Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line

Το Stonic έχει εξελιχθεί σε μεγάλη επιτυχία για την Kia, ξεπερνώντας τις 160.000 πωλήσεις από το 2018 όταν και λανσαρίστηκε. Στις αρχές του έτους ανανεώθηκε ελαφρώς και απέκτησε έκδοση GT Line, συνεχίζοντας την πολύ καλή εμπορική του πορεία.

Από πλευράς τιμών, το Stonic ξεκινά από τις 14.690 ευρώ με τον κινητήρα 1.2 λτ. MPI 84 PS και από 16.490 ευρώ το 1.0 T-GDI 100 PS. Στην πιο ισχυρή έκδοση των 120 ίππων προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid, εκκινώντας από τις 20.390 ευρώ. Η πιο σπορ όλων, GT Line, συνδυάζεται με όλα τα turbo μοτέρ, με ή χωρίς mild hybrid, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο και σε τιμές που ξεκινούν από 19.090 ευρώ. Το Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V GT Line της δοκιμής κοστίζει από 19.790 ευρώ και συνοδεύεται με υπερπλήρη εξοπλισμό, περιλαμβάνοντας αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, φώτα LED, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών κ.λπ. Επίσης, συνοδεύεται με 5 χρόνια δωρεάν serivice και την 7ετή εγγύηση της Kia.

Διακριτός δυναμισμός εξωτερικά

Εμφανισιακά, το GT Line φροντίζει να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα Stonic, ειδικά μπροστά, όπου ο προφυλακτήρας φέρει 3 αεραγωγούς με μαύρο πλαίσιο και το χρωμιωμένο κάτω μέρος με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης. Επίσης, διακρίνονται οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 205/55, τα Full LED φώτα εμπρός και ο χρωμιωμένος διαχύτης πίσω με δύο νίκελ απολήξεις της εξάτμισης. Σε γενικές γραμμές, αν δεις το συγκεκριμένο Stonic στον καθρέπτη καταλαβαίνεις πως πρόκειται για σπορ έκδοση.

Νεανικό και ευρύχωρο εντός

Στα της καμπίνας, πέρα από κάποιες νέες επενδύσεις και τα σήματα «GT Line», η εικόνα μένει απαράλλαχτη. Κάτι που μεταφράζεται σε ευανάγνωστη και ευκρινή οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, πλήρη αναλογικό (με LED οθόνη 4,2 ιντσών) πίνακα οργάνων, καλαίσθητο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σκληρά πλαστικά με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα, αλλά και χώρους.

Το Stonic μπορεί απέξω να μοιάζει πως δεν αρέσκεται ιδιαίτερα στη φιλοξενία επιβατών, ελέω μικρού μήκους (4.140 χλστ.) και χαμηλής γραμμής οροφής, ωστόσο τα φαινόμενα απατούν. Οι Κορεάτες έχουν στήσει χωροταξικά το αυτοκίνητο, ώστε να παρέχει ανέσεις για τέσσερα (με λίγη κατανόηση και πέντε) ενήλικες, τόσο όσον αφορά τα γόνατα, όσο και το δίπολο ώμων – κεφαλιού. Εξίσου πολύ καλός και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος παρά την ύπαρξη της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο στο χώρο της ρεζέρβας, προσφέρει 352 λίτρα.

Ευχάριστα άνετο και καλοστημένο

Ξεκινώντας να οδηγείς το Stonic GT Line δεν περιμένεις μεγάλες αλλαγές στη συμπεριφορά. Κι αν διατηρείς κάποιες επιφυλάξεις, αυτές έχουν να κάνουν με τυχόν σκληρότερη (από την ήδη σφιχτή) ανάρτηση. Φευ! Το σπορ Stonic όχι μόνο δεν είναι πιο σφιχτό από το απλό, αλλά εμφανίζεται πιο άνετο! Η απόσβεση των ανωμαλιών είναι αποτελεσματικότερη, παράλληλα με λιγότερες αναπηδήσεις από τον ημιάκαμπτο πίσω, δίχως να χάνει το παραμικρό σε σπιρτάδα. Το μικρό crossover της Kia στρίβει όπως έρχεται, με την ουρά να γλιστρά ελεγχόμενα και όσο χρειάζεται για να βάλει το μπροστινό μέσα στη στροφή. Το τιμόνι έχει κατά τι τεχνητή αίσθηση και λίγο παραπάνω βάρος, αλλά από πλευράς ακρίβειας και απόκρισης σε καλύπτει πλήρως.

