Η γαλλική DS Automobiles, ιδρύθηκε το 2009 ως sub‑brand της Citroen, όντας παράλληλα η premium αυτοκινητοβιομηχανία του ομίλου Stellantis, ενώ ανεξαρτητοποιήθηκε πλήρως από τη «μαμά» εταιρία το 2014. Αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η υψηλή αισθητική, η έμφαση στις κομψές σχεδιαστικές γραμμές, οι χειροποίητες ραφές, τα premium υλικά (δέρμα Nappa και ύφασμα Alcantara), η πολυτέλεια και γενικά το εκλεπτυσμένο στιλ. Το λογότυπο της DS θυμίζει διαμαντένια «σχέδια» και παραπέμπει στο legacy της αρχικής “DS” του 1955–75. H γκάμα του ανανεωμένου DS 3 περιλαμβάνει 3 εκδόσεις, τις Pallas, Edition France και την κορυφαία Etoile, σε τιμές από 31.300, 32.300 και 34.000 ευρώ αντίστοιχα. Διαθέσιμη και σε 100% ηλεκτρική έκδοση με τιμή εκκίνησης τα 42.900 ευρώ.
Classy αισθητική με ευρηματικό σχεδιασμό
Παρατηρώντας την εξωτερική εμφάνιση του ανανεωμένου DS 3 ως σύνολο, καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται για ένα ακόμα αυτοκίνητο της σειράς. Δημιουργήθηκε από την εταιρία με σκοπό να έχει μια luxury διάσταση και αέρα ανανέωσης, φέρνοντας παράλληλα και εξελίξεις που το καθιστούν ένα ιδιαίτερα ελκυστικό και μοντέρνο αυτοκίνητο. Ο σχεδιασμός του είναι κομψός και πρωτοποριακός, με ιδιαίτερη έμφαση στις λεπτομέρειες και την τεχνολογία.
Οι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου και αυτό είναι εμφανές από τα δύο μικρά σπόιλερ που πλαισιώνουν τους αεραγωγούς χαμηλά στη μάσκα αλλά και από τις χωνευτές νίκελ χειρολαβές που βυθίζονται μέσα όταν το όχημα κινείται, για να μην έχουν αντίσταση στον αέρα. Στη μάσκα βρίσκουμε νέα γρίλια, νέα φώτα με τους λεπτούς LED προβολείς να αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού, καθώς και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Στα πίσω μικρά παράθυρα, ένα στοιχείο που προσδίδει επιπλέον χαρακτήρα αλλά περιορίζει την ορατότητα των πίσω επιβατών είναι το «πτερύγιο καρχαρία». Τα πίσω φώτα LED διαθέτουν καινούργια τρισδιάστατα γραφικά για να τονιστεί περαιτέρω ο νεανικός χαρακτήρας του μοντέλου, με την εικόνα να ολοκληρώνεται από μια λουστραρισμένη μαύρη λωρίδα, που φέρει πάνω της την υπογραφή «DS AUTOMOBILES» κατασκευασμένη μάλιστα από γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι! Όλα αυτά προσδίδουν στο μικρό γαλλικό SUV, στοιχεία μεγαλύτερου και πιο classy μοντέλου.
Εντυπωσιακό εσωτερικό με πολυτέλεια άλλης κατηγορίας
Μπαίνοντας στο εσωτερικό η εικόνα που συναντάει κανείς είναι πολύ ανώτερη σε ποιότητα αλλά και αίσθηση από την κατηγορία που πραγματικά ανήκει το DS 3 Hybrid. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί φαίνονται και είναι premium. Τα πλαστικά μέρη είναι μαλακά στην υφή ενώ πολυτελή σουέντ υφάσματα έχουν επιλεχθεί σε διάφορα σημεία, όπως κατά μήκος του ταμπλό και στα πλαϊνά των πορτών. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, μιας και η κολόνα του τιμονιού ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις. Το επανασχεδιασμένο τιμόνι εξοπλίζεται με τα βοηθήματα οδήγησης και τα χειριστήρια infotainment, ενώ τα paddles αλλαγής ταχυτήτων όταν χρησιμοποιηθούν κάνουν την οδήγηση ευχάριστη και εύκολη. Στον ανανεωμένο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών εμφανίζεται η ροή ενέργειας μαζί με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την κατάσταση λειτουργίας της, μέσω ενός μετρητή ισχύος. Το ποσοστό της απόστασης που διανύεται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια εμφανίζεται στον ενσωματωμένο υπολογιστή ταξιδίου και επίσης στο τέλος κάθε διαδρομής εμφανίζεται το ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Επίσης, η ένδειξη ταχύτητας γίνεται μπλε όταν το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με ρεύμα. Κεντρικά, είναι τοποθετημένη η στάνταρ οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10,3 ιντσών που ενσωματώνει το τελευταίας γενιάς λογισμικό DS Iris System, υποστηρίζοντας φωνητικές εντολές, ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, με πολύ καλή απόκριση.
