Το Clio δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτελεί μακράν το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Renault, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις στα 30 χρόνια καριέρας του και παρουσίες στην πρώτη θέση πολυάριθμων αγορών, τόσο σε επίπεδο κατηγορίας όσο και γενικότερα.
Η 5η γενιά του γαλλικού σουπερμίνι συνεχίζει το εξαιρετικό εμπορικό έργο των προκατόχων, με τον 1.500άρη ντίζελ να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Διαθέσιμος σε εκδόσεις 85 και 115 ίππων, ξεκινά από τις 15.890 ευρώ για το Authentic 85hp και φτάνει στις 23.920 για το Initiale Paris 115hp, με το 115άρι Dynamic της δοκιμής να τοποθετείται ενδιάμεσα, στις 19.970 ευρώ. Από τον εξοπλισμό δεν λείπει τίποτα, με το σύστημα πολυμέσων Easy Link και τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, ανάγνωση σήμανσης και αναγνώριση τυφλού σημείου), μαζί με όλα τα στοιχεία άνεσης (διζωνικός κλιματισμός, σύστημα πλοήγησης κ.λπ.) να είναι στάνταρ.
Σχεδιαστική ωρίμανση
Εξωτερικά οι διαφορές δεν είναι ρηξικέλευθες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, κάτι απολύτως ηθελημένο και λογικό. Οι σχεδιαστές της Renault δεν θέλησαν να ρισκάρουν με ένα τόσο επιτυχημένο σχήμα, αναβαθμίζοντας τις γραμμές προσεγμένα. Τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα LED σχήματος «C», η νέα μάσκα με το μεγαλύτερο σήμα, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω και τα επίσης νέα φανάρια πίσω αποσαφηνίζουν στα βλέμματα πως έχουν να κάνουν με το νέο Clio.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 hp
Η αύξηση του πλάτους κατά 66 χλστ. (1.798 χλστ. στο σύνολο) και οι τονισμένες γραμμές μπροστά, αλλά και τους ώμους, δίνουν την εντύπωση πως το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά. Κάτι που δεν συμβαίνει, καθώς το νέο Clio είναι μικρότερο σε διαστάσεις (4.050 χλστ. μήκος, 1.440 χλστ. ύψος, 2.583 χλστ. μεταξόνιο, -12/8/6 χλστ. αντίστοιχα) και ελαφρύτερο κατά 50 κιλά, παρά τις ενισχύσεις στο πλαίσιο και τη χρήση χάλυβας υψηλής αντοχής. Όλα, απόρροια της νέας πλατφόρμας CMF-B.
Σχεδίαση, χώροι και ποιότητα εντός
Στο εσωτερικό, αντίθετα, δεν υπάρχει η παραμικρή ομοιότητα σε σχέση με το Clio IV. Η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό θυμίζει ξεκάθαρα Megane, το πιο σπορτίφ τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες (ανάλογα την έκδοση) βελτιώνουν κατακόρυφα το περιβάλλον μπροστά από τον οδηγό, ενώ το χορταστικό και μαλακό υλικό του ταμπλό παραπέμπει -κυριολεκτικά- σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Κάτι που δεν διστάζουν να κάνουν και οι χώροι, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί για 4 άτομα και τις αποσκευές τους, έχοντας 366 λίτρα και ρεζέρβα από κάτω.
Η θέση οδήγησης επίσης είναι πολύ καλή και με άνετο κάθισμα, αν και θα προτιμούσαμε περιστροφικό χειριστήριο για τη ρύθμιση της πλάτης, καθώς ο διακόπτης δεν βολεύει εκεί που είναι τοποθετημένος (πλάι και μπροστά στο έδρανο), ενώ και η σκαλωτή ρύθμιση δυσκολεύει κάπως την ιδανική κλίση της πλάτης.
Ολοκληρωμένο στο δρόμο
Η εικόνα που δίνει το Clio σε εμφάνιση και εσωτερικό, επαληθεύεται με τον καλύτερο τρόπο οδηγώντας το. Η ανάρτηση συνδυάζει ιδανικά άνεση, ποιότητα κύλισης, αμεσότητα και κράτημα, σε μια πανηγυρική έκφανση της γαλλικής σχολής.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 100
Το αυτοκίνητο περνάει απροβλημάτιστα πάνω από ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου, ενοχλώντας τους επιβάτες μόνο σε σπασίματα του δρόμου και άσφαλτο που θυμίζει τέτοια μόνο κατ’ όνομα. Στις στροφές οι κλίσεις είναι πέρα για πέρα λογικές και το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό, με το πλαίσιο να μένει ανεπηρέαστο ακόμα κι αν το σύστημα διεύθυνσης χτυπήσει λακκούβα βαθιά εντός της καμπής. Μιλώντας για το τιμόνι, η αμεσότητά του ικανοποιεί. Η αίσθηση (τεχνητή) και το βάρος του (ελαφρύ), λιγότερο.
Τα φρένα είναι εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση, όσο κι αν η παρουσία ταμπούρων πίσω αλλοιώνει κάπως το οπτικό σύνολο. Το κιβώτιο είναι σαφές σε κούμπωμα και με νορμάλ διαδρομή στο λεβιέ, ωστόσο αυτό που ικανοποιεί περισσότερο είναι η κλιμάκωση. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα 130 χλμ./ώρα στις 1.900 σ.α.λ., με τον κινητήρα να τραβάει δυνατά από τις 1.500.
Ιδανικός ο 1.5 Blue dCi
Ο ντίζελ των 1.461 κ.εκ. αποδίδει 115 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm στις 2.000 σ.α.λ., ωστόσο στις 1.500 σ.α.λ. νιώθεις το πολύ ευχάριστο σπουλάρισμα της τουρμπίνας και την ανάλογη ώθηση. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο αμάξωμα των 1.277 κιλών είναι πολύ καλές, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 9,9 δλ., το χιλιόμετρο σε 31,4 δλ. τα 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 8,2/11 δλ. και την τελική να αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμη: Νέο Renault Clio R.S. Line με D.N.A. από F1
Τα χαρακτηριστικά του μοτέρ και η κλιμάκωση του κιβωτίου καθιστούν περιττό το στροφάρισμα πάνω από τις 4.000 σ.α.λ., κάτι που απλά ανεβάζει τον θόρυβο. Υπό κανονικές συνθήκες, δεν ενοχλεί στο ελάχιστο το κροτάλισμα της αυτανάφλεξης. Ούτως ή άλλως, η ηχομόνωση της καμπίνας κάνει πολύ καλή δουλειά.
Το ίδιο ισχύει και για τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Κατά μέσο όρο, το Clio 1.5 Blue dCi 115 hp καταναλώνει 4,7 λίτρα/100 χλμ. Τιμή εξαιρετική, που κατεβαίνει και άλλο αν ο οδηγός είναι λίγο πιο προσεκτικός με το πάτημα του γκαζιού.
(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός ασφαλείας
(-) Ελαφρύ τιμόνι