Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του Qashqai, το μικρομεσαίο SUV της Nissan έδειξε ξεκάθαρα πως δεν σκοπεύει να μείνει στο παρελθόν. O ιδρυτής της πιο επιτυχημένης κατηγορίας παγκοσμίως και διαμορφωτής των εμπορικών δρώμενων της αυτοκίνησης, άλλαξε ολοκληρωτικά πριν τρία χρόνια, πέρασε σε εντελώς νέα πλατφόρμα, ανανεώθηκε πέρσι και αποσκοπεί εκεί που το κάνει πάντα: στην κορυφή της κατηγορίας και τις ασταμάτητες πωλήσεις.

Αυτή τη φορά, όμως, η προσοχή μας στρέφεται στην τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου, η οποία συνδυάζει τον 1.3 DiG-T κινητήρα, την αυτόματη μετάδοση X-Τronic CVT και φυσικά το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης της Nissan. Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Qashqai με θερμικό μοτέρ, ακριβώς κάτω από το ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενο e-Power των 190 ίππων. Η έκδοση με το σύστημα 4WD και το X-Τronic διατίθεται αποκλειστικά με τον 1.3 DiG-T των 158 ίππων, σε επίπεδα εξοπλισμού N-Connecta, Techna και Techna Plus, με τιμές που ξεκινούν από τις 36.990 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από την πρώτη κιόλας έκδοση, περιλαμβάνονται ακόμα head-up display 10,8 ιντσών, κάμερα 360 μοιρών, σύστημα αυτόνομης πέδησης, adaptive cruise control, διατήρηση λωρίδας και πλήρες πακέτο επικουρικών συστημάτων, ενώ το Techna Plus στοχεύει στους πολύ απαιτητικούς, προσφέροντας πολυτέλειες όπως δερμάτινες επενδύσεις Nappa, ηλεκτρικά καθίσματα με μνήμες και premium ηχοσύστημα Bose. Όσο για το 2κίνητο με το συνδυασμό 1.3 DiG-T και X-Τronic, εκκινεί από τις 32.990 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση Unique.
Εσωτερικό με premium αισθητική και έξυπνες λύσεις

Από τη στιγμή που εμφανισιακά το τετρακίνητο δεν ξεχωρίζει σε τίποτα από τα δικίνητα αδερφάκια του, περνάμε κατευθείαν στα ενδότερα. Η καμπίνα του Qashqai συνεχίζει να κινείται σε υψηλότατα ποιοτικά στάνταρ, με μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, προσεγμένο φινίρισμα, μοντέρνο σχεδιασμό, ευχάριστο διάκοσμο και εξαιρετική εργονομία. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και η οθόνη αφής 12,3 ιντσών του infotainment προσφέρουν πλούσια πληροφόρηση και άμεση συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Από πλευράς χώρων, οι επιβάτες απολαμβάνουν επαρκή άνεση ακόμα και στις πίσω θέσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 479 λίτρα και αναμενόμενα είναι λίγο μικρότερος από τον αντίστοιχο του 2WD (504 λίτρα), λόγω της ύπαρξης του πίσω διαφορικού και των πολλαπλών συνδέσμων αντί ημιάκαμπτου. Η εργονομία στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, εκμεταλλευόμενη την παρουσία φυσικών διακοπτών και κουμπιών. Ευτυχώς οι σχεδιαστές δεν έπεσαν στην παγίδα της πλήρους «οθονοποίησης», κρατώντας την ευχρηστία του infotainment σε κορυφαία επίπεδα. Ελάχιστους εργονομικούς πόντους κόβει ο χειρισμός του trip μόνο από το αριστερό μπουτόν στο τιμόνι, που γενικά θέλει αρκετή ενασχόληση όταν ψάχνεις κάτι.
Δύναμη, πολιτισμένος χαρακτήρας και πολυ καλό X-Τronic

