Δοκιμή Volvo C40 Recharge Extended Range RWD 252hp

To Volvo C40 Recharge που παρουσιάστηκε το 2021 άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη σουηδική φίρμα, καθώς ήταν το πρώτο μοντέλο της που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό. Με τις αναβαθμίσεις που δέχτηκε πέρυσι (παράλληλα και το ηλεκτρικό XC40), επανέφερε την πίσω κίνηση στη Volvo μετά από 25 χρόνια, ενώ δέχτηκε και «ζωτικές» αναβαθμίσεις στην μπαταρία και στον ηλεκτροκινητήρα. Έτσι απέκτησε ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον στην έκδοση Extended Range RWD 252 hp, αφού προσφέρει καλύτερη αυτονομία και επιδόσεις, ενώ είναι και βελτιωμένο σε οδική συμπεριφορά.

Την γκάμα του αναβαθμισμένου C40 Recharge ανοίγει το Single Motor RWD 238 hp Plus 69 kWh (231 hp πριν), στην τιμή των 55.924 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh (Extended Range) και το πιο ισχυρό μοτέρ των 252 ίππων στοιχίζει 1.984 ευρώ παραπάνω (από 57.908 ευρώ) και σίγουρα είναι προτιμότερο, αφού αναλογικά η διαφορά στα λεφτά είναι μικρή. Από εκεί και πάνω προσφέρεται το 4κίνητο με τους δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 408 ίππων (μπαταρία 82 kWh) και τιμή από 63.364 ευρώ. Εναλλακτικά υπάρχει και το πιο προσιτό XC40 Recharge Extended Range RWD 252 hp Core, από 49.587 ευρώ (από 52.204 ευρώ το Plus). Σίγουρα όμως το C40 είναι σαφώς πιο σπορτίφ και ενδιαφέρον σε εξωτερικό σχεδιασμό, όπου τη διαφορά κάνει αμέσως η έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω που καταλήγει ένα σφηνοειδές τύπου κουπέ τελείωμα με διπλές αεροτομές και εντυπωσιακά φώτα που τονίζουν το πλάτος του C40 Recharge.

Περισσότερη δύναμη και αυτονομία

Οι κυριότερες αλλαγές που δέχτηκε το C40 Recharge εντοπίζονται κάτω από το μυώδες αμάξωμα και το πολυτελές εσωτερικό και αφορούν τον ηλεκτροκινητήρα, την μπαταρία και τη μεταφορά της κίνησης στους πίσω τροχούς. O ισχυρότερος μονός ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη 185 kW (252 hp) στον πίσω άξονα λαμβάνει ενέργεια από μια μπαταρία 82 kWh (79 kWh καθαρή ενέργεια), που αυξάνει την αυτονομία. Σύμφωνα με τη Volvo φτάνει έως τα 579 χιλιόμετρα σε μεικτή χρήση και έως 779 χλμ. στην πόλη, με κατανάλωση 16,4/12,2 kWh/100 χλμ. αντίστοιχα. Παράλληλα η ισχύς φόρτισης έχει βελτιωθεί, αφού σε φορτιστή 200 kW DC (παλαιότερα 150 kW DC μέγιστο), φτάνουν 28 λεπτά για το 10-80%, σε DC 50 Kw αρκούν 68 λεπτά, ενώ σε Wallbox 11 kW απαιτούνται 8 ώρες (0-100%).

Στην πράξη τώρα, η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στις 20,6 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία στα 400 χιλιόμετρα. Ωστόσο, όπως σε κάθε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έτσι και στο C40 Recharge εξαρτώνται από το πού κινείται, τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και τη χρήση της θέρμανσης/κλιματισμού. Εύλογα στην πόλη με την ανάκτηση ενέργειας και ειδικά με το πολύ εξυπηρετικό One Pedal Drive (επιλέγεται από το μενού του infotainment) η κατανάλωση μειώνεται και η αυτονομία αυξάνεται, ενώ το αντίθετο συμβαίνει σε ταχύτητες ταξιδιού. Ο ηλεκτροκινητήρας των 252 ίππων εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ.) και εν κινήσει, χάρη και στη ροπή των 420 Nm που αποδίδεται από τις 0 στροφές. Ταυτόχρονα ο οδηγός απολαμβάνει αθόρυβη λειτουργία και άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού λόγω του ότι δεν υπάρχουν καθυστερήσεις από αλλαγές των ταχυτήτων.

