Η Ford δεν έχει σκοπό να αφήσει τη Mustang Mach-E να χάσει τον εμπορικό ρυθμό της, που την έχει καταστήσει ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην τρέχουσα γκάμα της φίρμας, φτάνοντας σε σημείο να ξεπερνά σε πωλήσεις τη βενζινοκίνητη Mustang. Η ηλεκτρική ‘Stang ανανεώθηκε πρόσφατα και φέρει διάφορες αλλαγές εξωτερικά και στο εσωτερικό, ενώ παρόλο που δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα, οι παραγγελίες έχουν ανοίξει.
H ανανεωμένη Mustang Mach-E ξεκινά στη χώρα μας από τις 56.403 ευρώ (με την επιδότηση των 7.000 ευρώ από τη Ford), για την έκδοση Style RWD 268 PS 73 kWh (470 χλμ. αυτονομία). Η αμέσως επόμενη έκδοση Premium RWD με την πιο μεγάλη μπαταρία των 88 kWh και 276 PS (600 χλμ. αυτονομία) εκκινεί από τις 62.620 ευρώ (με 7.500 ευρώ επιδότηση Ford), ενώ η τετρακίνητη Premium 375 PS 88 kWh (550 χλμ. αυτονομία) πωλείται από 68.802 ευρώ (με 7.500 ευρώ επιδότηση Ford). Όσο για τη Mustang Mach-E GT AWD 478 PS 91 kWh (515 χλμ. αυτονομία) στοιχίζει από 78.384 ευρώ (με 7.500 ευρώ επιδότηση Ford). Όλες οι εκδόσεις μπορούν να εξοπλιστούν με το BlueCruise, έναντι 24,99 ευρώ το μήνα ή 280 ευρώ ετήσια συνδρομή (90 μέρες δωρεάν δοκιμαστική περίοδος). Στάνταρ είναι -μεταξύ πολλών άλλων- η αντλία θερμότητας και όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Σταθερά δυναμική και εντυπωσιακή μέσα-έξω
Η Mustang Mach-E που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η προ ανανέωσης, γιατί το facelift μοντέλο δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα. Eξωτερικά οι αλλαγές είναι αμελητέες, όπως στο εμπρός μέρος όπου όπου βρίσκουμε νέα φωτεινή υπογραφή LED στα φανάρια και ελαφρώς αλλαγμένη μάσκα. Η «δική μας» δεν φέρει τις αλλαγές, καθότι όπως αναφέραμε είναι μοντέλο pre-facelift, αλλά το αρμονικό Glacier Grey χρώμα και οι αεροδυναμικής σχεδίασης 19άρες ζάντες, χαρίζουν στη Mach-E μια από τις πιο θεαματικές παρουσίες επί ελληνικών δρόμων.
