Δοκιμή Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid 100 PS

Το νέο και πιο μικρό SUV της Jeep, το Avenger το γνωρίσαμε αρχικά ως το πρώτο EV στα χρονικά της αμερικανικής φίρμας. Παράλληλα, έγινε και το πρώτο μοντέλο στη μακρόχρονη ιστορία της Jeep που στέφθηκε ««Car Of The Year»» το 2023. Ακολούθησε η αμιγώς βενζινοκίνητη εκδοχή με κίνηση επίσης στους εμπρός τροχούς, με έναν 3κύλινδρο τουρμπάτο κινητήρα 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων, 205 Nm ροπής και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το θερμικό Avenger χάρισε στην εταιρία σημαντικό εμπορικό μερίδιο στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, που ξεπέρασε το 30% στις πωλήσεις της μάρκας. Στοχεύοντας στην αύξηση της ζήτησης ακόμα περισσότερο, η γκάμα του εμπλουτίστηκε με μία πολύ ενδιαφέρουσα υβριδική έκδoση, με την απλόχερη υποστήριξη του γκρουπ Stellantis. Το Jeep Avenger e-Hybrid διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από τις 26.490 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από 4ετή εγγύηση. Όσοι πάλι θέλουν τετρακίνητο Avenger, θα πρέπει να κάνουν λίγους μήνες υπομονή για την έλευση του Avenger 4xe.

Jeep για εκλεπτυσμένα γούστα

Με την πρώτη ματιά το μικρό Jeep σε σαγηνεύει με τα φουσκωμένα φτερά, τα παραλληλόγραμμα εμπρός φανάρια full-LED, τη μάσκα με τις παραδοσιακές 7 κάθετες γρίλιες, τις 18άρες ζάντες με διαμαντέ φινίρισμα (στην δική μας έκδοση Summit) και γενικά με το ραφιναρισμένο και μοντέρνο του παρουσιαστικό. Τα φαρδιά μετατρόχια σου δίνουν την ψευδαίσθηση ότι το όχημα είναι πιο πλατύ και μεγαλύτερο των 1,78 μέτρων που είναι στην πραγματικότητα. Τιμώντας τις καταβολές του, το στυλ «X» των πίσω φωτιστικών σωμάτων είναι εμπνευσμένο από τα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου του θρυλικού μοντέλου Willys. O off road χαρακτήρας του αν και 2κίνητο B-SUV, τονίζεται περαιτέρω από τα προστατευτικά πλαστικά πέριξ του αμαξώματος, ενώ η απόσταση από το έδαφος (201 χλστ.) είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας. Η ύπαρξη των περιφερειακών πλαστικών αντί λαμαρίνας δεν είναι τυχαία, καθώς σε πιθανά γδαρσίματα (ειδικά σε εκτός δρόμου χρήση) είναι πιο οικονομική η αντικατάσταση τους, παρά η επισκευή με φανοποιεία. Εξωτερικά, η μόνη εμφανής διαφορά με τη μη υβριδική θερμική έκδοση είναι η ύπαρξη του λαχανί «e» στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Ευχάριστο και μοντέρνο εσωτερικό με αρκετούς χώρους

Στο εσωτερικό, συναντάμε μίνιμαλ διάκοσμο, με ευθείες γραμμές και πολύ όμορφο και διακριτικό φωτισμό στα πλαϊνά του ταμπλό και πάνω από τους αεραγωγούς με μια ρίγα led. Στο κέντρο, δεσπόζει μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών Uconnect για το infotainment, με τον πολύ ευκρινή ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι 7 ιντσών στην πρώτη έκδοση και 10,25 ιντσών στις υπόλοιπες. Κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχει ένα ιδιαίτερα βολικό ράφι για μικροαντικείμενα που φτάνει μέχρι το συνοδηγό. Ευτυχώς συναντάμε πληθώρα φυσικών διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες και έτσι δεν χρειάζεται να ψάχνουμε σε μενού και υπομενού για τα στοιχειώδη. Ο παραδοσιακός λεβιές ταχυτήτων έχει δώσει τη θέση του σε μια αρκετά βαθιά και χρηστική θήκη, η οποία κλείνει με μαγνητικό καπάκι, όπως είναι στα tablets, έχοντας την επιλογή και της μερικής κάλυψης, για την τοποθέτηση π.χ. ενός ψηλού θερμός. Ακριβώς πίσω βρίσκεται μια ρυθμιζόμενη ποτηροθήκη που όμως δεν έχει και την πιο βολική διάταξη. Τέλος, συναντάμε θήκες στα πλαϊνά μέρη της πόρτας αλλά και το υποβραχιόνιο. Τα πλαστικά μέρη στην καμπίνα είναι σκληρά αλλά η συναρμογή είναι αρκετά καλή.

Με μήκος 4.084 χλστ., πλάτος 1.776 χλστ., ύψος 1.534 χλστ. και μεταξόνιο 2.557 χλστ., 4 επιβάτες θα βολευτούν στα άνετα καθίσματα με τους χώρους για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω να κρίνονται αρκετά καλοί. Βέβαια οι ψηλότεροι (1,80 μ. και πάνω) μπορεί να νιώσουν τα πόδια τους να ακουμπούν στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, αλλά από ευρυχωρία στους ώμους δεν θα έχουν παράπονα. Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 380 λίτρα (έως 1.275 λίτρα), έχοντας κερδίσει 25 λίτρα περισσότερα σε σχέση με αυτόν του ηλεκτρικού λόγω της απουσίας των μπαταριών. Mε το έξτρα ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο της πόρτας να λύνει κυριολεκτικά τα χέρια. Αρκεί ένα νεύμα του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και απέκτησες πρόσβαση. Παράλληλα, στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν όλα τα γνωστά, σύγχρονα και απαραίτητα πλέον στοιχεία ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων.

