H Opel έκανε ιδιαίτερη αίσθηση με την παρουσίαση του δεύτερης γενιάς Mokka το 2021, γιατί αμέσως έκλεψε τις εντυπώσεις με τον πολύ μοντέρνο και ελκυστικό του σχεδιασμό. Τον Οκτώβριο του 2024 η γερμανική φίρμα εμφάνισε το ανανεωμένο μοντέλο με σχεδιαστικές αλλαγές και αναβαθμίσεις σε τεχνολογίες και στους κινητήρες, προκειμένου να το κρατήσει φρέσκο και ανταγωνιστικό στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV. Η ελληνική αντιπροσωπεία από την πλευρά της ξεκίνησε δυναμικά το λανσάρισμά του με προωθητικές ενέργειες, μέσω των οποίων οι τιμές του μειώνονται έως και 2.500 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα οι τιμές του νέου Mokka ξεκινούν από 19.900 ευρώ (22.400 ευρώ χωρίς την προσφορά) με τον κινητήρα αμιγώς βενζίνης 1.2 λτ. Turbo 136 hp και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης πινακίδων ορίων ταχύτητας, δύο οθόνες 10 ιντσών για το infotainment και τον πίνακα οργάνων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αισθητήρα βροχής και φωτός, ηλεκτρονικό μονοζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, δερμάτινο τιμόνι και φώτα ECO LED. Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Edition στοιχίζει από 20.900 ευρώ (23.400 ευρώ αρχική τιμή) και διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και μαύρη οροφή. Από την έκδοση Edition και άνω πωλείται το Mokka με το πιο αποδοτικό υβριδικό μηχανικό σύνολο 1.2 Hybrid 145 hp eDCT6. Η τιμή εκκίνησης των 24.650 ευρώ (με την προσφορά των 1.000 ευρώ) είναι ανταγωνιστική για B-SUV αυτής της ισχύος, εξοπλισμού και με δεδομένο ότι διαθέτει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (eDCT6) και μπορεί να κινείται υπό συνθήκες 100% ηλεκτρικά.
Λεπτές εξωτερικές επεμβάσεις
H Opel δεν είχε κανένα λόγο να αλλάξει δραστικά τον εξωτερικό σχεδιασμό του Mokka, αφού και τώρα να παρουσιάζονταν για πρώτη φορά χωρίς τις αλλαγές, πάλι μοντέρνο θα ήταν. Άλλωστε το Mokka ήταν το πρώτο Opel που υιοθέτησε το Opel Vizor, τη χαρακτηριστική σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας, που πλέον κοσμεί κάθε νέο Opel. Έτσι οι σχεδιαστές φρόντισαν να εφαρμόσουν με διακριτικό τρόπο κάποια νέα σχεδιαστικά γνωρίσματα που έχουμε δει στα νέα Grandland και Frontera. Το νέο σήμα Opel Blitz τοποθετείται στο κέντρο του Opel Vizor που με τη σειρά του ενσωματώνει επιπλέον τους προβολείς. Σε αυτούς έχουν υιοθετηθεί νέα σχεδιαστική υπογραφή των φώτων LED μπροστά, όπως αντίστοιχα και πίσω, με τρία «μπλοκ φωτισμού» που προσδίδουν στο Mokka μια ακόμα πιο ξεχωριστή εμφάνιση. Επανασχεδιασμένες είναι ακόμα οι ζάντες (16 έως 18 ιντσών) και ο εμπρός προφυλακτήρας, ενώ επιπλέον, από το εξωτερικό μέρος του νέου Mokka αφαιρέθηκαν πλήρως οποιαδήποτε στοιχεία χρωμίου. Στη χρωματική παλέτα προστέθηκαν οι αποχρώσεις Laguna Green (χωρίς χρέωση) και η Kolibri Blue του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Πιο «ψηφιοποιημένο» ταμπλό
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Opel Mokka οι αλλαγές είναι επίσης διακριτικές, αλλά αρκετές για να το αναβαθμίσουν αισθητά. Καταρχήν, διαθέτει πλέον στο βασικό εξοπλισμό μια ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης οδηγού 10 ιντσών και μια δεύτερη έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών, όταν στο προ ανανέωσης μοντέλο ήταν στάνταρ 7 ιντσών αμφότερες. Τα γραφικά τους είναι πιο μοντέρνα, η αμεσότητα στις εντολές του infotainment είναι ταχύτερη και η προσθήκη των widgets, όπως σε ένα smartphone έχει βελτιώσει την εργονομία. Εναλλακτικά, και σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης, αρκεί ένα «Hey, Opel» για τη χρήση της φυσικής αναγνώρισης φωνής. Η Opel έπραξε ορθά και διατήρησε τα φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού, όπως επίσης για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου και διακόπτες για γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες της κεντρικής οθόνης. Νέου σχεδιασμού και πιο σπορτίφ είναι το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, ενώ η κονσόλα μεταξύ των εμπρός καθισμάτων έχει ασημί ματ απόχρωση (μαύρη γυαλιστερή πριν), όπως επίσης και κάποια διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες.