Το ίδιο ισχύει για το κιβώτιο, που πέρα από την πολύ καλή αίσθηση, ταιριάζει «γάντι» με τον 1.000άρη των 100 ίππων. Η κλιμάκωση συνδυάζει 130 χλμ./ώρα στις 2.700 σ.α.λ. με ιδιαίτερα καλό τράβηγμα, που κορυφώνεται στις 2.000 σ.α.λ. και με μια ευχάριστη ώθηση. Πολύ καλά και τα φρένα, τόσο σε ανάδραση από το πεντάλ όσο και αποτελεσματικότητα. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως το GT Line, όπως και όσες εκδόσεις Stonic εξοπλίζονται με 17άρηδες τροχούς, έχουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 18 χλστ. σε σχέση με τις 15άρες ζάντες. Ο «αέρας» των 183 χλστ., αλλά και οι μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης-διαφυγής (17,3 μοίρες και 29,5 μοίρες αντίστοιχα, 14,9 και 28,7 με τροχούς 15 ιντσών) προσφέρει μεγαλύτερη σιγουριά σε πατημένο χώμα, όπου το Stonic θα κινηθεί απροβλημάτιστα. Αρκεί, φυσικά, το έδαφος να είναι ομαλό, μη βαλτώδες και χωρίς μεγάλες πέτρες.

Ιδανικό «πάντρεμα» κινητήρα-κιβωτίου

Για το συνδυασμό μοτέρ-μετάδοσης δώσαμε ήδη ένα στοιχείο, μέσω της άνεσης που ταξιδεύει στην εθνική. 1.0 Τ-GDI και iMT ωστόσο, έχουν κι άλλα να πουν. Καταρχάς, δεν σου λείπει ποτέ η παραπάνω δύναμη του «μεγάλου», των 120 ίππων και 200 Nm. Τα 100 άλογα αποδίδονται στις 4.500 -6.000 σ.α.λ. και τα 172 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ., προσφέροντας μεγαλύτερο και πιο αξιοποιήσιμο εύρος συγκριτικά με τον 1.0 Τ-GDI 120 PS (στις 6.000 σ.α.λ., 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ.). Είναι χαρακτηριστικό πως οι χρόνοι για το 0-100 χλμ./ώρα, και παρά το 7άρι DCT στην κορυφαία έκδοση, απέχουν μόλις 0,3 δλ.! Το GT Line φτάνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 10,7 δλ. και δεν σταματά να επιταχύνει, πριν τα 183 χλμ./ώρα (185 το 120άρι). Στις πολύ χαμηλές στροφές, υπό των 1.500 σ.α.λ., και τις εκκινήσεις, το Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) συνδράμει το έργο του μοτέρ και, επί της ουσίας, εξαλείφει τυχόν ραθυμία του στροβιλοσυμπιεστή.

Γκάζι δεν θα σου λείψει ποτέ, θόρυβος δεν πρόκειται να σε απασχολήσει με κραδασμούς ή λοιπά τρικύλινδρα χούγια, ενώ ακόμα και η λειτουργία Eco δεν «μουδιάζει» υπερβολικά την απόκριση στο δεξί πεντάλ. Λογική είναι και η κατανάλωση, αφού υπό νορμάλ συνθήκες σταθεροποιείται στα 7,4-7,5 λίτρα/100 χλμ.

(+) Εμφάνιση, τιμή, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, οδική συμπεριφορά, κύλιση, 7ετής εγγύηση

(-) Τεχνητή αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6 iMT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/ 4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/ 1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6-7,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4-4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2-5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119-129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0-82,56
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 262x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.140
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.225
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.790 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store