Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC

Όσα χρόνια δεσπόζει εμπορικά το Renault Clio -τα 30 κλείνει φέτος- άλλα τόσα περίπου κλέβει τις καρδιές των petrolheads. Από το 1991, όταν παρουσιάστηκε το 1.800άρι 16S/16V των 137 ίππων και κυρίως τρία χρόνια αργότερα, από τον θρύλο που βάσισε: το Williams. Έκτοτε κάθε γενιά του γαλλικού σουπερμίνι έβαζε το λιθαράκι στον οδηγικό του μύθο, αρχικά με τα Sport172/180 και μετά με τα R.S.

Η σημερινή 5η γενιά δεν διαθέτει αυτή την πολυτέλεια, οπότε στην έκδοση R.S. Line πέφτει δυσανάλογα μεγάλο βάρος της παράδοσης. Ξεκινά από τις 21.600 ευρώ και ο εξοπλισμός δεν έχει την παραμικρή έλλειψη, διαθέτοντας μέχρι δερμάτινες επενδύσεις στα πλαϊνά των μπάκετ καθισμάτων (πέρα από τις κλασικές σε τιμόνι, λεβιέ και χειρόφρενο), επένδυση τύπου carbon και ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Δείτε ακόμα: To Renault Clio γιορτάζει τα πρώτα …άντα!

Αντάξιο των R.S. εμφανισιακά

Η ομοιότητα της 5ης με την 4η γενιά, η οποία είχε καθαρόαιμο R.S., σε συνδυασμό με τις οπτικές αναβαθμίσεις του R.S. Line κάνουν πολλούς να νομίζουν πως είναι εκπρόσωπος των Renault Sport με τα όλα του! Ο επιθετικός εμπρός προφυλακτήρας, οι 17άρες ζάντες σε ελαστικά 225/45, το κόκκινο της φωτιάς (Flame η ονομασία του) και τα σηματάκια «R.S. Line» (στα οποία πολύ περίτεχνα «βαράει» το «R.S.») κεντρίζουν τα βλέμματα χωρίς δυσκολία. Πίσω όχι τόσο, καθώς μοναδική διαφοροποίηση είναι η οβάλ απόληξη της εξάτμισης και το πλαστικό εν είδει διαχύτη.

Περιβάλλον που σε βάζει στο κλίμα

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι σαφώς πιο ξεκάθαρα. Με το που ανοίγεις την πόρτα, αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με σπέσιαλ περίπτωση. Οι επενδύσεις σε ανθρακί απόχρωση, οι κόκκινες ραφές, το σπορ τιμόνι και τα paddles πίσω από αυτό, τα αλουμινένια πεντάλ και το ταμπλό με την κόκκινη λωρίδα να εκτείνεται σε όλο το πλάτος του.

Διαβάστε επίσης: Νέο Renault Captur βενζίνη, ντίζελ ή υγραέριο;

Τα μπάκετ καθίσματα κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην εικόνα της καμπίνας, όπως και η οθόνη των 9,3 ιντσών (στάνταρ 7), που αναλόγως επιλεγμένου προγράμματος (Eco, Normal, Sport) εμφανίζει τα αντίστοιχα γραφικά. Το ίδιο ισχύει για το ψηφιακό καντράν των 7 ιντσών.

Στα πρακτικά, οι χώροι είναι επαρκέστατοι για τέσσερις επιβάτες και η μαύρη επένδυση της οροφής αναβαθμίζει την αίσθηση της ποιότητας. Το πορτμπαγκάζ των 391 λίτρων συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας, η ευχρηστία του συστήματος πολυμέσων Renault Multi-Sense είναι υποδειγματική και το μοναδικό παράπονο αφορά τα πλαϊνά των καθισμάτων, που παρέχουν μεν πολύ καλή στήριξη αλλά είναι σκληρά. Κάτι που σημαίνει ότι σε ταξίδι κουράζουν.

Γρήγορες επιδόσεις μετά «μουσικής»

Ο συνδυασμός που καλείται να φανεί αντάξιος της κληρονομιάς R.S. (έστω με την υποσημείωση του «Line») είναι ο 1.3 TCe των 130 ίππων και το 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το EDC διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία, που ελέγχεται είτε μέσω του λεβιέ, είτε από τους διακόπτες πίσω από το τιμόνι.

Δείτε ακόμα: Η Renault βάζει τέλος σε ένα δίλημμα!

