Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid

Η Hyundai ανανέωσε το μικρομεσαίο της μοντέλο i30, το οποίο στην υπάρχουσα τρίτη γενιά του παρουσιάστηκε το 2016 και δέχτηκε ένα φρεσκάρισμα το 2018. Τώρα, εμφανίζεται ακόμα πιο ολοκληρωμένο, μέσω των αλλαγών στον σχεδιασμό, την προσθήκη νέων κινητήρων και εκδόσεων και την τεχνολογική αναβάθμιση.

Παρόλη τη βελτίωση, το i30 διατήρησε τις πολύ συμφέρουσες τιμές του, οι οποίες ξεκινούν από τις 16.590 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.5 DPi 110 PS, από 17.590 ευρώ με τον κινητήρα 1.0 T-GDi 120 PS και από 18.190 ευρώ με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και το νέο «έξυπνο» μηχανικό κιβώτιο iMT. Παράλληλα διατίθεται και με άλλους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου (δείτε εδώ), καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αγοραστών.

Από την πρώτη έκδοση Premium, το Hyundai i30 εξοπλίζεται με τα πάντα: 6 αερόσακους, συστήματα προειδοποίησης εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, αυτόνομη πέδηση, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών. Επίσης εφοδιάζεται με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, cruise control, αυτόματο άναμμα φώτων, προβολείς ομίχλης, φώτα LED, ζάντες αλουμινίου και κάμερα οπισθοπορείας.

Πιο δυναμική εμφάνιση

Εξωτερικά, το ανανεωμένο i30 ξεχωρίζει κυρίως για το πιο επιθετικό εμπρός άκρο του. Συγκεκριμένα, οι αλλαγές εστιάζονται στη νέα και φαρδύτερη κυψελωτή μάσκα, τους νέους σε σχεδιασμό προφυλακτήρες και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω, με το LED μοτίβο σε σχήμα «V». Τα σχέδια των τροχών είναι επίσης καινούργια και συμπληρώνουν το εξωτερικό πακέτο αισθητικής αναβάθμισης.

Αναβαθμισμένο και ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου i30, τα καινούργια στοιχεία αφορούν τις νέες επενδύσεις των καθισμάτων, την προσθήκη ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών (στη δεύτερη έκδοση Distinctive) και την προαιρετική, μεγαλύτερη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό (στάνταρ 8 ιντσών). Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που περιλάμβανε το αυτοκίνητο της δοκιμής, απεικονίζει το ταχύμετρο και επιμέρους πληροφορίες (όπως και τη ροή ενέργειας). Το χρώμα του φόνου αλλάζει, ανάλογα με την επιλογή του Drive Mode (Eco/πράσινο, Normal/μπλε, Sport/κόκκινο). Νέο στοιχείο αποτελεί και το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το οποίο ευνοεί την πρακτικότητα και την ευκολία στην οδήγηση, μαζί με το μπουτόν Auto Hold.

Ο οδηγός του i30 θα βρει γρήγορα την κατάλληλη θέση οδήγησης, ενώ δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων. Επίσης, έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες. Σε επίπεδο κατασκευής, μαλακά υλικά συναντώνται στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών. Πολύ προσεγμένη είναι η στιβαρή συναρμογή των διαφόρων επιμέρους σκληρών επιφανειών και τμημάτων του εσωτερικού, αποτρέποντας την παρουσία ενοχλητικών τριγμών. Στον τομέα των χώρων, το i30 παρέχει ικανοποιητικές ανέσεις σε τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω να μη χρειάζεται να κάνουν παραχωρήσεις. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 395 λίτρων και στη θέση της ρεζέρβας υπάρχει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος μαζί με θήκες.

Ιδιαίτερα πολιτισμένος ο 1.0 T-GDi 48v κινητήρας

Ο αρχικός turbo κινητήρας 1.0 T-GDi συνδυάζεται και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, μαζί με το πρωτοποριακό μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων iMT (Intelligent Manual Transmission). Το 48V υβριδικό σύστημα με τη μίζα / γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), υποστηρίζει τον κινητήρα κατά την επανεκκίνηση και στην επιτάχυνση με επιπλέον ισχύ 4 – 10 kW ανάλογα με την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας και την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Η μπαταρία φορτίζει κατά τη διάρκεια της οδήγησης και μέσω της ανάκτησης ενέργειας. Επίσης, όταν το όχημα ρολάρει με χαμηλή ταχύτητα, η λειτουργία start-stop ενεργοποιείται στα 30 χλμ./ώρα. Στη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και της μείωσης εκπομπών ρύπων, συνεισφέρει και το iMT με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Αυτό αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και το όχημα εισέρχεται σε λειτουργία coasting (πρόγραμμα ρολαρίσματος).

Στην πράξη, ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 T-GDi των 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και των 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. διακρίνεται πρωτίστως για την ιδιαίτερα ομαλή του λειτουργία, χάρη στην απουσία κραδασμών, ενοχλητικών θορύβων και δονήσεων, σε όλο το φάσμα των στροφών. Στις πολύ χαμηλές στροφές παρατηρείται μια υστέρηση στην απόκριση, ωστόσο από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω έχει δύναμη και επιταχύνει σε αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.216 κιλών, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. Το iMT διαθέτει εύκολο «κούμπωμα» των ταχυτήτων, ενώ σε συνδυασμό με το ελαφρύ πεντάλ του συμπλέκτη, η οδήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη. Στα συν είναι και ο χαμηλός θόρυβος από τον κινητήρα σε ταχύτητες ταξιδιού, όπου με 6η ταχύτητα το στροφόμετρο δείχνει 3.000 σ.α.λ. Τέλος, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, βρίσκεται στα 7,0 λτ./100 χλμ.

Για άνετες και ασφαλείς διαδρομές

Το i30 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid εστιάζει κυρίως στην άνεση στο δρόμο και στη φιλικότητα στην οδήγηση, γεγονός που γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας μέτρα στην άσφαλτο. Η κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτηση καταφέρνει και φιλτράρει με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η απουσία «χτυπημάτων» από τις αναρτήσεις εκτιμώνται δεόντως σε κάθε διαδρομή.

Εκτός από άνετο, το i30 είναι και ασφαλές, σε όποια διαδρομή και να βρεθεί. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων πατάει πολύ καλά και δεν θα φοβίσει τον οδηγό του ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, που μπορεί να διατηρήσει χωρίς να ζορίζεται. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές τα όρια πρόσφυσης των τροχών είναι αυξημένα και οι κλίσεις λογικές, ενώ το πίσω μέρος του αυτοκινήτου δε μετακινείται σε απότομες μεταφορές βάρους. Το τιμόνι από την πλευρά του βαραίνει με τεχνητό και δεν διακρίνεται ιδιαίτερα για την αίσθηση που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού. Τέλος, τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά και επιβραδύνουν έγκαιρα το i30.

(+) Τιμή, πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, φιλικότητα στην οδήγηση
(-) Αίσθηση τιμονιού, δύναμη κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3-6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
120-137
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0-87,68
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.340
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.216
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
395
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.190 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store