Αυτό που σίγουρα θέλει εξοικείωση είναι η εργονομία με τους φυσικούς διακόπτες, καθώς χάριν του ιδιαίτερου σχεδιασμού, δεν είναι εμφανείς με την πρώτη. Ειδικά αυτοί των παραθύρων και του κλειδώματος των θυρών είναι τοποθετημένοι χαμηλά και εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας. Στη συνέχεια, ένα πάνελ με διακόπτες αφής σε σχήμα διαμαντιού υπάρχει κάτω από το infotainment που όμως με την έλλειψη κάποιου feedback (π.χ. δόνησης) δυσκολεύει τον χειρισμό τους καθώς δεν είσαι σίγουρος αν έχει πατηθεί τελικά το επιθυμητό κουμπί. Με μήκος 4.118 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ., ύψος 1.534 χλστ. και μεταξόνιο 2.558 χλστ., οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, με τους πίσω όμως να είναι λίγο περιορισμένοι στα πόδια και το κεφάλι, κάτι αναμενόμενο λόγω της σχεδίασης του αμαξώματος. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 350 λίτρα, με κανονικό σχήμα που είναι εκμεταλλεύσιμο σε όλες του τις διαστάσεις.
Αποδοτικό υβριδικό σύνολο με απόκριση και οικονομία
Το υβριδικής τεχνολογίας μηχανικό σύνολο του DS 3 Hybrid (εξέλιξη του πολυβραβευμένου PureTech) αποδίδει συνδυαστικά 145 ίππους. Αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. 136 ίππων και 230 Nm, που συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων και 55 Nm με μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου που φορτίζει αυτόματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, από την ανάκτηση ενέργειας και μέσω του βενζινοκινητήρα. Το όχημα ξεκινά αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές CO2, ενώ όταν απαιτηθεί συνδυάζει ταυτόχρονα και τις δύο διαφορετικές μορφές ενέργειας. Μάλιστα, ο κατασκευαστής αναφέρει ότι η κίνηση του οχήματος γίνεται αποκλειστικά «ηλεκτρικά» μέσα στην πόλη, σε ποσοστό που μπορεί να φθάσει και το 50% της διαδρομής με όφελος έως και 40% στην κατανάλωση καυσίμου.
Στο δρόμο, ο συνδυασμός βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρει αποτελεσματικότητα και ευελιξία στην οδήγηση. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης, πραγματοποιείται άμεση αύξηση της ισχύος. Τοποθετημένα κάτω από το καπό και στο πάτωμα, τα εξαρτήματα Hybrid δεν επηρεάζουν την πρακτικότητα και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller για υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και, επομένως, σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Το μηχανικό αυτό σύνολο είναι επίσης εξοπλισμένο με καδένα χρονισμού και νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για μεγιστοποίηση της αντοχής και της απόκρισης στις χαμηλές στροφές. Το νέο DS 3 Hybrid επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 204 χλμ./ώρα και καταναλώνει 5,0 λτ./100 χλμ. στα χαρτιά, ενώ στην πραγματικότητα με μικτή χρήση είδαμε περί τα 6,4 λτ./100 χλμ.
Βολικό στην πόλη και πολύ ευχάριστο σε κάθε είδους διαδρομή
Το DS 3 Hybrid είναι ένα καθημερινό εύχρηστο και άνετο αυτοκίνητο που είναι ευχάριστο και αποτελεσματικό σε κάθε είδους διαδρομή. Πατάει πάνω σε ένα στιβαρό πλαίσιο, με τις ελαφρά σφιχτές αναρτήσεις -γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω- να κάνουν σωστή δουλειά στον έλεγχο του αμαξώματος. Μπορεί βέβαια ο ημιάκαμπτος να αντιδρά κάπως ξερά στις μεγάλες λακκούβες, με σαφή ευθύνη και των ελαστικών 215/55 R18 της έκδοσης που οδηγήσαμε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τη συνολικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το ακριβές και γεμάτο τιμόνι πληροφορεί άμεσα τον οδηγό, τα φρένα είναι αποτελεσματικά (δίσκοι εμπρός-πίσω) και με σωστή αίσθηση, ενώ ακόμα και όταν το παρακάνεις δεν παρουσιάζει κλίσεις στις στροφές, στρίβοντας αρμονικά, με απόλυτη ασφάλεια και με αρκετά περιθώρια πρόσφυσης.
Τα πλεονεκτήματα του «εξυβριδισμού» γίνονται αντιληπτά στις πρώτες τρεις ή και τέσσερις σχέσεις με το που πατάς το γκάζι. Το αυτόματο σασμάν e-DSC6, παρότι διπλού συμπλέκτη, δεν είναι ιδιαίτερα σβέλτο στις αλλαγές ταχυτήτων αφού εστιάζει περισσότερο στη γρήγορη εναλλαγή από τη θερμική στην ηλεκτρική κίνηση και εμφανίζει κάποια σκορτσαρίσματα σε πολύ χαμηλή ταχύτητα. Με τη χρήση των paddles πάντως η κατάσταση βελτιώνεται σημαντικά. Στην εθνική οδό αν το αφήσεις στο D και θέλεις να προσπεράσεις χρειάζεται να κάνεις λίγη υπομονή μέχρι να «ξυπνήσει» το σασμάν και να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο.
(+) Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, ιδιαίτερος διάκοσμος, ποιότητα κατασκευής
(-) Χώροι καμπίνας, εργονομία διακοπτών, τιμή














