Η Dacia με το λανσάρισμα του Jogger πριν από ένα χρόνο, έχει σημειώσει σημαντική εμπορική επιτυχία στις διεθνείς αγορές. Μέσα σε λίγους μήνες έγινε το δεύτερο πιο επιτυχημένο μοντέλο σε πωλήσεις λιανικής στη μικρομεσαία κατηγορία, εξαιρουμένων των SUV, ενώ μέχρι στιγμής έχει φτάσει τις 94.000 παραγγελίες. Αναμενόμενα η πλειοψηφία των πελατών έχουν επιλέξει την έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) 1.0 TCe 100 LPG σε ποσοστό 65%, αλλά και το υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ πάνω από τους μισούς προτίμησαν την 7θέσια έκδοση. Αυτή τη φορά, η Dacia παρουσιάζει το πρώτο της υβριδικό μοντέλο, το Jogger Hybrid 140, το οποίο οδηγήσαμε σήμερα στη Λισαβόνα, Πορτογαλία, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης.
Το πρώτο υβριδικό Dacia είναι γεγονός!
Η Dacia με το Jogger Hybrid 140 κάνει ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην ιστορία της, αφού εισέρχεται για πρώτη φορά στην εποχή του εξηλεκτρισμού, με ένα δοκιμασμένο Full Hybrid σύνολο. Παράλληλα διατηρεί το χαρακτήρα του «πολυεργαλείου», αφού συνδυάζει στοιχεία από τα στέισον βάγκον, τα πολυχρηστικά και τα SUV, με έως 7 θέσεις. Εξωτερικά το Jogger Hybrid με το «περιπετειώδες» αισθητικής αμάξωμα των 4.547 χλστ. μήκους δεν διαφέρει καθόλου από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το μόνο στοιχείο που υποδηλώνει ότι πρόκειται για το υβριδικό, είναι το διακριτικό λογότυπο «HYBRID» που βρίσκεται χαμηλά στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Επίσης, η ανασχεδιασμένη μάσκα με το νέο σήμα της εταιρείας χαρίζει στο Jogger μια πιο σύγχρονη όψη, όπως άλλωστε ισχύει και σε όλη την γκάμα της Dacia, μετά την αλλαγή της εταιρικής της ταυτότητας, τον περασμένο Ιούνιο.
140 υβριδικοί ίπποι και χαμηλή κατανάλωση
Το νέο Jogger Hybrid 140, όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, αποδίδει συνδυαστικά 140 ίππους. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποτελείται από ένα 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. ισχύος 90 ίππων και 148 Nm ροπής, ένα ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και 205 Nm ροπής και μια υψηλής τάσεως μίζα/γεννήτρια εκκίνησης με 50 Nm. Η κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου multi-mode 6 ταχυτήτων, εκ των οποίων οι 4 σχέσεις συνδέονται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και οι 2 με τον ηλεκτροκινητήρα. Το κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη εγγυάται ηλεκτρική εκκίνηση, ενώ παράλληλα μειώνει τα κενά κατά τις επιταχύνσεις και στις εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης. Πρόσθετα με τη μετακίνηση του λεβιέ στη λειτουργία «B» αυξάνεται η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και η επιβράδυνση γίνεται πιο έντονη, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού.
Η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh (καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.) είναι τοποθετημένη στο χώρο της ρεζέρβας, εκεί δηλαδή που βρίσκεται το ρεζερβουάρ του LPG στο Jogger 1.0 TCe 100 LPG. Στην πράξη και σε συνδυασμό με το σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, το υβριδικό Jogger είναι σε θέση να καλύπτει αρκετές αποστάσεις κυρίως αστικές με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Η Dacia αναφέρει για ποσοστό που φτάνει μέχρι το 80%, ενώ μαζί με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων εξασφαλίζεται μεικτή αυτονομία 900 χιλιομέτρων. Από πλευράς επιδόσεων, το Jogger Hybrid 140 των 1.432 κιλών φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. και επιταχύνει στα 80-120 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. Οι εκπομπές CO2 είναι 108 γρ./χλμ., με μεικτή κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. Νούμερο που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αφού οδηγώντας το Jogger Hybrid σε αστικές συνθήκες, εθνική οδό και επαρχιακές διαδρομές, είδαμε στο trip computer 5,4 λτ./100 χλμ.
Πολύ άνετο στην οδήγηση
Όπως κάθε μοντέλο της Dacia, έτσι και το Jogger Hybrid εστιάζει στην άνετη οδήγηση. Χαρακτηριστικό που ενισχύεται από το υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αφού η ηλεκτρική κίνηση εξασφαλίζει αθόρυβη λειτουργία, συν του ότι ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή αρκετή διαθέσιμη δύναμη. Η εμπλοκή του βενζινοκινητήρα γίνεται με ομαλό τρόπο όπως και ο συνδυασμός του με το ηλεκτρικό μοτέρ, χωρίς να υπάρχουν κενά ισχύος ή απότομες εναλλαγές. Μόνο με πολύ βαθύ πάτημα του γκαζιού ο 1.600άρης κινητήρας θα ανεβάσει ψηλά στροφές και αναλόγως το θόρυβο που φτάνει στο εσωτερικό του Jogger Hybrid. Όμως κανονικούς ρυθμούς ταξιδιού (π.χ. με 130 χλμ./ώρα) δεν θα ενοχλήσει κάπου.
Οι αναρτήσεις από την πλευρά τους ισοπεδώνουν τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και πετυχαίνουν ένα ισορροπημένο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης, χωρίς το αυτοκίνητο να είναι «χαλαρό». Μαζί με το χαμηλό θόρυβο κύλισης, το Jogger Hybrid κάνει ξεκούραστα τα ταξίδια. Παράλληλα το μακρύ μεταξόνιο των 2,9 μ. ενισχύει την σταθερότητα, ενώ το τιμόνι ικανοποιεί για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε βάρος, αν και στερείται αίσθησης.
Ευχάριστο εσωτερικό με μεγάλους χώρους
Στο εσωτερικό του Dacia Jogger Hybrid, η συνολική εικόνα είναι γνώριμη από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, με τις διαφορές να εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων, στον επιλογέα των ταχυτήτων και στο διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου. Είναι το πρώτο στην γκάμα με προσαρμόσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, όπου αναγράφονται μεταξύ άλλων πληροφορίες για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, η υπολειπόμενη αυτονομία και η ροή ενέργειας.
Το ταμπλό του με τη λιτή αλλά κομψή αισθητική αναβαθμίζεται από την υφασμάτινη επένδυση που διατρέχει το ταμπλό και εφαρμόζεται στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών. Τα υλικά κατασκευής είναι σκληρά πλαστικά, αλλά στιβαρά συναρμολογημένα, όπως διαπιστώσαμε και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε καλντερίμια, όπου δεν ακούσαμε τριγμούς. Η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι καλές και ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στο μαλακό, αλλά με μέτρια πλευρική στήριξη κάθισμα. Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένη η εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών του infotainment.
Πολύ σημαντικό αβαντάζ και του Jogger Hybrid είναι οι μεγάλοι του χώροι. Στο μεσαίο κάθισμα είναι σε θέση να φιλοξενηθούν τρία ενήλικα άτομα χωρίς πρόβλημα, μιας και έχουν στη διάθεσή τους πολύ πλάτος, αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Στην τρίτη σειρά τοποθετούνται δύο ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα, όπου χωράνε άτομα με ύψος κοντά στα 1,7 μ. Όσον αφορά το πορτ μπαγκάζ παρέμεινε τεράστιο στα 708 λτ. με τις 5 θέσεις ή στα 565 λτ. με τα δύο ακόμα καθίσματα αναδιπλωμένα.