Η Fiat με το λανσάρισμα των νέων 500X Hybrid 48V και Tipo Hybrid 48V ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, μαζί με τα 500 Hybrid, Panda Hybrid και φυσικά το αμιγώς ηλεκτρικό 500. Άλλωστε από το 2024 κάθε νέο Fiat θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, ενώ από το 2027 η ιταλική μάρκα θα αποχαιρετήσει τα ορυκτά καύσιμα στην Ευρώπη. Για τα νέα αυτά Fiat ταξιδέψαμε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην παραλιακή πόλη Φόρτε ντέι Μάρμι που βρίσκεται στη βόρεια Τοσκάνη και είναι μια περιοχή γνωστή για τα μάρμαρά* της, αφού εκτός των άλλων προμήθευε και τον Μιχαήλ Άγγελο.
Διαθέσιμα προς παραγγελία από 24.100 ευρώ
Αμφότερα θα έρθουν στη χώρα μας στα τέλη Ιουνίου, όμως είναι ήδη διαθέσιμα προς παραγγελία. Οι τιμές τους ξεκινούν από 25.600 ευρώ για το 500X Hybrid και από 24.100 ευρώ το Tipo Hybrid, συνοδευόμενα με 5ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως και 200.000χλμ. και αντίστοιχης ισχύος δωρεάν υπηρεσία οδικής βοήθειας. Το 500Χ με τη νέα μάσκα προσφέρεται σε τρεις τύπους αμαξώματος, Urban, Cross και Sport. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και οι εκδόσεις Dolcevita που ξεχωρίζουν χάρη στην πανοραμική αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή. Το Τipo εκτός από το Hatchback πωλείται στην πιο «εκτός δρόμου» έκδοση Cross και στο Station Wagon. Σε κάθε περίπτωση ειδοποιός διαφορά στον όμορφο σχεδιασμό τους αποτελεί η προσθήκη του λογότυπου Hybrid στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Δυναμικές επιδόσεις και ηλεκτροκίνηση
Την κίνηση και των δύο αυτοκινήτων αναλαμβάνει ο νέας γενιάς turbo 4κύλινδρος FireFly των 1.5 λτ., συνδυασμένος αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων TCT και τον ηλεκτροκινητήρα. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 130 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., ενώ το ηλεκτρικό που είναι ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων έχει ισχύ 20 ίππων και 135 Nm. Επίσης, το mild hybrid σύστημα περιλαμβάνει και μια μικρή σε όγκο και βάρος μπαταρία ιόντων λιθίου 0,8 kWh, που είναι τοποθετημένη ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα και δεν μεταβάλλει καθόλου τους χώρους.
Το μηχανικό σύνολο βενζίνης υποστηρίζεται σε κάθε φάση από τον ηλεκτροκινητήρα, εξαφανίζοντας την υστέρηση του Turbo και παρέχοντας περισσότερη δύναμη ανά πάσα ώρα και στιγμή. Από πλευράς επιδόσεων, η Fiat ανακοινώνει για το 500X Hybrid επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 194 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ. Το Tipo αντίστοιχα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 207 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 115 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο).
Περισσότερη άνεση στην οδήγηση
Η δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης σε χαμηλές ταχύτητες και σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνουν την οδήγηση στην πόλη πιο άνετη. Άλλωστε η πλειοψηφία των οδηγών κινούνται εντός αστικών δρόμων, οπότε τα υβριδικά συστήματα είναι χρήσιμα. Αντίστοιχα και εμείς οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα τα δύο Fiat Hybrid στην παραθαλάσσια ιταλική πόλη και στα περίχωρα αυτής, προκειμένου να δούμε για πρώτη φορά τη λειτουργία του νέου αυτού υβριδικού συστήματος.
Στην πράξη δίνει τη η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης σε συνθήκες χαμηλών ταχυτήτων και φορτίων, όπως είναι στην εκκίνηση και στους ελιγμούς παρκαρίσματος, που γίνονται συνεχώς σε αστικές συνθήκες κίνησης. Παράλληλα, όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, τότε σβήνει ο θερμικός κινητήρας για να γίνεται εξοικονόμηση καυσίμου. Ταυτόχρονα το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης φορτίζοντας την μπαταρία με ηλεκτρική ενέργεια. Χαρακτηριστικά που μπορεί να τα δει ο οδηγός και μέσω των γραφημάτων που απεικονίζονται στον πίνακα οργάνων ή στην οθόνη του infotainment.
*Ευχαριστούμε πολύ την εταιρεία GBC Marmi στο Forte dei Marmi, για τις ανάγκες της φωτογράφισης.