Η Suzuki διαθέτει πολυετή εμπειρία και ισχυρό όνομα στα αυτοκίνητα πόλης και στα 4×4, αποτελώντας μία από τις δημοφιλέστερες μάρκες για όσους αναζητούν ένα οικονομικό, αξιόπιστο, πρακτικό και νεανικό αυτοκίνητο. Στη βάση της γκάμας της τοποθετείται το επιτυχημένο εμπορικά αλλά και πολύ αξιόλογο στην κατηγορία του Ignis, το οποίο εδώ και λίγους μήνες έχει λανσαριστεί με αισθητικές, αλλά κυρίως μηχανικές βελτιώσεις.
Οι προσφερόμενες εκδόσεις και επιλογές είναι πολλές, με την αρχική GL να κοστίζει από 12.730 ευρώ (με το τρέχον όφελος Hybrid For U). Όσοι αναζητούν ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στην οδήγηση γιατί έχουν κουραστεί να πατάνε τον συμπλέκτη και να αλλάζουν ταχύτητες, τότε το Ignis με το CVT κιβώτιο είναι η κατάλληλη λύση. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 15.950 ευρώ (έκδοση GL+), με τον εξοπλισμό του να ικανοποιεί πλήρως και τους πιο απαιτητικούς, μιας και περιλαμβάνει από τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, έως οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας και θερμαινόμενα καθίσματα στάνταρ (βλ. αναλυτικό εξοπλισμό στον σχετικό πίνακα).
Παράλληλα, το μίνι ιαπωνικό SUV διακρίνεται για το περιπετειώδες στιλ του εξωτερικά, καθώς τονίζεται από τα ασημί ένθετα στους προφυλακτήρες, τις ίδιας απόχρωσης μπάρες οροφής, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά σε θόλους και μαρσπιέ και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 180 χιλιοστών.
Μοντέρνος και εξαιρετικά ευρύχωρος θάλαμος επιβατών
Σε πρώτο πλάνο στο εσωτερικό του Ignis, βρίσκονται η πρακτικότητα, η εργονομία, η ευρυχωρία και αντοχή στο πέρασμα του χρόνου. Όλες οι επιφάνειες της καμπίνας είναι πλήρως επενδυμένες με σκληρά πλαστικά, προσεγμένα σε ποιότητα, συναρμογή και φινίρισμα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ πιο κάτω συναντάμε τα χειριστήρια του κλιματισμού. Μοντέρνα εικόνα έχει και ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις και την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Σε αυτή απεικονίζεται και η λειτουργία του ήπιου υβριδικού συστήματος.
Ο οδηγός του Ignis θα βρει εύκολα τη κατάλληλη θέση και θα νιώσει πως βρίσκεται σε πιο μεγάλο αυτοκίνητο και όχι σε ένα με μήκος 3,7 μ. Σε αυτή την αίσθηση συμβάλλει η άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, χάρη και στην τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.435 χλστ. και του συρόμενου πίσω καθίσματος (50:50), οι πίσω επιβάτες εντυπωσιάζονται με τις ανέσεις που απολαμβάνουν. Την πρακτικότητα ενισχύουν με τη σειρά τους οι αποθηκευτικοί χώροι στην κεντρική κονσόλα και σε όλες τις πόρτες. Ιδιαίτερα πρακτικό είναι το κάθετο άνοιγμα των πίσω θυρών, διότι διευκολύνει πολύ την είσοδο και έξοδο από το όχημα. Το πορτμπαγκάζ των 260 λίτρων είναι καθόλα ικανοποιητικό και μεγαλώνει εύκολα στα 514 λίτρα, μέσω της συρόμενης λειτουργίας (κατά 165 χλστ.) των πίσω καθισμάτων. Εφόσον πέσουν οι πλάτες, τότε ο συνολικός αποθηκευτικός χώρος ανέρχεται στα 1.100 λίτρα.
Χαίρεσαι να το οδηγείς
Τι αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης; Να είναι εύκολο στους χειρισμούς, ευέλικτο, άνετο και να νιώθει σιγουριά. Απαιτούμενα που παρέχει το Ignis γενναιόδωρα στις αστικές μετακινήσεις, έχοντας στη φαρέτρα του ένα ακόμα σημαντικό «όπλο»: το CVT κιβώτιο για το οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω εκτενέστερα. Το ελαφρύ αλλά με πολύ καλή ακαμψία πλαίσιο Heartect συνεργάζεται κατάλληλα με τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις και προσφέρουν χαμηλό θόρυβο κύλισης, διαχειρίζονται με καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και χαρίζουν ασφαλή οδική συμπεριφορά. Μόνο στις εγκάρσιες τομές και στα μπαλώματα του οδοστρώματος η απόσβεση είναι σχετικά ξερή. Μετά την ανανέωση βελτιώθηκε σημαντικά και η επαναφορά του τιμονιού με την καλή αίσθηση. Με ελάχιστη ακτίνα στροφής 4,7 μέτρα, το Ignis πραγματοποιεί εύκολα ελιγμούς σε συνθήκες πόλης, παρκάρει πολύ άνετα και είναι σίγουρο ότι θα γίνει το δεξί χέρι ενός οδηγού ή μιας οικογένειας για τις καθημερινές μετακινήσεις (δουλειά, ψώνια, σχολείο κ.λπ.). Τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τα ταμπούρα πίσω επιβραδύνουν έγκαιρα το ελαφρύ αμάξωμα των 890 κιλών, αν και το πεντάλ έχει μια νεκρή διαδρομή.
Χαμηλή κατανάλωση, χωρίς συμπλέκτη
Ο αναβαθμισμένος 1.200άρης ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας Dualjet των 83 ίππων και με ροπή 107 Nm στις 2.800 σ.α.λ., συνδυάζεται κατάλληλα με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V και το CVT. Το νέο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αντικατέστησε το αυτοματοποιημένο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων με τις αργές αλλαγές ταχυτήτων, που υπήρχε πριν στο Ignis. Τώρα δεν υπάρχουν «κομπιάσματα» στις εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης, που σημαίνει ότι η επιτάχυνση γίνεται γραμμικά και η οδήγηση είναι πιο ξεκούραστη. Με περισσότερη πίεση του πεντάλ του γκαζιού οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα, με το θόρυβο που φτάνει στην καμπίνα να γίνεται αισθητός όταν το στροφόμετρο δείχνει υψηλά νούμερα. Σε κανονικές συνθήκες κίνησης το μοτέρ δεν ενοχλεί, ενώ το αυτοκίνητο επιταχύνει σε σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 λτ.). Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και paddles πίσω από το τιμόνι για να μπορεί να αλλάζει εικονικά ταχύτητες και να έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, σε μια ορεινή διαδρομή για παράδειγμα.
Όσον αφορά το ήπιο υβριδικό σύστημα αυτό αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μιας υψηλής απόδοσης (10Ah) μπαταρία ιόντων λιθίου, που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα και έτσι δεν επηρεάζει την εργονομία και την άνεση στην καμπίνα. Το ISG επιτρέπει την αθόρυβη και ομαλή επανεκκίνηση του κινητήρα, ενώ τον υποστηρίζει κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση. Ταυτόχρονα μειώνει κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (122 γρ./χλμ.). Η Suzuki ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 5,4 λτ./100, ενώ σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,3 λτ./100 χλμ.
+ Εμφάνιση, χώροι, πρακτικότητα, λειτουργία ανάρτησης, κατανάλωση, εξοπλισμός, υβριδικό σύστημα, ευκολία στην οδήγηση
– Αίσθηση φρένων, θόρυβος κινητήρα υπό έντονη πίεση