Oι σύγχρονες επιταγές της αυτοκίνησης επιτάσσουν την εφαρμογή είτε της μεθοδολογίας του υποκυβισμού («downsizing» όπως είναι ευρύτερα γνωστό), ή την τεχνοτροπία των υβριδικών. Κάτι τέτοιο συμβαίνει εξαιτίας των ολοένα αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων και της νέας μεθόδου μέτρησης τους (η αλυσίδα εξελίξεων που έχει προκαλέσει το WLTP) και η Suzuki δεν έχει μείνει αμέτοχη.
Έχουμε ήδη δοκιμάσει την πρότασή της για το πρώτο σκέλος, με την μορφή του Baleno 1.0 BoosterJet. Σειρά τώρα παίρνει το υβριδικό μοντέλο, το οποίο τιμολογείται στις 14.470 ευρώ και διατίθεται αποκλειστικά με το πλουσιότερο εξοπλιστικό επίπεδο GLX, από το οποίο δεν απουσιάζει ούτε το σύστημα πλοήγησης.
Δείτε όλες τις δοκιμές των νέων αυτοκινήτων
Εσωτερικό με πολύ άνετους χώρους
Η ουσία στο Baleno έχει να κάνει με το τι ζητά ο καθένας από αυτό. Η σχεδίασή του, για παράδειγμα, δεν παρουσιάζει εξάρσεις αλλά δεν την λες και αδιάφορη. Αυτό που βρίσκεται σε πρώτο πλάνο είναι οι διαστάσεις, με το μήκος να αγγίζει τα 4 μέτρα (3.995 χλστ.) και να προσφέρει χώρους που στην κατηγορία των μικρών (όπου κατατάσσεται) δεν συναντάς.
Οι επιβάτες απολαμβάνουν μια καμπίνα που προσφέρει υπερ-αρκετό «αέρα» για 4 εξ αυτών, με έναν ενδεχόμενο 5ο να μην γκρινιάζει ιδιαίτερα. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου είναι 355 λτ. και είναι γύρω στα 50 λίτρα πάνω συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Τα υλικά δεν ξεφεύγουν από την πρακτική των Suzuki, δηλαδή την σκληρή αφή και την συμπαγή συναρμογή. Κάποια «φάουλ» στο φινίρισμα δεν λείπουν, όπως το πλαίσιο της οθόνης αφής 7 ιντσών που εξέχει από το ταμπλό και η αδυναμία της να «ακούσει» στο πάτημα των δακτύλων σε πολλές περιπτώσεις, όμως η γενικότερη αίσθηση είναι αυτής ενός εσωτερικού που θα αντέξει με άνεση στο πέρασμα του χρόνου.
Αυτό που δεν θα τα καταφέρει σε χρονοβόρες διαδικασίες -όπως ένα ταξίδι, ας πούμε- είναι το αριστερό πόδι του οδηγού. Η θέση οδήγησης είναι σε γενικές γραμμές μέτρια, με το κοντό έδρανο να αφήνει μεγάλο μέρος των ποδιών χωρίς στήριξη, τουλάχιστον για ύψη από 1.80 και πάνω. Επίσης, όσον αφορά τα πεντάλ, αυτό του φρένου έχει μεγάλη «νεκρή» διαδρομή, ενώ του συμπλέκτη λειτουργεί σαν διακόπτης.
Πολύ χαμηλή κατανάλωση, καλές επιδόσεις
Το μοτέρ του Suzuki Baleno είναι τόσο ήσυχο που ενδείκνυται για διαδρομές πολλών χιλιομέτρων. Ο κινητήρας είναι ο γνώριμος ατμοσφαιρικός 1.200αρης των 90 ίππων και 120 Nm ροπής. Εδώ, ωστόσο, συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, το οποίο η Suzuki ονομάζει SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Πρόκειται για μια μονάδα εναλλάκτη-μίζας γνωστή και ως ISG (Integrated Starter Generator) ισχύος 2,3 kW και ροπής 50 Nm που συνδέεται με τον κινητήρα μέσω ιμάντα.