Στην καμπίνα η κάθετη οθόνη των 15,5 ιντσών με το σύστημα SYNC 4 κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα και προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα, αναβαθμίσεις over-the-air, καθώς και έξυπνη διαχείριση πλοήγησης, κλιματισμού και συστημάτων υποβοήθησης. Ο πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι είναι επίσης πλήρως ψηφιακός, αλλά παραμένει απλός και λειτουργικός, παρέχοντας μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Το προαιρετικό ηχοσύστημα της Bang & Olufsen φροντίζει για την ηχητική απόλαυση των επιβατών, όντας ένα εκ των καλύτερων που έχουμε δοκιμάσει, ενώ η -επίσης προαιρετική- γυάλινη πανοραμική οροφή ναι μεν αναβαθμίζει το ευήλιον της καμπίνας και την εξωτερική εμφάνιση, χωρίς να κοστίζει ιδιαίτερα μάλιστα (1.240 ευρώ), ωστόσο δεν συνίσταται για ελληνικά καλοκαίρια, καθώς δεν διαθέτει κάλυμμα. Κατά τα λοιπά, οι χώροι βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο για 5 επιβάτες κάθε σωματότυπου, απολαμβάνοντας αρκετό αέρα για τα πόδια τους. Παραπονεμένες δεν μένουν ούτε οι αποσκευές, καθώς έχουν στη διάθεσή τους συνολικά 502 λίτρα (402 το κανονικό πορτμπαγκάζ και 100 το μπροστινό «Frunk», που εμπνέεται από το Megabox του Puma) και αρκετά εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Λύνει τα χέρια του οδηγού το BlueCruise
Αυτό, όμως, που κάνει τη Mustang Mach-E να ξεχωρίζει είναι η δυνατότητα οδήγησης χωρίς τα χέρια στο τιμόνι, χάρη στο BlueCruise. Η Ford είναι η πρώτη μάρκα στην Ευρώπη που έλαβε έγκριση για χρήση hands-free συστήματος σε δημόσιο οδικό δίκτυο και η Mach-E είναι το πρώτο μοντέλο της που το ενσωματώνει. Το BlueCruise λειτουργεί σε εγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους (που η Ford ονομάζει «Μπλε Ζώνες») και επιτρέπει στον οδηγό να αφαιρεί τα χέρια του από το τιμόνι, διατηρώντας παράλληλα τον πλήρη έλεγχο μέσω καμερών που παρακολουθούν το βλέμμα του για να εξασφαλιστεί ότι παραμένει συγκεντρωμένος στον δρόμο. Εδώ μπαίνουν τα «ψιλά γράμματα», καθώς το BlueCruise είναι σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.
Κάτι που σημαίνει ότι δεν μπαίνεις μέσα, ενεργοποιείς τα ηλεκτρονικά και σε πηγαίνει το αυτοκίνητο. Η τεχνολογία της Ford σε ξεκουράζει στα πολύωρα ταξίδια, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να πάρεις χέρια-πόδια από τα χειριστήρια, όμως ζητάει διαρκώς εγρήγορση από εσένα και το βλέμμα σου στο δρόμο. Αν αρχίσεις να κοιτάς το τηλέφωνο ή να παίζεις με το infotainment, για παράδειγμα, θα δεχτείς ένα μπαράζ ηχητικών και οπτικών ειδοποιήσεων για τοποθέτηση χεριών στο τιμόνι. Εφόσον πας με τις ρυθμίσεις του, όμως, μπορείς να αφήσεις το -μερικό, το υπογραμμίζουμε- έλεγχο στα ηλεκτρονικά για ένα μεγάλο μέρος του εθνικού δικτύου στην Ελλάδα. Το BlueCruise χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό από ραντάρ, αισθητήρες και κάμερες, προκειμένου να κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας του και να διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα (κυρίως το ενεργό cruise control και τη διατήρηση λωρίδας, δηλαδή), επιταχύνοντας, φρενάροντας και στρίβοντας κατά μόνας όπου χρειάζεται.
Το πιο εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι η αίσθηση ελευθερίας που προσφέρει. Η απουσία φυσικής επαφής με το τιμόνι δεν σημαίνει έλλειψη ελέγχου. Αντίθετα, ο οδηγός νιώθει ότι έχει δίπλα του έναν εξαιρετικά ικανό συνοδηγό, που παρακολουθεί τα πάντα και παρεμβαίνει με ακρίβεια όταν χρειάζεται. Η αναβαθμισμένη έκδοση που θα διαθέτει η νέα Mach-E, συνοδεύεται από σημαντικές βελτιώσεις: μεγαλύτερη ακρίβεια στη διατήρηση λωρίδας, καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές και πιο ομαλή ρύθμιση της ταχύτητας, ειδικά σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. Επίσης, μπορεί να ανταποκριθεί σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, ιδίως μειωμένης ορατότητας.