Η απόκριση του γκαζιού και η ταχύτητα στις αλλαγές, εξασφαλίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δλ. και 400άρι σε 16,5 δλ., με την τελική να πιάνει στρογγυλά τα 200 χλμ./ώρα. Ακόμα καλύτερα τα πράγματα στις ρεπρίζ, όπου το εικονικό προσπέρασμα 80-120 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,8 δλ. Οι αλλαγές είναι γρήγορες και ιδιαίτερα ομαλές, ενώ και στη χειροκίνητη λειτουργία το λογισμικό ακολουθεί τις εντολές του οδηγού, πλην του κλασικού «κολλήματος» με την άρνηση στο ανέβασμα κατά τη διάρκεια κατωφέρειας.

Τα 240 Nm από τις 1.600 σ.α.λ. εγγυώνται σθεναρό τράβηγμα από χαμηλά και γρήγορες επιταχύνσεις ακόμα και με μισό γκάζι. Πατώντας το τέρμα, ο κινητήρας φέρνει αρκετό θόρυβο στην καμπίνα, η οποία ούτως ή άλλως έχει να αντιμετωπίσει αυτόν της κύλισης από το 225άρι πέλμα. Συνολικά, το R.S. Line ακούγεται σαφώς περισσότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα Clio, κάτι που μέχρι ενός σημείου θεωρείται αναμενόμενο.

Γαλλικό πάτημα

Εξίσου αναμενόμενη είναι η ικανότητα του Clio να διαχειρίζεται τις στροφές ως παιχνιδάκι. Ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για την κορυφαία και πιο ενθουσιώδη έκδοση. Η πρόσφυση είναι πανταχού παρούσα, με ακριβές μπροστινό και σωστή αίσθηση από το τιμόνι, αν και το βάρος είναι κατά τι τεχνητό. Με την επιλογή του προγράμματος Sport βαραίνει ακόμα περισσότερο, ωστόσο το αντιπαρέρχεσαι χάρις στις ταχύτερες αλλαγές του κιβωτίου και την αμεσότερη απόκριση από το γκάζι.

Διαβάστε επίσης: Renault Clio Williams: Το αξεπέραστο «φορμουλάκι»

Σε περίπτωση που θελήσεις να παίξεις, το Clio θα σε ακολουθήσει – με μέτρο. Η ουρά θα γλιστρήσει τόσο ώστε να σε σπρώξει προς το εσωτερικό της στροφής, αλλά αν ορέγεσαι πλασαρίσματα το ESC φροντίζει να σε επαναφέρει στην πραγματικότητα. Σε μέτριες προς κλειστές στροφές, κουβαλώντας αρκετή φόρα, θα αναπαραστήσεις το κλασικό και παραδοσιακά γαλλικό ενσταντανέ με τον πίσω εσωτερικό τροχό στον αέρα. Το αυτοκίνητο πάντως δεν είναι R.S. κι αυτό φαίνεται στην πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών, ακόμα και με τα φαρδιά χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Συμπεριφορά ανάρτησης που εν μέρει ακυρώνεται, όπως είπαμε, από την ηχομόνωση.

Στους ανωτέρω ρυθμούς, η κατανάλωση μπορεί να αγγίξει και τα 9 λίτρα/100 χλμ. Σε νορμάλ ή σβέλτη οδήγηση ωστόσο, ο τετρακύλινδρος τούρμπο των 1.333 κ.εκ. περιορίζεται στα 6,6-7 λίτρα/100 χλμ. Τα φρένα τέλος, είναι πολύ καλά σε απόδοση και αίσθηση, παρά την έλλειψη δισκόφρενων πίσω. Επιλογή (τα ταμπούρα δηλαδή) που περισσότερο πλήττει την εμφάνιση και το πρεστίζ του κορυφαίου Clio.

Δείτε ακόμα: Οι τιμές του νέου Renault Clio Hybrid στην Ελλάδα

(+) Κινητήρας, εμφάνιση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, διάκοσμος καμπίνας, πορτμπαγκάζ

(-) Τιμή, ταμπούρα πίσω

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.333
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.000 σ.α.λ.
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7 - 6,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,3 - 4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2 - 5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119 - 126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
116,62 - 151,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.050
Πλάτος (χλστ.)
1.798
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.583
Βάρος (κιλά)
1.248
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
391
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.600 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store