Δοκιμή DS 4 1.2 Hybrid 145 PS e-DCS6

  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (1)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (32)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (31)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (26)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (23)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (24)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (30)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (25)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (27)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (28)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (29)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (2)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (6)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (3)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (4)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (5)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (9)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (18)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (19)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (20)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (21)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (22)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (11)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (12)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (15)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (16)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (14)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (17)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (13)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (8)
  • DS-4-1.2-Hybrid-145-(34)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (10)
  • DS 4 1.2 Hybrid 145 (7)
  • DS-4-1.2-Hybrid-145-(36)
  • DS-4-1.2-Hybrid-145-(35)
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-32.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-31.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-26.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-23.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-24.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-30.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-25.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-27.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-28.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-29.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-2.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-6.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-3.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-4.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-5.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-9.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-18.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-19.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-20.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-21.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-22.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-11.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-12.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-15.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-16.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-14.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-17.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-13.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-8.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-34.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-10.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-7.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-36.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DS-4-1.2-Hybrid-145-35.jpg

Η DS Automobiles δημιουργήθηκε με ένα και μοναδικό σκοπό. Να ξεχωρίσει μέσα στο πλήθος των κοινότυπων αυτοκινήτων, προσφέροντας μια ξεχωριστή εμπειρία μετακίνησης, εισάγοντας πολυτέλεια και μοναδικά εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά στην καθημερινότητα του οδηγού που επιλέγει τα μοντέλα της. Η αυτονόμησή της από την Citroen (δεν ήταν πάντα εύκολη και πέρασε από πολλά στάδια) με σκοπό να μπορεί να εκφραστεί πιο ελεύθερα, δημιουργικά και χωρίς συμβιβασμούς, απευθυνόμενη σε ένα πιο premium κομμάτι της αγοράς, εκμεταλλευόμενη και τις ιστορικές καταβολές της μάρκας. Η γαλλική DS έχοντας αποκτήσει πλέον τη δική της διακριτή θέση και την ξεχωριστή της ταυτότητα στο χώρο, παρουσιάζει μοντέλα ιδιαίτερα, σικάτα, με φινέτσα και attitude. Το DS 4 είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα, ένας έξυπνος συνδυασμός ενός coupe πεντάθυρου αμαξώματος με crossover χαρακτηριστικά. Διατίθεται με κινητήρες hybrid, plug-in hybrid και πετρελαίου, με τιμές που ξεκινούν από τις 35.300 ευρώ για την υβριδική έκδοση της δοκιμής μας με τους 145 συνδυαστικούς ίππους.

Εκλεπτυσμένη σχεδίαση που ξεχωρίζει

Ο σχεδιασμός του DS 4 είναι εντυπωσιακός, κομψός και πρωτοποριακός, με ιδιαίτερη έμφαση στις λεπτομέρειες, την τεχνολογία αλλά και την πολυτελή γενική του υπόσταση. Οι έντονα κεκλιμένες κολόνες πίσω δίνουν την εντύπωση της κουπέ σιλουέτας, ενώ υπάρχει η ψευδαίσθηση ενός μεγάλου πλάτους που δημιουργείται από τη 3D μάσκα και τα φώτα ημέρας με τους χαρακτηριστικούς στενόμακρους νέας γενιάς προβολείς DS Matrix LED Vision που αποτελούνται από 150 LED. Εκτός του φαντεζί σχεδιασμού, διαθέτουν και το σύστημα Matrix Beam και Dynamic Bending Light ώστε να προσαρμόζεται η δέσμη στο περιβάλλον οδήγησης χωρίς να τυφλώνονται οι οδηγοί του αντίθετου ρεύματος. Στο πλάι, οι πτυχώσεις έχουν αρμονικές αναλογίες ενώ το σπορτίφ τελείωμα του αμαξώματος με τη χαμηλωμένη μυώδη πίσω πλευρά και τα υψηλού design τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα θελκτικό σύνολο που κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις. Οι κρυφές -αναδυόμενες- χειρολαβές προσφέρουν μηδενική αντίσταση στον αέρα αλλά είναι και μαγνήτης βλεμμάτων όταν το όχημα κλειδώνει και ξεκλειδώνει. Οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών τονίζουν τους θόλους, ενώ τα 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος αναδεικνύουν την περιπετειώδη υπόσταση του οχήματος ως crossover. Με όλα τα παραπάνω στοιχεία ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να είναι έτοιμος να δεχτεί πολλές ματιές θαυμασμού, καθώς όπου βρεθήκαμε και απ’ όπου περάσαμε το χάζι ήταν έντονο, με τις διάφορες ερωτήσεις για το μοντέλο, όπως τεχνικά χαρακτηριστικά, οδική συμπεριφορά και φυσικά τιμή να παίρνουν και να δίνουν.