Πολύ καλές επιδόσεις, εξαιρετική κατανάλωση
Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά για Mustang μιλάμε. Έστω ηλεκτρική και SUV, αλλά με τέτοιο όνομα δεν γίνεται να μην είναι προτεραιότητα οι επιδόσεις. Τομέας όπου διαπρέπει η Mach-E, αξιοποιώντας στο έπακρο τους 294 ίππους και τα 525 Nm του ηλεκτροκινητήρα της έκδοσης που είχαμε στη διάθεσή μας. Η επιτάχυνση είναι κάτι παραπάνω από σεβαστή, εμφανίζοντας τα 100 χλμ./ώρα από το 0 στο ψηφιακό κοντέρ εντός 6,1 δλ., ενώ παράλληλα κάνει το βάρος των περίπου 2,2 τόνων να εξαφανίζεται στις ρεπρίζ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, τιμή που υπενθυμίζει ότι η Mach-E είναι μεν Mustang, αλλά με περιβαλλοντική συνείδηση (και μπαταρία, που θέλει προστασία).
Μεγαλύτερη επιτυχία κι από τις επιδόσεις, σίγουρα συνιστά η κατανάλωση. Ακόμα και σε ρυθμούς όπως παραπάνω, η ένδειξη στο trip δεν θα ξεπεράσει τις 20 kWh/100 χλμ. Με νορμάλ στυλ οδήγησης πέφτεις γύρω στο 16,5 kWh, ενώ μέσα στην πόλη κατεβαίνεις μέχρι και στο 12,8 kWh/100 χλμ.! Συνεπώς τα 600 χλμ. που ανακοινώνει η Ford, συνιστούν πέρα για πέρα ρεαλιστική τιμή. Η φόρτιση υποστηρίζεται τόσο σε AC όσο και σε DC φορτιστές, με μέγιστη ισχύ στα 150 kW. Όπερ εστί ότι σε ιδανικές συνθήκες μπορεί να ανακτήσει 107 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά, ενώ η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας σε wallbox 11 kW διαρκεί περίπου 7,5 ώρες. Σε ταχυφορτιστή, δε, το 10-80% αποτελεί ζήτημα μόλις 36 λεπτών.
Στριφτερή, άνετη, ταξιδιάρα
Σε αυτό το τρίπτυχο, συνοψίζονται άψογα όλες οι οδηγικές αρετές της Mustang Mach-E. Σε δρόμο με στροφές απολαμβάνεις στιβαρό πλαίσιο, περιορισμένες κλίσεις, αμεσότητα από το σύστημα διεύθυνσης, καταπληκτικά φρένα και πισωκίνητες χάρες. Στην πόλη χαίρεσαι την εξαιρετική ηχομόνωση, την απόσβεση των αμορτισέρ (που «ισιώνουν» τις περισσότερες λακκούβες και σαμάρια), το τιμόνι που «κόβει» και την ιδανική ορατότητα, που μετατρέπει σε παιχνιδάκι τους ελιγμούς εντός στενών και παρκαρισμένων οχημάτων, παρότι δεν μιλάμε για μικρό αυτοκίνητο (4,7 μέτρα μήκος, 1,88 μέτρα πλάτος). Όσο για το ταξίδι; Ακόμα και δίχως το BlueCruise, η Mustang Mach-E μετατρέπει κάθε πέρασμα από εθνική οδό ή ανοιχτό δρόμο, σε αγχολυτική εμπειρία.
Χαίρεσαι να γράφεις χιλιόμετρα μαζί της, απολαμβάνοντας την ποιοτική κύλιση και το χαμηλό θόρυβο τόσο από αέρα, όσο κι από ελαστικά. Να σημειώσουμε εδώ την εξαίρετη επιλογή των μηχανικών της Ford στην επιλογή της διάστασης, με τροχούς 225/55 R19. Και δεν πνίγουν το αυτοκίνητο με υπερβολικό κράτημα, άρα σου επιτρέπουν να παίξεις με την ουρά και το γκάζι, και βοηθούν στον περιορισμό των ντεσιμπέλ στη διάρκεια του ταξιδιού.