Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD

Η Honda δεν κρύβει πως στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση. Τα e, Jazz, HR-V και η ηλεκτροποίηση ολόκληρης της γκάμας μέχρι το 2022, λειτουργούν ως βροντερές δηλώσεις. Στο επίκεντρο, όμως, το CR-V.

Το επί 26ετίας μεγαλύτερο best seller της Honda σε παγκόσμια κλίμακα, μετά το Civic, ήταν το πρώτο που δέχθηκε τις υβριδικές περιποιήσεις των Ιαπώνων και απευθύνθηκε σε όλες τις αγορές (υπήρχε υβριδική έκδοση του προηγούμενου Jazz, αλλά σε λίγες χώρες). Το υβριδικό σύστημα κίνησης, που αποτελείται από  2 ηλεκτροκινητήρες και έναν βενζινοκινητήρα, αντικατέστησε την ντίζελ έκδοση προ facelift και έβαλε τη φίρμα από το Τόκιο σε ηλεκτρική τροχιά.

Το υβριδικό CR-V ξεκινά στη χώρα μας από τις 37.450 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση, περνάει στις 44.550 ευρώ για την τετρακίνητη και φτάνει μέχρι τις 51.250 ευρώ, στην πλούσια έκδοση Executive. Ο εξοπλισμός σε αυτή είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος, προσφέροντας μέχρι ηχοσύστημα με 9 ηχεία και subwoofer.

Ευρύχωρη καμπίνα και γεροδεμένα υλικά

Η εικόνα του υβριδικού από τα υπόλοιπα CR-V δεν διαφοροποιείται μέσα-έξω, παρά ελάχιστα. Για την ακρίβεια, εξωτερικά μόνο τα σήματα διαχωρίζουν το e:HEV.

Στο εσωτερικό, η ευρύχωρη και ποιοτική αίσθηση που γνωρίζουμε από το SUV της Honda δεν θα μπορούσε να μην είναι παρούσα. Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στην απουσία του παραδοσιακού επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος έχει δώσει τη θέση του σε κουμπιά για τον έλεγχο του του eCVT κιβωτίου. Κίνηση που εντείνει το αίσθημα ευρυχωρίας, απελευθερώνοντας επιπλέον «αέρα» στην κεντρική κονσόλα. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας και με πειστική συναρμογή, καθιστώντας το εσωτερικό του CR-V ένα ευχάριστο περιβάλλον για έως 5 επιβάτες. Η εργονομία επίσης είναι εξαιρετική, με το μόνο παράπονο να αφορά τα γραφικά και την απόκριση της οθόνης των 7 ιντσών, στο κέντρο του ταμπλό.

Οι αποσκευές μπορεί να έχουν μειωμένο κατά 64 λίτρα πορτμπαγκάζ σε σχέση με το απλό μοντέλο, όμως τα 497 λίτρα επαρκούν για το ταξίδι μιας τετραμελούς οικογένειας (σαφώς καλύτερα τα 561 του κανονικού CR-V, βέβαια).

Πολύ καλή η λειτουργία του υβριδικού συστήματος

Ώρα να δούμε πόσο «πιάνει τόπο» ο… τόπος που πιάνει η μπαταρία κάτω από το χώρο αποσκευών. Με χωρητικότητα 1 kWh δεν είναι μεγάλη, αλλά μη μπερδευόμαστε με τα plug-in υβριδικά. Το CR-V e:HEV φορτίζει τη μπαταρία χωρίς εξωτερική βοήθεια, μέσω ανάκτησης ενέργειας και χρήση του βενζινοκινητήρα.

Παρόλα αυτά, με λίγη φειδώ στο δεξί πεντάλ μπορείς να δεις νούμερα αυτονομίας, που παραπέμπουν σε PHEV. Ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος i-VTEC παράγει 145 ίππους και 175 Nm, δουλεύει σε κύκλο Atkinson και συνεργάζεται με 2 ηλεκτρικά μοτέρ, για μια συνολική απόδοση 184 ίππων και 315 Nm. Δυνατότητα για κίνηση μόνο με το ρεύμα υπάρχει, αλλά το πολύ για 2 χλμ. Παρόλα αυτά, με μια ταχύτητα 60 χλμ./ώρα κινείσαι με τους ηλεκτροκινητήρες για πάνω από το μισό χρονικό διάστημα της διαδρομής. Στα 100 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο βρίσκεται στο EV Drive για περίπου 1/3 της διαδρομής. Παράλληλα, το σύστημα τετρακίνησης απεμπλέκει τον πίσω άξονα όταν δεν χρειάζεται, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση της κατανάλωσης.