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο εγνωσμένης αξίας 1.3 DiG-T των 1.332 κ.εκ., προϊόν συνεργασίας με τη Mercedes και τη Renault, ο οποίος στην συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 158 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής στις 1.800-3.750 σ.α.λ., σε συνδυασμό με mild hybrid σύστημα 12V. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας φροντίζει για μια μικρή υποβοήθηση στη ροπή των χαμηλών σ.α.λ. και εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, ενώ στα καθήκοντά του περιλαμβάνεται η γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση μέσω του start/stop.
Το μοτέρ αυτό προσφέρει επιπλέον 18 ίππους και 30 Nm ροπής (σε σχέση με το 1.3 DiG-T 140 PS με μόνο χειροκίνητο κιβώτιο), ωστόσο το 4κίνητο είναι σχεδόν κατά 100 κιλά βαρύτερο (λίγο κάτω από 1.500 κιλά στο σύνολο), σε σχέση με το 2WD. Κάτι που δεν του επιτρέπει να βελτιώσει το χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα πάνω από 3 δέκατα (9,9 δλ. αντί 10,2 δλ.), ωστόσο η συνεργασία με το CVT βελτιώνει τα ενδιάμεσα «ανοίγματα». Το κιβώτιο X-Τronic λειτουργεί ομαλά, αθόρυβα και χωρίς τα κλασικά ζητήματα της μετάδοσης μεταβαλλόμενης σχέσης (βλέπε βουητό κινητήρα), διαθέτοντας και «τεχνητές» σχέσεις όταν απαιτηθεί πιο σβέλτη οδήγηση. Η έμφαση πάντως, παραμένει πάντα στην άνεση και τη διατήρηση της κατανάλωσης όσο χαμηλότερα γίνεται. Λογικό κι επόμενο να «τσιμπάει» λίγο συγκριτικά με το δικίνητο, παρόλα αυτά τα 9,1 λίτρα/100 χλμ. συνιστούν νορμάλ τιμή, δεδομένων των έξτρα τριβών και κιλών ελέω τετρακίνησης.
Η τετρακίνηση δεν είναι απλώς διακοσμητική

Η παρουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης Intelligent 4WD είναι αυτή που διαφοροποιεί την έκδοση AWD από τις υπόλοιπες. Κατά βάση, το σύστημα διατηρεί την κίνηση στον εμπρός άξονα για οικονομία, όμως είναι σε θέση να στείλει έως και 50% της ροπής στον πίσω, όταν απαιτηθεί. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει προγράμματα οδήγησης (Standard, Eco, Sport, Snow και Off-Road), προσαρμόζοντας έτσι τη χαρτογράφηση του κινητήρα, την απόκριση του κιβωτίου και τη λειτουργία της τετρακίνησης. Σε κανονικές συνθήκες, η ροπή μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για εξοικονόμηση καυσίμου, ωστόσο σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης ή κατά την εκκίνηση σε γλιστερό έδαφος, το σύστημα μπορεί να στείλει έως και τη μισή δύναμη πίσω μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Σε καθημερινή χρήση, η τετρακίνηση δεν γίνεται αντιληπτή παρά μόνο από την ένδειξη στο ψηφιακό καντράν, που δείχνει σε πραγματικό χρόνο το ποσοστό της δύναμης στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Στο βρεγμένο ή σε χαμηλής πρόσφυσης οδόστρωμα ενεργοποιείται άμεσα, εξασφαλίζοντας αίσθημα ασφάλειας και ουδετερότητας. Εκεί όμως που το Qashqai πραγματικά ξεχωρίζει είναι στις εκτός δρόμου διαδρομές. Δεν πρόκειται βέβαια για κάποιο off-road θηρίο, όμως η απόσταση των 180 χλστ. από το έδαφος, οι αξιοπρεπέστατες γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής που φτάνουν τις 17,3°/18°/25,9°, και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ελέγχου πρόσφυσης, επιτρέπουν άφοβες εξορμήσεις σε δασικούς δρόμους, πατημένα χώματα και λασπωμένα τερέν, κάνοντας τη διαφορά.
Σε μεικτές συνθήκες, το Qashqai AWD αποδεικνύεται σταθερό και προβλέψιμο. Σε βρεγμένη άσφαλτο ή χώμα, η μετάδοση δουλεύει αθόρυβα και αποτελεσματικά, προσφέροντας σιγουριά στον οδηγό. Το πλαίσιο εμφανίζεται στιβαρό, ενώ οι ανεξάρτητες αναρτήσεις προσφέρουν καλή απορρόφηση και ποιοτική κύλιση, εξασφαλίζοντας σταθερότητα και ησυχία στον αυτοκινητόδρομο. Σε κάθε περίσταση, η συμπεριφορά είναι προβλέψιμη ακόμα και υπό έντονη πίεση, με προοδευτικές κλίσεις και σαφές τιμόνι, που αν και ελαφρύ, παρέχει επαρκή αίσθηση στα χέρια του οδηγού.



















































