Δείτε ακόμα: Η Suzuki η πιο κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο
Το ISG λειτουργεί ως μίζα, βάζοντας τον κινητήρα μπροστά, άμεσα και αθόρυβα, όταν τον έχει σβήσει το stop/start. Στη συνέχεια, λειτουργώντας ως γεννήτρια, ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, αποθηκεύοντάς την στην κανονική μπαταρία, αλλά και σε μια ελαφριά, μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Κατά την επιτάχυνση, το ISG λειτουργεί ως ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτούμενο από τις δύο μπαταρίες, βοηθώντας το θερμικό μοτέρ και μειώνοντας έτσι την κατανάλωση βενζίνης. Περαιτέρω οικονομία γίνεται καθώς όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου λειτουργούν επίσης με ενέργεια που έχει ανακτηθεί από την ISG.
Όλα αυτά μεταφράζονται σε τράβηγμα σχεδόν από το ρελαντί και με διάθεση για ανέβασμα στροφών μέχρι τον κόφτη. Υπό τέτοιες συνθήκες ο 1.2 Dualjet αναμενόμενα θα ακουστεί, αλλά δεν θα γίνει ποτέ δυσάρεστος. Σε ανηφόρες ή/και το αυτοκίνητο φορτωμένο θα χρειαστεί κατέβασμα, κάτι που γίνεται ευχάριστα μέσω του εύχρηστου επιλογέα και του σωστά κλιμακωμένου 5τάχυτου κιβωτίου. Εν τέλει η λειτουργία του SHVS γίνεται αντιληπτή μόνο μέσω του γραφήματος στη μικρή οθόνη LCD στον πίνακα οργάνων, αλλά και το χαρακτηριστικό σφύριγμα που παράγει η ανάκτηση ενέργειας όταν φρενάρεις ή αφήνεις το γκάζι.
Και, φυσικά, όταν έρθει η ώρα της επίσκεψης στο βενζινάδικο. Η μέση τιμή της κατανάλωσης στη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ ακόμα κι όταν πιέστηκε το Baleno δεν ζήτησε περισσότερα από 6,4 λίτρα/100 χλμ. Παράλληλα, η χαμηλή κατανάλωση δεν στερεί από τις επιδόσεις, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τα 12,3 δλ. που δηλώνουν οι Ιάπωνες για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 180 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας.
Άνετο και ασφαλές
Όπως είπαμε και στην αρχή, πρωταρχικός σκοπός του Baleno είναι οι χώροι του και η εξοικονόμηση καυσίμου. Η ενθουσιώδης οδική συμπεριφορά δεν αναφέρεται πουθενά και δεν θα τη συναντήσει κανείς οδηγώντας το ιαπωνικό χάτσμπακ. Κάτι που επ’ ουδενί είναι αρνητικό, καθώς το Baleno παραμένει φιλικό και ασφαλές κάτω από όλες τις συνθήκες. Τα ελαστικά χαμηλής τριβής προσφέρουν επαρκή περιθώρια πρόσφυσης, τα οποία και να ξεπεραστούν δεν προβληματίζουν. Η υποστροφή αποτελεί τη μόνιμη αντίδραση, δίχως να δημιουργεί το παραμικρό πρόβλημα στον οδηγό.
Η ρύθμιση της ανάρτησης συνδράμει σε αυτό, καθότι άνετη και με επαρκές διαδρομές. Χτυπήματα και θόρυβος κύλισης θα εμφανιστούν μόνο σε κατσαρό οδόστρωμα, αν και ο πίσω ημιάκαμπτος θα μπορούσε να ακούγεται λιγότερο στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων από πλευράς απόδοσης, ζητώντας μια μικρή εξοικείωση με το πεντάλ και τη λειτουργία της ανάκτησης ενέργειας. Το τιμόνι, τέλος, έχει ακρίβεια αλλά παραγίνεται βαρύ σε κάποιες περιπτώσεις, ενώ και η επαναφορά του είναι αχρείαστα έντονη.
+ Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, χαμηλή κατανάλωση, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, εξοπλισμός
– Αίσθηση τιμονιού, θέση οδήγησης