Το εμβληματικό μοντέλο της Renault, το Clio με τις 16 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1990 μέχρι σήμερα, αποτελεί ένα best seller με 5 επιτυχημένες γενιές. Τώρα το ανανεωμένο Clio εφευρίσκει εκ νέου τον εαυτό του, αποτελώντας την ιδανική μετουσίωση της «Nouvelle Vague» της γαλλικής φίρμας. Διαθέτει νέα σχεδιαστικά στοιχεία εξωτερικά, αναβαθμισμένο εσωτερικό, πιο σύγχρονες τεχνολογίες και μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης, LPG, Hybrid και πετρελαίου. Το νέο Renault Clio μπορεί να αποκτηθεί από 158 ευρώ το μήνα και με όφελος έως 3.000 ευρώ, μαζί με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, δωρεάν ασφάλιση για 6 μήνες και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια. Οι τιμές του (χωρίς το όφελος) ξεκινούν από τις 20.570 ευρώ με τον κινητήρα αμιγώς βενζίνης 1.0 TCe 90, ενώ το 1.0 TCe 100 LPG κοστίζει από 21.870 ευρώ. Το 1.5 Blue dCi εκκινεί από τις 23.970 ευρώ και το E-Tech 145 από 28.670 ευρώ.
Με πιο επιθετική όψη
Το νέο Renault Clio ξεχωρίζει αμέσως από το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, το οποίο προσφέρει στο μικρό Renault μια σαφώς πιο επιθετική και εντυπωσιακή όψη. Υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα «Nouvelle Vague» και διαθέτει τη νέα φωτιστική υπογραφή στο εμπρός του μέρος. Tα LED φώτα ημέρας στις δύο άκρες σχηματίζουν το πάνω μέρος του ρόμβου του λογότυπου της Renault και περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις. Εντελώς νέο σχεδιασμό διαθέτει ακόμα η μάσκα με το νέο λογότυπο της Renault, ο κεντρικός πλατύς αεραγωγός και ο πιο ανάγλυφος προφυλακτήρας. Πλήρως ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, όπου οι αεροδυναμικοί αεραγωγοί στα άκρα, τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Τα μοντέρνα πίσω φωτιστικά σώματα είναι πλέον διάφανα, προσθέτοντας και αυτά με τη σειρά τους μια μοντέρνα τεχνολογική πινελιά.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό με βιώσιμα υλικά
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Renault Clio παρέμεινε ίδιο σε σχεδιασμό, με τις αλλαγές να εντοπίζονται στη επιλογή νέων επενδύσεων στις ταπετσαρίες. Έχει γίνει χρήση βιώσιμων υλικών με πολύ ευχάριστη υφή και όψη, ενισχύοντας την πολύ καλή ποιότητα και το επίπεδο της άνεσης. Τα καθίσματα της έκδοσης Techno, τα πάνελ των θυρών και το ταμπλό έχουν επενδυθεί με ένα εξελιγμένο βιώσιμο και οικολογικό ύφασμα που αποτελείται από 60% ίνες Tencel, μια βιολογική σύνθεση κυτταρικών ινών κατασκευασμένες από φυσικό ξύλο ανανεώσιμων πηγών. Επίσης, στο νέο Clio απουσιάζει εντελώς το δέρμα και οι επιφάνειες καλύπτονται με TEP, ένα ύφασμα με σαγρέ επίστρωση από ίνες βιολογικής προέλευσης και πολυεστέρα. Αναβαθμισμένο είναι και σε επίπεδο εξοπλισμού, αφού από την αρχική έκδοση evolution διαθέτει -εκτός άλλων- προσαρμόσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών (προαιρετικά 10 και 9,3 ιντσών αντίστοιχα).
Τη συνολική εικόνα αναβαθμίζουν με τη σειρά τους τα μαλακά σε υφή υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών. Ο οδηγός κάθεται άνετα στο αναπαυτικό κάθισμα, ωστόσο η σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης δεν θα βοηθήσει στην εύρεση της ιδανικής θέσης στο 100%. Παρόλα αυτά δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία και έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Όλοι οι επιβάτες του Clio θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις, ακόμα και όταν πρόκειται για πιο ψηλούς, μιας και στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός. Από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας των supermini είναι και το πορτ μπαγκάζ των 391 λίτρων. Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται η δεξαμενή των 32 λίτρων του LPG, η οποία δεν διαταράσσει καθόλου το πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα του χώρου αποσκευών.
