Μια πλήρη γκάμα SUV μοντέλων για κάθε ανάγκη και οικονομικό βαλάντιο διαθέτει η Volkswagen μετά και τη πιο νέα προσθήκη του T-Cross, το οποίο τοποθετείται στη βάση, αλλά εμφανίζει πληρότητα σε κάθε επίπεδο και αποτελεί ένα άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο.
Δείτε ακόμη: VW T-Cross: Το ασφαλέστερο μικρό SUV
Στην ελληνική αγορά το VW T-Cross πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 17.400 ευρώ με τον κινητήρα 1.0 TSI 95 PS (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα από την αρχική έκδοση Life: 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης πεζών, αισθητήρα τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων κ.λπ. Για όσους θέλουν πιο πολύ δύναμη, υπάρχει η επιλογή του 1.0 TSI 115 PS (από 18.850 ευρώ), ενώ όσοι αναζητούν περισσότερη ευκολία στην οδήγηση, τότε η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου DSG που δοκιμάζουμε, είναι ιδανική (από 20.350 ευρώ).
Νεανικό και με νέα σχεδιαστικά στοιχεία
Το T-Cross ακολουθεί τα νέα σχεδιαστικά πρότυπα της Volkswagen και διακρίνεται για τη νεανική και ελκυστική του αισθητική, με στοιχεία που συναντώνται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας. Στο εμπρός άκρο ξεχωρίζει η πλατιά μάσκα, η μαύρη επένδυση πιο κάτω με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης και τα φώτα ημέρας LED μέσα σε αυτά, ενώ το πλαϊνό μέρος διατρέχουν διαδοχικά νεύρα. Πολύ ενδιαφέρον είναι το πίσω τμήμα με την οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα σε μαύρο χρώμα. Τη περιπετειώδη εμφάνισή του τονίζουν με την σειρά τους τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα χαμηλά στους προφυλακτήρες, στις πόρτες και γύρω από τους θόλους των τροχών. Το T-Cross βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και με μήκος 4.108 χλστ. είναι πιο μικρό κατά 12 εκατοστά από το T-Roc, ενώ το ύψος και το πλάτος του είναι 1.584 χλστ. και 1.760 χλστ. αντίστοιχα.
Πρακτικό, ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό
Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί τις ευθείες γραμμές, τις επίπεδες επιφάνειες και τις ακμές του αμαξώματος. Στο οριζόντιο τμήμα του ταμπλό ξεχωρίζει η επένδυση με τις πολλές επιλογές σε μοτίβα και αποχρώσεις, που τονίζουν το νεανικό στιλ του αυτοκινήτου. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η εύχρηστη στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, όπου αναγράφονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Επίσης, το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων Active Info Display με οθόνη 10,25 ιντσών με τις πολλές επιπλέον πληροφορίες και τη δυνατότητα αλλαγής γραφικών. Για την κατασκευή του εσωτερικού η VW έχει επιλέξει σκληρά πλαστικά, με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα.
Δείτε ακόμη: VW Polo από 12.950 ευρώ και με δόση 143 ευρώ
Ο οδηγός του T-Cross θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και τις λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Επίσης, το πιο ψηλά τοποθετημένο κάθισμα (σε σχέση με ένα μικρό χάτσμπακ) ευνοεί την περιμετρική ορατότητα. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και το στάνταρ συρόμενο κατά 14 εκατοστά πίσω κάθισμα. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις, το T-Cross προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και πορτ μπαγκάζ μεταξύ 347-417 λτ.
Πολύ καλός συνδυασμός του 1.0 TSI 115 PS με το DSG
Ιδανικό και στο T-Cross είναι το ταίριασμα του πολιτισμένου σε λειτουργία 3κύλινδρου 1.0 λτ. TSI κινητήρα των 115 ίππων και των 200 Nm ροπής, με το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 ταχυτήτων. Ο οδηγός έχει πάντα στη διάθεσή του την απαιτούμενη δύναμη από τις χαμηλές στροφές έως τις πιο υψηλές ταχύτητες, ενώ το άμεσο και ομαλό στις εναλλαγές των ταχυτήτων DSG φροντίζει να τον κρατά ξεκούραστο. Αν πάλι θελήσει χειροκίνητες αλλαγές ή ο κινητήρας να δουλεύει σε πιο υψηλές στροφές για να έχει πιο άμεση επιτάχυνση και απόκριση, τότε με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα κάτω επιλέγεται το πρόγραμμα Sport και προς τα αριστερά το Manual. Το T-Cross 1.0 TSI 115 PS DSG επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο
Όπως όλα τα μοντέλα της VW, έτσι και το T-Cross καταφέρνει και κερδίζει τον οδηγό του από τα πρώτα χιλιόμετρα με την σιγουριά που αποπνέει. Παράλληλα, είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο στην πόλη, χάρη στις μαζεμένες διαστάσεις του και με την πανοραμική ορατότητα που απολαμβάνει ο οδηγός. Εκτός αστικού περιβάλλοντος, το T-Cross παρουσιάζεται εξίσου φιλικό, ενώ ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και σταθερότητα του αμαξώματος δίνουν τη δυνατότητα για κάλυψη μακρινών αποστάσεων με ασφάλεια.
Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση με τις 17 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά 205/55 εξασφαλίζουν καλά επίπεδα άνεσης, όταν το αυτοκίνητο περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και υπό πίεση το γλίστρημα του εμπρός μέρους έρχεται προοδευτικά και ελεγχόμενα. Σύμμαχοι του οδηγού είναι με την σειρά τους (εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας) το θετικό σε πληροφόρηση τιμόνι και δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Δείτε ακόμη: VW T-Cross με 187 ευρώ το μήνα
+ Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών – αποσκευών, συρόμενο πίσω κάθισμα, πρακτικότητα, εργονομία, εξοπλισμός, ευελιξία στο δρόμο
– Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό