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 28.300 | 32.470 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |