Το επί σειρά ετών best seller αυτοκίνητο στην Ευρώπη και ένα από τα δημοφιλέστερα παγκοσμίως ανεξαρτήτως κατηγορίας, είναι το VW Golf. Με ιστορία που ξεκινά από το 1974, πάνω από 35 εκατομμύρια πωλήσεις και 8 γενιές, αποτελεί ένα ζωντανό θρύλο της αυτοκίνησης, με καινοτομίες σε κάθε γενιά του.
Δείτε ακόμα: VW Golf: Η ιστορία ενός ζωντανού θρύλου
Το νέο, 8ης γενιάς Golf ανεβάζει και άλλο τον πήχη στα μικρομεσαία ειδικά σε τεχνολογίες, φέρνοντας νέο αέρα στην κατηγορία. Στην ελληνική αγορά λανσαρίστηκε εδώ και λίγο καιρό και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα, τα πλαίσια της διήμερης Πανελλαδικής του παρουσίασης. Με αφετηρία την Αθήνα ταξιδέψαμε στο Μέτσοβο, κατόπιν στα Ιωάννινα και από εκεί επιστρέψαμε στην Αθήνα.
Οι τιμές του νέου Golf ξεκινούν από τις 20.500 ευρώ στην αρχική αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Life, σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0 TSI 110 PS. Κατόπιν διατίθεται με τους κινητήρες 1.5 TSI 130 PS και 150 PS, σε τιμές που ξεκινούν από 21.800 και 23.850 ευρώ αντίστοιχα. Το Golf 1.5 eTSI ACT 150PS DSG Mild Hybrid τιμάται στις 25.050 ευρώ και το μοναδικό ντίζελ 2.0 TDI SCR 150PS DSG κοστίζει 26.750 ευρώ (πατήστε εδώ για τους εξοπλισμούς).
Φυσική εξέλιξη με πιο αιχμηρές γραμμές
Ανέκαθεν, κάθε νέα γενιά του VW Golf αποτελούσε φυσική σχεδιαστική εξέλιξη της προγενέστερης και ποτέ η VW δεν έκανε πειραματισμούς και ακρότητες. Γεγονός που μόνο θετικά έχει επιδράσει στο κοινό όλα αυτά τα χρόνια, χάρη στις καθαρές του γραμμές και τη χαρακτηριστική πίσω κολόνα του αμαξώματος. Το νέο VW Golf εμφανίζεται πιο αιχμηρό και δυναμικό από ποτέ, με τα εμπρός φωτιστικά σώματα να τραβιούνται σχεδόν μέχρι τα φτερά. Τα LED φώτα ημέρας δημιουργούν μια νοητή ευθεία με τη χρωμιωμένη λωρίδα της μάσκας, καταλήγοντας στο νέο σήμα της VW. Πιο συγκρατημένες είναι οι αλλαγές στο πλάι και πίσω, όπου κυριαρχούν τα λεπτά φωτιστικά σώματα και το λογότυπο «GOLF» κάτω από το σήμα. Το νέο Golf διατηρεί τις κόμπακτ διαστάσεις του με μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 χλστ., ύψος 1.456 χλστ. και μεταξόνιο 2.636 χλστ., ενώ διαθέτει εντυπωσιακή αεροδυναμική (0,275).
Επανάσταση στο εσωτερικό
Αντιθέτως με το αμάξωμα, το εσωτερικό του νέου VW Golf δεν έχει καμία ομοιότητα με εκείνο του προγενέστερου και είναι πλήρως ψηφιοποιημένο. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου, ο οποίος περιλαμβάνει τα ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το επίσης στάνταρ σύστημα Infotainment Composition (οθόνη αφής 8,25 ιντσών) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι. Ακόμα και το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο για το άναμμα των φώτων έχει αντικατασταθεί από ένα πάνελ με διακόπτες αφής. Τη μινιμάλ αισθητική ακολουθεί και η κεντρική κονσόλα ιδιαίτερα με το DSG κιβώτιο, το οποίο διαθέτει σημαντικά μικρότερο λεβιέ τεχνολογίας shft-by-wire.
Δείτε ακόμα: Ιδού τα νέα VW Golf GTI, GTD και GTE
Η ποιότητα βρίσκεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα, μέσω της χρήσης παχιών μαλακών πλαστικών σε ολόκληρο το ταμπλό. Παράλληλα, η συναρμογή είναι στιβαρή και το φινίρισμα είναι προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια. Ο οδηγός βρίσκει γρήγορα την κατάλληλη θέση και θα νιώσει άνετα, όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ το πορτ μπαγκάζ παρέμεινε στα 380 λίτρα.
Πολύ σταθερό και άνετο
Οδηγώντας το νέο VW Golf για περίπου 1.000 χιλιόμετρα, εκτιμήσαμε δεόντως την άνεση και την σιγουριά που προσφέρει στο ταξίδι, ακόμα και μετά από πολλές ώρες στο τιμόνι και με σβέλτους ρυθμούς. Η VW έχει βελτιώσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του best seller μοντέλου της, το οποίο είναι τώρα ακόμα πιο ξεκούραστο και με χαμηλό θόρυβο κύλισης. Επιπλέον, αναπτύχθηκε ένα νέο σύστημα διαχείρισης δυναμικής οδήγησης που περιλαμβάνει ένα νέο, εξελιγμένο στάδιο της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης (adaptive chassis control – DCC). Αυτό αυξάνει σημαντικά το εύρος μεταξύ της μέγιστης άνεσης και της μέγιστης δυναμικής με αποτέλεσμα το Golf να είναι πιο ακριβές και ευχάριστο στην οδήγηση.
Πρόσθετα, στο νέο Golf, η VW εισήγαγε ένα νέο, κεντρικό και ανώτερο επίπεδο ελέγχου για τις λειτουργίες που επηρεάζουν το χειρισμό: τόσο η λειτουργία XDS (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό) όσο και τα εγκάρσια στοιχεία δυναμικής των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ (προαιρετικό DCC) ελέγχονται από το σύστημα διαχείρισης δυναμικής οδήγησης. Ο οδηγός αντιλαμβάνεται το αυτοκίνητο ως πιο στιβαρό και άκαμπτο, ενώ οι όποιες στρέψεις μειώνονται και αποσβένονται αποτελεσματικότερα. Οι αναρτήσεις του Golf αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω για τις εκδόσεις με ισχύ έως 150 ίππους και με πολλαπλούς συνδέσμους άνω των 150 ίππων και με τετρακίνηση 4Motion.
Ιδανικός ο 1.5 TSI 150 PS κινητήρας
Προς το παρόν το VW Golf προσφέρεται με τους κινητήρες που αναφέραμε παραπάνω, ενώ από το φθινόπωρο θα είναι διαθέσιμο με τον φυσικού αερίου 1.5 TGI 130 PS και τους plug-in hybrid 1.4 eHybrid 204 PS και 245 PS GTE. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης τα αυτοκίνητα που ήταν διαθέσιμα εφοδιάζονταν με τον 1.5 TSI 150 PS κινητήρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει ιδανικά στο νέο Golf, αφού είναι σε θέση να το επιταχύνει σε πολύ γοργούς ρυθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ.) και να τους διατηρεί με χωρίς να πιέζεται. Σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, ο 1.5 TSI 150 PS ανταποκρίνεται άμεσα, ενώ με τα paddles του DSG τα ανεβοκατεβάσματα των ταχυτήτων πραγματοποιούνται πολύ άμεσα και βοηθούν τον οδηγό στο να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του κινητήρα – πλαισίου – αναρτήσεων, ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Δείτε ακόμα: VW T-Roc R: Ο βασιλιάς των κόμπακτ SUV!
Ο eTSI με το ήπιο υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα σύστημα 48V, κιβώτιο DSG, μια γεννήτρια εκκίνησης 48V με ιμάντα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Όλα τα μοντέλα eTSI διαθέτουν ισχυρή λειτουργία ανάκτησης ενέργειας πέδησης, ενώ το σύστημα 48 V δίνει τη δυνατότητα στον κινητήρα να απενεργοποιηθεί όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, εξοικονομώντας έτσι καύσιμα.
Ευφυής τεχνολογία ανωτέρου επιπέδου
Οι τεχνολογίες που φέρει το νέο VW Golf είναι πολυάριθμες, τόσο σε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όσο και επικοινωνίας. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με πέδηση έκτακτης Ανάγκης City Braking System και αναγνώριση πεζού Pedestrian Monitoring, το σύστημα επικοινωνίας Car2X, σύστημα Infotainment με οθόνη αφής 8,25 ιντσών, πολυλειτουργικό τιμόνι, καθώς και προβολείς LED και πίσω φώτα LED.
Η διαισθητική λειτουργία στο Golf μπορεί επίσης να υποστηριχθεί με νέο, φυσικό φωνητικό έλεγχο. Το σύστημα απλά ενεργοποιείται λέγοντας «Hello Volkswagen» ή πατώντας το κουμπί φωνής στο τιμόνι. Ακόμα και ο προαιρετικός 3ζωνικός αυτόματος κλιματισμός ελέγχεται μέσω φωνητικών εντολών, ξεχωριστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό. Περισσότερες λεπτομέρειες και βίντεο μπορείτε να δείτε πατώντας τα παρακάτω Links:
- Το νέο VW Golf κάνει αέρα στους επιβάτες του! (+video)
- Το προηγμένο Infotainment του νέου VW Golf (+video)
- Ακούστε το νέο VW Golf να μιλάει με τον οδηγό του
- Πως το νέο VW Golf αλλάζει τα δεδομένα
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
Έκδοση | 1.5 TSI | 1.5 TSI | 1.5 eTSI | 2.0 TDI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.498 | 1.498 | 1.498 | 1.968 |
Ταχύτητες | 6 | 6 | 7 DSG | 7 DSG |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/5.000-6.000 | 150/5.000-6.000 | 150/5.000-6.000 | 150/3.250-4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/1.400-4.000 | 250/1.500-3.500 | 250/1.500-3.500 | 360/1.600-2.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,2 | 8,5 | 8,5 | 8,8 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 214 | 224 | 224 | 223 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,4 | 5,5 | 5,7 | 4,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 122 | 125 | 130 | 114 |
Βάρος (κιλά) | 1.315 | 1.340 | 1.380 | 1.465 |