Με το Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω του eCVT κιβωτίου. Αυτό είναι ακόμα ένα τεχνολογικό highlight του υβριδικού CR-V, μιας και στη θέση του συμβατικού κιβωτίου, υπάρχει μία μονάδα υπο-πολλαπλασιασμού. Αυτή δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής.

Πρακτικά, μπορείς να κινείσαι αξιοπρεπέστατα με περίπου μισό γκάζι και πετυχαίνοντας μέση κατανάλωση στα 6,1 λίτρα/100 χλμ. Αυτό για όσο έχει απόθεμα η μπαταρία. Όταν αυτή αδειάσει, τότε το σύστημα  i-MMD επιλέγει αυτόματα το Hybrid Drive και χρησιμοποιεί τον 2λιτρο για να φορτίσει το μοτέρ – γεννήτρια, που με τη σειρά του δίνει δύναμη στον ηλεκτροκινητήρα. Ως αποτέλεσμα, η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώνεται στα 7,9-8,0 λίτρα/100 χλμ.

Αν επιλέξεις να «ξεζουμίσεις» το υβριδικό σύνολο, θα ανταμειφθείς με εξαιρετική απόκριση και επιτάχυνση της τάξης των 9,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Η τελική των 180 χλμ./ώρα δεν έχει τόση σημασία, όση το γεγονός ότι μπορείς να ταξιδεύεις με 130 χλμ./ώρα και τον κινητήρα να δουλεύει στις 2.000 σ.α.λ. Κάτι ιδιαίτερα θετικό, καθώς αν ο βενζινοκινητήρας πιεστεί τότε παράγει αρκετό θόρυβο και καταφέρνει να «σπάσει» τη μόνωση της καμπίνας.

Ακλόνητο στο δρόμο

Η μόνωση που προσφέρουν ανάρτηση και πλαίσιο, αντίθετα, χρειάζεται αρκετά παραπάνω από ένα γκάζωμα για να παρενοχληθεί. Το CR-V περιορίζει την απόσβεση ανωμαλιών και κραδασμών στις τέσσερις γωνίες, αφήνοντας καμπίνα επιβατών και τιμόνι ανεπηρέαστα από παρασιτικές αντιδράσεις. Σε αυτό, βέβαια, βοηθάει και το Active Noise Cancellation, το οποίο μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων.

Η ποιότητα κύλισης δεν απέχει από το να χαρακτηριστεί «premium», ισοπεδώνοντας κατσαρά οδοστρώματα και διαδοχικές λακκούβες. Για να αντιληφθείς πως κάτι τάραξε το αυτοκίνητο, θα πρέπει να συναντηθείς με έντονη ανωμαλία ή μεγάλη λακκούβα. Ακόμα και εκτός δρόμου, η ανάρτηση του CR-V διαχειρίζεται άψογα τα φορτία – απλά, να έχετε υπόψη πως οτιδήποτε πέρα από ήπιο χωματόδρομο απαιτεί αυξημένη προσοχή, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα με την ακεραιότητα από κάτω καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι 192 χλστ.

Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, το μήκους 4.600 χλστ. και βάρους 1.672 κιλών Honda στρίβει και φρενάρει με περισσή άνεση. Δεν είναι σπορ, άσχετα που το τιμόνι θέλει να σου δώσει αυτή την αίσθηση μέσω του αχρείαστα μεγάλου βάρους του, αλλά στρίβει με θέρμη και χωρίς περιττές κλίσεις. Τα εμπρός ελαστικά είναι τα πρώτα που θα χάσουν πρόσφυση, όμως το σύστημα τετρακίνησης εξισορροπεί τάχιστα την κατάσταση. Ένας πολύδισκος συμπλέκτης τροφοδοτεί το πίσω διαφορικό μέσω άξονα μετάδοσης, παίρνοντας κίνηση από τον έναν ηλεκτροκινητήρα. Το Intelligent Control System μπορεί να στείλει μέχρι το 60% της ροπής πίσω, όποτε κρίνει πως είναι απαραίτητο, αυξάνοντας τα περιθώρια πρόσφυσης και εξαλείφοντας την υποστροφή.  Τα φρένα (δίσκοι 320 χλστ. εμπρός, 310 χλστ. πίσω) στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, απολαμβάνοντας και τη συνδρομή του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

(+) Άνεση, υβριδικό σύστημα, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, λειτουργία eCVT, χώροι επιβατών, εξοπλισμός

(-) Θόρυβος βενζινοκινητήρα υπό πίεση, βάρος τιμονιού, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.993
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
eCVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
145/6.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
175/4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
184
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
315
Συνδυαστική ισχύς (PS)
184
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
163
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
114,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.600
Πλάτος (χλστ.)
1.855
Ύψος (χλστ.)
1.689
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.662
Βάρος (κιλά)
1.672
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
497
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
44.740 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store