Εσωτερικό βγαλμένο από βιτρίνα παριζιάνικης μπουτίκ

Η είσοδος στο εσωτερικού του DS 4 είναι σαν να μπαίνεις σε ένα ακριβό κατάστημα όπου κάθε γωνία του επιφυλάσσει στον επισκέπτη μια αίσθηση πολυτέλειας και τελειότητας με τα ποιοτικότερα υλικά. Στην έκδοση Pallas συνδυάζεται ύφασμα και μαύρο δέρμα με νέο μοτίβο ραφής στο κάθισμα και την πλάτη. Η άνεση στην καμπίνα είναι εγγυημένη με ηχομονωτικά κρύσταλλα σε παρμπρίζ και εμπρός πλευρικά παράθυρα που μειώνουν τους εξωτερικούς θορύβους και το σύστημα Clean Cabin με το «Air Quality System», που συνοδεύει τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, και αναλαμβάνει αυτόματα τον καθαρισμό του αέρα στο εσωτερικό. Τα συστήματα Adaptive Cruise Control Stop & Go, Lane Keep Assist, είναι διαθέσιμα, καθώς επίσης και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, με κάμερα οπισθοπορείας. Η έκδοση που είχαμε στα πλαίσια της δοκιμής μας ήταν η κορυφαία της γκάμας με το γαλλικό (τι άλλο) όνομα Etoile, ένα σύμβολο της Place Charles-de-Gaulle (παλαιότερα γνωστή ως Place de l’Étoile), στη μέση της οποίας η Αψίδα του Θριάμβου. Ο εσωτερικός χώρος του DS 4 Etoile είναι επενδυμένος με Alcantara ή δέρμα Nappa υψηλής ποιότητας και ειδικής κατεργασίας σε σχήμα μπρασελέ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα DS Iris με ψηφιακό βοηθό και ChatGPT, τη διαισθητική οθόνη DS Smart Touch με δυνατότητα ανάγνωσης χειρόγραφου και την DS Augmented Head-up Display 21 ιντσών. Υπάρχει και μια ειδική, περιορισμένη έκδοση με τον κωδικό Édition France που αποτίνει φόρο τιμής στην κληρονομιά της μάρκας και εκφράζει μια εξαιρετική πολιτιστική κληρονομιά, με τίμημα τα 36.300 ευρώ.

Όπως και στο DS 3 ο χειρισμός των επιμέρους κουμπιών καμπίνας και του interface του συστήματος πολυμέσων θέλει κάποια εξοικείωση, ειδικά αν μπαίνει κάποιος για πρώτη φορά σε μοντέλο DS. Μια μικρή κεκλιμένη οθόνη αφής («DS smart touch») στην κονσόλα χρησιμεύει -επιπλέον της κεντρικής- στο χειρισμό των διαφόρων μενού της κεντρικής οθόνης, που όμως πολλές φορές αποσπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Η λογική των Γάλλων στη διαρρύθμιση είναι διαφορετική από τους υπόλοιπους κατασκευαστές με μικρότερες οθόνες, χωνευτά τοποθετημένες στο ταμπλό. Οι ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων 7 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων 10 ιντσών είναι ευανάγνωστες, ενώ υπάρχουν και αρκετοί φυσικοί διακόπτες. Όπως είναι φυσικό, Apple CarPlay και Android Auto, συνδέονται ασύρματα και έχουν γρήγορη απόκριση στο μενού.

Ο οδηγός θα κάτσει ψηλά και αναπαυτικά στην αρχοντική «πολυθρόνα» που έχει δυνατότητα μασάζ μεν, αλλά μέτρια πλευρική στήριξη δε. Με μήκος 4.400 χλστ. οι χώροι για δύο πίσω επιβάτες είναι αρκετά καλοί παρά την κεκλιμένη οροφή, αφήνοντας επαρκή αέρα για τα κεφάλια, ενώ ο τρίτος θα χωρέσει με αρκετές παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 430 λίτρα καλύπτει με το παραπάνω τις απαιτήσεις μιας οικογένειας ή μιας εξόρμησης φίλων στην εξοχή, με βάση πάντα τα δεδομένα της κατηγορίας.

Οικονομία και αποδοτικότητα από το υβριδικό σύνολο

Ο κινητήρας του DS 4 Hybrid με συνδυαστική απόδοση 145 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. είναι η εξέλιξη του πολυβραβευμένου PureTech και αποτελείται από ένα 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. 136 ίππων και 230 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 28 ίππων και 55 Nm. Μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού τροφοδοτεί το ηλεκτρικό σύστημα. Ο κινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Miller μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6, είναι εξοπλισμένος με καδένα χρονισμού και νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για μεγιστοποίηση της αντοχής και της απόκρισης στις χαμηλές στροφές. Στην πόλη, η τεχνολογία Hybrid 48V καθιστά δυνατή την ηλεκτροκίνηση, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές και σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης, πραγματοποιείται στιγμιαία αύξηση της ισχύος. Κατά το φρενάρισμα, λειτουργεί και ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 203 χλμ./ώρα και την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες να είναι 7,2 λτ./100 χλμ. με μεικτή χρήση.

Άνεση πρώτης θέσης στο ταξίδι και την πόλη

Η φιλοσοφία του DS 4 είναι σαφώς να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή άνεση στις μετακινήσεις, είτε πρόκειται για αστικές ή υπεραστικές διαδρομές. Η καλοστημένη ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω στρογγυλεύει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωνεύει τις μικρές λακκούβες με μαεστρία ενώ είναι σφιχτή όσο πρέπει, έτσι ώστε να μη γέρνει υπερβολικά στο βωμό αυτής της άνεσης. Το 55άρι προφίλ των 19άρηδων ελαστικών συνθέτει μια «πουπουλένια» κύλιση με ιδιαίτερα μεγάλα περιθώρια απορρόφησης των κραδασμών. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή απομόνωση των εξωτερικών θορύβων λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης, που γίνεται σε «στουντιακό» βαθμό, το στυλάτο DS 4 προσφέρει στους επιβάτες του ένα πολύ ευχάριστο ταξίδι με πολυτέλεια πρώτης θέσης!

Σε πιο σβέλτους ρυθμούς, το οικογενειακό μοντέλο δεν θα αρνηθεί να ανταπεξέλθει αξιοπρεπώς αν και δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός του. Οι κλίσεις του αμαξώματος λόγω της διαδρομής της ανάρτησης και των 190 χλστ. από το έδαφος δεν το καθιστούν ανασφαλές, ίσα ίσα εμφανίζεται πλήρως διαχειρίσιμο με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Ακόμα και σε ορεινό δρόμο, οι στροφές είναι απολαυστικές, ενώ ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα είναι παραπάνω από αυτά που «πρέπει», το στιβαρό πλαίσιο τα διαχειρίζεται με ψυχραιμία και απόλυτη ασφάλεια. Το τιμόνι από την άλλη έχει ανάλαφρη αίσθηση, κάτι που εκτιμάται περισσότερο εντός πόλης σε δύσκολες μανούβρες και ειδικά κατά το παρκάρισμα.

(+) Σχεδίαση, άνεση, ποιότητα κύλισης, χώρος αποσκευών, πολυτέλεια, ιδιαίτερος διάκοσμος, ποιότητα κατασκευής
(-) Αίσθηση τιμονιού, εργονομία διακοπτών, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
e-DCS6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
28
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
55
Συνδυαστική ισχύς (PS)
145
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
203
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
117
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.400
Πλάτος (χλστ.)
1.870
Ύψος (χλστ.)
1.490
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.675
Βάρος (κιλά)
1.454
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
65%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.300 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store