Ζωντανός κινητήρας με έμφαση στην οικονομία

Το Jeep Avenger e-Hybrid χρησιμοποιεί ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα που λειτουργεί σε τάση 48V και αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1.200άρη turbo κινητήρα βενζίνης με 100 PS και 205 Nm ροπής, ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 28 PS, που είναι ενσωματωμένος στο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (e-DCT6), καθώς και μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh. Η μπαταρία, σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που δεν ξεπερνά το 1 χλμ. με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30 χλμ./ώρα. Λόγω όμως του ότι συνεχώς αυτοφορτίζεται, διανύονται πολλά περισσότερα χιλιόμετρα ειδικά σε ήπιους ρυθμούς. Αποδεικνύεται στην πράξη πολύ ελαστικός, ενώ τραβάει από χαμηλά χωρίς να σε κουράζει, ακόμα και στο Normal mode. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 δλ. με τις συνολικές επιδόσεις να είναι αρκετά καλές για τα 1.280 κιλά του αμαξώματος, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα. Η διαφορά στη μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger αμιγώς βενζίνης 1.2Τ 100 hp, ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον. Μιλώντας για κατανάλωση, αυτή βρέθηκε στην πράξη κοντά στα 7,0 λίτρα/100 χλμ., με τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα. Στην περίπτωση που αποφασίσεις να πιέσεις ή να κινηθείς για αρκετά χιλιόμετρα εκτός δρόμου θα δεις την ένδειξη στο trip να σκαρφαλώνει και πάνω από τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Τιμάει το όνομα Jeep εκτός και εντός δρόμου

Οδηγικά το νέο Avenger είναι πολύ ευχάριστο και ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση, στο ταξίδι και στις… λοξοδρομήσεις off road. Σε αυτό συμβάλλει το αυτόματο κιβώτιο e-DCT6 -με στάνταρ paddles στο τιμόνι- που συνεργάζεται αρμονικά με το «μικτό» σύστημα μετάδοσης κίνησης, προσφέροντας γρήγορες, ομαλές αλλά κυρίως «ξεκούραστες» αλλαγές. Τα διαθέσιμα 6 προγράμματα του Selec Terrain ανταποκρίνονται στον Jeep χαρακτήρα του οχήματος, διαθέτοντας λειτουργίες Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow καθώς και Hill Descent για απροβλημάτιστες καταβάσεις, σε τερέν με μεγάλη κλίση. Επιλογές που δεν συναντάς όχι μόνο σε άλλο B-SUV, αλλά ούτε στα περισσότερα μοντέλα του C-Segment.

Με τα αποτελεσματικά προγράμματα Sand και Mud κινηθήκαμε με άνεση, παρά το γεγονός ότι η κίνηση είναι μόνο μπροστά. Εξάλλου τα εν λόγω drive modes δεν αφήνουν τους τροχούς να σπινάρουν άσκοπα, αφού μεταφέρεται η δύναμη στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Επιπλέον, οι γωνίες προσέγγισης/αναχώρησης/ράμπας στις 20/35/20 μοίρες αντίστοιχα και οι ειδικά σχεδιασμένοι θόλοι των τροχών που επιτρέπουν μεγαλύτερη άρθρωση στην ανάρτηση, καθιστούν το Avenger άξιο σύμμαχο στις αποδράσεις εκτός δρόμου. Μιλώντας για ανάρτηση, είναι άνετη αλλά σχετικά σφιχτή, περνώντας κάποιες ανωμαλίες στην καμπίνα αν η άσφαλτος είναι μέτριας ή κακής ποιότητας. Όχι βέβαια σε ενοχλητικό βαθμό, όμως καταλαβαίνεις κάποιες αναταράξεις, σαν να μην προλαβαίνουν να τις απορροφήσουν τα αμορτισέρ. Αναμενόμενα, αυτές γίνονται περισσότερο αισθητές σε κακοτράχαλο χωματόδρομο, αλλά το ζητούμενο εκεί είναι να μη «βρεις» από κάτω και το σημαντικότερο, να μην τραυματίσεις τα ελαστικά.

Το μικρό Jeep, χάρη στη μελετημένη προσέγγιση των μηχανικών που του έχουν δώσει 20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, μαζί με ικανοποιητικό προφίλ γύρω από τους τροχούς (55άρι με τις προαιρετικές 18άρες ζάντες, 60άρι με τις 17άρες) τα καταφέρνει περίφημα με τη δέουσα προσοχή ακόμα και σε αμμώδες περιβάλλον αν και προσθιοκίνητο. Φυσικά δεν θα μπορούσε να κινηθεί εξίσου άνετα όπου ένα αμιγώς 4κίνητο, αλλά αυτό θα συμβεί με το επερχόμενο 4xe που αναμένουμε με ανυπομονησία.

(+) Εμφάνιση, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, ευελιξία, χώρος αποσκευών, κατανάλωση, εκτός δρόμου δυνατότητες (για 2WD)
(-) Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, χώρος για τα πόδια πίσω των πιο ψηλών, σφιχτή ανάρτηση στην απόσβεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
e-DCT6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5.1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4.9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.084
Πλάτος (χλστ.)
1.776
Ύψος (χλστ.)
1.534
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.557
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.490 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store