Απόδοση και οικονομία με το LPG
Ένας από τους κύριους «πρωταγωνιστές» της συγκεκριμένης έκδοσης του Clio, είναι ο γνωστός και δημοφιλής 3κύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG). Να σημειωθεί ότι το κιτ υγραερίου τοποθετείται από το εργοστάσιο και καλύπτεται πλήρως με όλες τις εγγυήσεις της Renault. Η επιλογή του LPG γίνεται μέσω του διακόπτη που είναι τοποθετημένος αριστερά και χαμηλά από το τιμόνι. Το σίγουρο είναι ότι ο οδηγός θα το χρησιμοποιεί ως κυρίως καύσιμο, γιατί έχει στη διάθεσή του περισσότερη δύναμη 100 hp και 170 Nm έναντι 91 hp και 160 Nm με τη βενζίνη, συν του ότι γλιτώνει πολλά λεφτά λόγω της χαμηλής του τιμής.
Στη δοκιμή έκαψε 9 λτ./100 χλμ. υγραέριο, που σημαίνει ότι με μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,877 ευρώ/λτ. το κόστος διαμορφώνεται κάτω από 8 ευρώ/100 χλμ. Με τη βενζίνη η κατανάλωση είναι χαμηλότερη κατά 2 λίτρα (7 λτ./100 χλμ.), όμως με τιμή 95άρας στα 1,814 ευρώ/λτ. το κόστος ανεβαίνει σχεδόν στα 13 ευρώ/100 χλμ. Με το LPG ο 1.0 TCe αφήνει από την αρχή πολύ καλές εντυπώσεις, γιατί τραβάει καλά από τις χαμηλές στροφές κινώντας με μπρίο το γαλλικό μικρό. Ο παραγόμενος θόρυβος δεν θα ενοχλήσει σε καμία περίπτωση και μόνο ένας πιο έμπειρος οδηγός θα μπορέσει να αντιληφθεί την ελαφρώς μειωμένη απόδοση και τη λιγότερη τραχύτητα όταν γίνεται χρήση της βενζίνης.
Άνετο και στιβαρό στο δρόμο
Η οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου Clio δεν άλλαξε και εστιάζει στην άνεση και στη σιγουριά που παρέχει στην οδήγηση, δίνοντας συνολικά την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις του περνούν από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων με μαλακό και στιβαρό τρόπο, γεγονός που αν μη τι άλλο εκτιμάται αμέσως, αφού δεν ταλαιπωρούνται οι επιβάτες. Μαζί και με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το Clio είναι ξεκούραστο και στο ταξίδι, όπου είναι ευθύβολο στους αυτοκινητόδρομους και η 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.) και εντός της ωφέλιμης ισχύος.
Το Clio δεν θα πει «όχι» στον οδηγό που θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα και σε διαδρομή με στροφές, αφού τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι απόλυτα λογικές για τον χαρακτήρα και την κατηγορία του αυτοκινήτου. Το Clio LPG ακολουθεί πιστά την πορεία που χαράζει ο οδηγός και «κάθεται» πολύ καλά στο δρόμο. Το τιμόνι ικανοποιεί σε πληροφόρηση και αμεσότητα, όμως είναι εστιασμένο και αυτό στην άνεση. Γεγονός που σημαίνει ότι είναι ελαφρύ, αν και σκληραίνει λίγο με την επιλογή Sport μέσω των Driving Modes του Renault Multi-Sense. Καλά είναι και τα φρένα σε απόδοση και αίσθηση, όμως τα ταμπούρα στον πίσω άξονα ξενίζουν στο μάτι από τη στιγμή που άλλα supermini έχουν δίσκους. Βέβαια, το Clio LPG δεν θα το πάρει κανείς για να το «στύψει» στο δρόμο, αλλά για να γλιτώσει πολλά λεφτά από τη χρήση του υγραερίου.