H Volvo οδεύει προς ολοταχώς στην ηλεκτροκίνηση, ενώ ήδη στην γκάμα της διαθέτει τα αμιγώς ηλεκτρικά XC40 Recharge, C40 Recharge και το νέο κορυφαίο EX90. Παράλληλα, προσφέρει πολλά μοντέλα με plug-in hybrid συστήματα, όπως και με mild hybrid. Το μοναδικό Volvo αυτή την στιγμή που δεν έχει καμία ηλεκτρική υποβοήθηση, είναι το XC40 T2 με τον 1.500άρη turbo κινητήρα των 129 ίππων, οποίος αποτελεί τη βάση για πολλά plug-in hybrid Volvo. Μάλιστα το XC40 εδώ και λίγο καιρό έχει δεχθεί και ένα φρεσκάρισμα εξωτερικά, με νέα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρα.
Το XC40 T2 αποτελεί την είσοδο στην «οικογένεια» της Volvo, με τιμή εκκίνησης ελάχιστα παρακάτω από το ποσό των 40.000 ευρώ (39.957 ευρώ) συνοδευόμενο με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Επόμενη επιλογή είναι το XC40 B3 με 2λιτρο όμως κινητήρα 163 ίππων και mild hybrid, στις 42.754 ευρώ. Από εκεί και μετά τα ποσά ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ και φτάνουν έως τις 66.000 ευρώ στο ακριβότερο XC40 Recharge Pure Electric AWD 408 hp Ultimate.
Επαρκής ο 1.500άρης των 129 ίππων
Το downsized 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 1.477 κ.εκ. έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Volvo και αρχικά ήταν διαθέσιμο σε πιο ισχυρή έκδοση, την T3 των 156 ίππων, αλλά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Τώρα προσφέρεται στην ελληνική αγορά αποκλειστικά με το αυτόματο 8 σχέσεων Geartronic της Aisin, το οποίο ταιριάζει κατάλληλα, αφού καλύπτει τα όποια κενά και στην πράξη ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι στερείται δύναμης. Από τις χαμηλές στροφές έχει το απαιτούμενο τράβηγμα και ελαστικότητα, στις μεσαίες το μοτέρ είναι γεμάτο και μόνο στις πολύ υψηλές αναμενόμενα πέφτει η ισχύς του. Άλλωστε στις περισσότερες περιπτώσεις θα λειτουργεί από τις χαμηλές έως τις μεσαίες, όπως είναι στις αστικές μετακινήσεις και στα ταξίδια. Όσοι αναζητήσουν χειροκίνητες επιλογές, δεν θα διευκολυνθούν γιατί δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι, αλλά γίνονται μετακινώντας το μικρό λεβιέ προς τα δεξιά για ανέβασμα σχέσης και αριστερά για κατέβασμα. Η αλήθεια είναι όμως ότι μάλλον κανείς δεν θα ασχοληθεί με αυτή την επιλογή.
Σε κάθε περίπτωση το αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζει γρήγορες και ομαλές αλλαγές, ενώ πιο ισορροπημένη επιλογή είναι η Comfort. Στην Eco γίνεται πιο νωχελικό, στην Sport αποκτά περισσότερο δυναμισμό και στην Off Road αυξάνεται η πρόσφυση σε δύσκολα εδάφη και σε απότομες κατηφόρες (για έως 40 χλμ./ώρα). Βέβαια κανείς δεν θα πάρει το δικίνητο XC40 T2 με τα ασφάλτινα ελαστικά για εξερευνήσεις, αλλά η απόσταση από το έδαφος των 205 χλστ. του επιτρέπει να πατάει με ασφάλεια σε νορμάλ χωματόδρομους. Από πλευράς επιδόσεων, η επιτάχυνση των 10,9 δλ. στα 0-100 χλμ./ώρα δεν ενθουσιάζει, παρόλα αυτά στο ταξίδι κρατά εύκολα γρήγορες ταχύτητες και το κοντέρ φτάνει χωρίς δυσκολία μη επιτρεπτά νούμερα. Όσο για τη μεικτή κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 8,6 λτ./100 χλμ., με +/- 1 λίτρο στην πόλη και στην εθνική οδό. Επίσης, με εκπομπές CO2 166 γρ./χλμ., τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στα 116 ευρώ.
Άνεση και ασφάλεια στο δρόμο
Από ένα αυτοκίνητο της Volvo, τα κυρίως ζητούμενα που αναζητά ο οδηγός είναι η άνεση και η ασφάλεια σε κάθε διαδρομή. Μια παράδοση που τηρεί πιστά και το βασικό μοντέλο της σουηδικής μάρκας, το XC40 T2. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα ο χρήστης του απολαμβάνει αυτή τη σιγουριά και γαλήνη, μαζί με την απαραίτητη πολυτέλεια. Η πολύ καλή ηχομόνωση κρατά εκτός καμπίνας τους όποιους ενοχλητικούς θορύβους από τον 3κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος ακούγεται υπό τη μορφή ψίθυρου, μαζί με ένα διακριτικό και ευχάριστο σφύριγμα από την τουρμπίνα. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις φιλτράρουν με επιτυχία τις μύριες ανωμαλίες και μαζί με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης το XC40 T2 κάνει ξεκούραστες τις όποιες κοντινές ή μακρινές μετακινήσεις. Παράλληλα δεν θα αρνηθεί να καλύψει και τους λιγότερο συντηρητικούς οδηγούς σε στροφές, όπου πατάει με σιγουριά και μπόλικη πρόσφυση. Εάν το παρακάνει κανείς θα αντιληφθεί τις αισθητές κλίσεις και την παρέμβαση του ESP για να επιβάλλει την τάξη. Το XC40 δεν ήταν ποτέ ένα fun to drive SUV λόγω και του ελαφριού σε αίσθηση τιμονιού, αφού όπως αναφέραμε δίνει προτεραιότητα στην άνεση και στο να κάνει τον οδηγό του να νιώθει ασφάλεια και σιγουριά.
Premium εσωτερικό με αρκετούς χώρους
Στο ανανεωμένο Volvo XC40 οι αλλαγές που έγιναν είναι ελάχιστες και αφορούν τις επενδύσεις και τις αναβαθμισμένες ψηφιακές οθόνες, όπως είναι αυτή των 12 ιντσών του πίνακα οργάνων και των 9 ιντσών του infotainment. Εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google, βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Android και προσφέρει στους καταναλωτές εφαρμογές Google και ενσωματωμένες διάφορες υπηρεσίες. Όμως ο πίνακας οργάνων είναι αρκετά λιτός και το μενού της οθόνης του συστήματος πολυμέσων χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης για τις βασικές λειτουργίες, λόγω έλλειψης φυσικών χειριστηρίων (εκτός από το περιστροφικό για τον ήχο). Για την κατασκευή της καμπίνας έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό και στο άνω τμήμα όλων των θυρών, μαζί με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Όσο για τους χώρους, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια – κεφάλι και των πιο ψηλών επιβατών. Αρκετά ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 452 λίτρων, αν και μικρότερος συγκριτικά με άλλων μικρομεσαίων SUV.
(+) Ποιότητα κατασκευής, άνεση αναρτήσεων, ηχομόνωση, ασφάλεια, καλοί χώροι
(-) Αίσθηση τιμονιού, ιπποδύναμη κινητήρα, τιμή