Του ταιριάζει καλύτερα η πίσω κίνηση

Η μεταφορά της κίνησης από τον εμπρός άξονα στον πίσω βελτίωσε την οδική συμπεριφορά του C40 Recharge, χαρακτηριστικό που γίνεται άμεσα αισθητό σε πιο πιεσμένους ρυθμούς και πιο έντονες επιταχύνσεις. Πριν με την κίνηση μπροστά παρατηρούνταν ένα «ψάρεμα» του τιμονιού και ελάφρωμα του εμπρός μέρους όταν ο οδηγός πατούσε απότομα το πεντάλ του γκαζιού, λόγω της ακαριαίας δύναμης. Τώρα με την κίνηση πίσω μη φανταστείτε ότι το C40 Recharge θα σπινάρει και προσφέρεται για πλαγιολισθήσεις, αλλά η δύναμη στο δρόμο περνάει με πιο ομαλό τρόπο, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν αφήνουν περιθώρια για ατασθαλίες.

Το πληθωρικό και πολυτελές SUV δεν θα αρνηθεί να στρίψει υπό πίεση, αφού παρά και το βάρος των 2 τόνων παραμένει στην προεπιλεγμένη πορεία, εμφανίζοντας αρκετή πρόσφυση από τους 19 ιντσών τροχούς με ελαστικά 235/50 εμπρός και 255/45 πίσω και μικρές κλίσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι στη ρύθμιση πιο «βαρύ τιμόνι» διαθέτει το απαραίτητο σφίξιμο για όσους το θελήσουν, αν και στην πόλη η ελαφρύτερη επιλογή είναι προτιμότερη. Ένα ακόμα βοήθημα αποτελεί και το πρόγραμμα «off road» που ενεργοποιείται από το infotainment και έχει σκοπό θα αυξάνει την πρόσφυση σε δύσκολα εδάφη και σε απότομες κατηφόρες.

Πολυτελές εσωτερικό με επάρκεια χώρων

Η μεγαλύτερη μπαταρία και η κίνηση πίσω δεν επέφεραν αλλαγές στο εσωτερικό του C40 Recharge, τόσο σε σχεδιασμό όσο και χωροταξικά. Από πλευράς χώρων, τέσσερα άτομα και πιο ψηλά θα φιλοξενηθούν δίχως παραχωρήσεις, μιας και στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και επαρκής για το κεφάλι. Ένας ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος δεν θα νιώσει το ίδιο άνετα, εξαιτίας του πολύ ψηλού κεντρικού τούνελ. Όσο για τις αποσκευές, τα 413 λίτρα ικανοποιούν αλλά είναι λιγότερα συγκριτικά με άλλων μικρομεσαίων SUV. Κάτω από το εμπρός καπό υπάρχουν άλλα 31 λίτρα, που εξυπηρετούν για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Στα σημεία αναφοράς του εσωτερικού του C40 Recharge ανήκει η ιδιαίτερη προσοχή που έχει δοθεί στη συνολική ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Να σημειωθεί ότι η Volvo δεν χρησιμοποιεί πλέον καθόλου δέρμα, αφού το έχει αντικαταστήσει με συνθετικά υλικά, τα οποία δεν διαφέρουν καθόλου σε όψη και υφή από το φυσικό δέρμα, όπως είναι για παράδειγμα η επένδυση του τιμονιού και το ύφασμα Nubuck / Microtech. Την απαραίτητη ψηφιακότητα ενισχύουν η οθόνη των 12 ιντσών του πίνακα οργάνων και η οθόνη του infotainment των 9 ιντσών με το λειτουργικό σύστημα που είναι εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google. Τη ζωή του οδηγού κάνει πιο εύκολη ο αισθητήρας βάρους που ενσωματώνεται στο κάθισμα και με το που κάτσει ο οδηγός ενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες, δίχως καν να χρειάζεται πάτημα μπουτόν Start-Stop. Μόνο μειονέκτημα που αντιμετωπίζει ο οδηγός, είναι η πολύ περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω της έντονης κλίσης του παρμπρίζ. Τουλάχιστον στο παρκάρισμα δεν υφίσταται πρόβλημα, αφού οι κάμερες φροντίζουν να μεταφέρουν πλήρη εικόνα στην κεντρική οθόνη.

Επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, ευκολία οδήγησης
Αυτονομία σε ταχύτητες ταξιδιού, ορατότητα προς τα πίσω

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
252/4.300-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
420/0-4.300
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
16,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 345x30 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 340x20 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.440
Πλάτος (χλστ.)
1.873
Ύψος (χλστ.)
1.591
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.702
Βάρος (κιλά)
1.977
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
413+31
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
89%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
57.908 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store