Στις αλλαγές συγκαταλέγονται και τα υφάσματα που προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά. Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή, με χρήση λεπτών μαλακών επιφανειών σε ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, ενώ η γεροδεμένη συναρμογή συμβάλλει στην απουσία τριγμών και στην στιβαρότητα της κατασκευής. Ο οδηγός θα βρει αμέσως την κατάλληλη θέση μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και του αναπαυτικού καθίσματος με την πολύ καλή πλευρική στήριξη. Στον τομέα των χώρων, το Mokka είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος χωρίς πρόβλημα, όμως για τους πιο ψηλούς δεν περισσεύει αέρας για τα γόνατα και το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι σχετικά στενό. Ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων (1.105 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα) με το τετραγωνισμένο σχήμα ικανοποιεί με τη χωρητικότητά του, ωστόσο είναι μικρότερος από άλλων B-SUV. Το άνοιγμα της πίσω θύρας είναι άβολο, γιατί το κουμπί είναι κρυμμένο χαμηλά στον προφυλακτήρα, πάνω από το πλαίσιο της πινακίδας.
Αποδοτικό μοτέρ με χαμηλή κατανάλωση
Στα βασικά πλεονεκτήματα και σημεία αναφοράς της συγκεκριμένης έκδοσης του νέου Opel Mokka ανήκει το ήπια υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων. Είναι τεχνολογίας 48V Hybrid, αλλά κινεί το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες πόλης (π.χ. έως 30 χλμ./ώρα) και για έως 1 χιλιόμετρο. Σε χαμηλούς αστικούς ρυθμούς διανύει εκατοντάδες μέτρα χωρίς την εμπλοκή του βενζινοκινητήρα, με την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με διαθέσιμη ωφέλιμη χωρητικότητα 0,432kWh (ονομαστική 0,9 kWh) να τροφοδοτεί με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα των 28 ίππων που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT6. Στον πίνακα οργάνων είδαμε ακόμα και πάνω από 60% ηλεκτρική κίνηση σε στενά και φανάρια, ενώ όταν το αυτοκίνητο ρολάρει σε πιο ανοιχτούς δρόμους, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και μπορεί με ελαφριά πίεση στο γκάζι να πηγαίνει ηλεκτρικά (έως περίπου τα 80 χλμ./ώρα). Για παράδειγμα κατηφορίζοντας τον Κηφισό η κατανάλωση έπεσε ακόμα και κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου καίει κοντά στα 5,8 λτ./100 χλμ., ενώ μαζί με ορεινή οδήγηση και περισσότερη πίεση, η μεικτή κατανάλωση διαμορφώθηκε στη δοκιμή στα 6,8 λτ./100 χλμ.
Καρδιά του υβριδικού συνόλου αποτελεί ο 1.200άρης turbo βενζινοκινητήρας κύκλου Miller με την απόδοση των 136 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Το ταίριασμά του με το eDCT6 είναι αρμονικό, αφού ο οδηγός απολαμβάνει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, δεν ενοχλείται από θορύβους ή δονήσεις και έχει στη διάθεσή του ανά πάσα ώρα και στιγμή γεμάτη δύναμη για γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ.) και εν κινήσει. Παράλληλα υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι, συν τα Drive Modes με τις επιλογές «Σπορ», «Κανονική» και «Eco».
Σφιχτή αίσθηση στο δρόμο
Η Opel παραδοσιακά έχει μια τάση προς τη σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων στα μοντέλα της, όπως ίσχυε και ισχύει για το νέο Mokka. Από τη μία πλευρά αυτό το σετάρισμα ταιριάζει με το σπορτίφ προφίλ του δημοφιλούς SUV της Opel, γιατί εξασφαλίζει αξιόλογη σταθερότητα σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, όπως και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί το Mokka εμφανίζει μικρές κλίσεις (για SUV) και αρκετή πρόσφυση για να εκμεταλλευτεί ο οδηγός τη δύναμη και τις επιδόσεις του κινητήρα. Υπό έντονη πίεση το εμπρός μέρος θα ανοίξει λίγο την τροχιά του, ενώ το ESP θα μπει σε λειτουργία για να επιβάλλει την τάξη σε καταστάσεις που ξεφεύγουν από τα όρια.
Το τιμόνι από την πλευρά του είναι σχετικά ελαφρύ και σίγουρα εστιάζει περισσότερο στην ευκολία στη χρήση. Τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι δυνατά, αποδοτικά και με σωστή αίσθηση. Η ανάκτηση ενέργειας αυξάνει την ένταση της επιβράδυνσης όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, χαρακτηριστικό που συμβάλει στη λιγότερη φθορά στους δίσκους και στα τακάκια. Στο ταξίδι σε ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους οι θόρυβοι κύλισης, κινητήρα και οι αεροδυναμικοί είναι χαμηλοί και συνεισφέρουν στην πραγματοποίηση ξεκούραστων αποστάσεων. Εκεί που μπορεί να ενοχλήσει η ανάρτηση, είναι με τον ξερό τρόπο που περνά πάνω από τις πιο έντονες διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος και κυρίως τις εγκάρσιες, τις οποίες νιώθουν οι επιβάτες στα σώματά τους.
(+) Σχεδιασμός, απόδοση, επιδόσεις και κατανάλωση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής
(-) Άνεση ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, χώροι συγκριτικά με άλλα B-SUV














