Το ολοκαίνουργιο, 3ης γενιάς δημοφιλέστερο SUV της Ford, το Kuga λανσαρίστηκε εδώ και λίγες μέρες στην ελληνική αγορά και παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο, εξηλεκτρισμένο, άνετο, ασφαλέστερο και προηγμένο τεχνολογικά από ποτέ. Το μικρομεσαίο SUV είναι σε θέση να καλύψει πλήρως και σε κάθε επίπεδο το αγοραστικό κοινό που δεν κάνει συμβιβασμούς και αναζητά ένα σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Δείτε ακόμα: Νέο Ford Fiesta 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid
Το νέο Kuga είναι το πρώτο SUV της Ford που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 του Focus, η οποία συμβάλει στη μείωση του βάρους έως και 80 κιλά, προσφέροντας παράλληλα αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 10% και πάρα πολύ ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Παρά τη μείωση του βάρους οι διαστάσεις έχουν πάρει την αύξουσα. Συγκεκριμένα το νέο Kuga είναι μακρύτερο κατά 89 χλστ. (4.614 χλστ.), πλατύτερο κατά 44 χλστ. 1.883 χλστ. κα με πιο μακρύ μεταξόνιο κατά 20 χλστ. (2.710 χλστ.). Μόνο το ύψος μίκρυνε κατά 6 χλστ., στα 1.678 χλστ. (με τις ράγες οροφής).
Από 27.668 ευρώ το Kuga 1.5 λτ. EcoBlue 120 PS
Στην γκάμα του νέου Kuga, ο μοναδικός κινητήρας αμιγώς βενζίνης είναι ο 1.5 λτ. EcoBoost 150 PS, με τιμή εκκίνησης τα 26.272 ευρώ. Το Kuga PHEV με τον 2.5 λτ. κινητήρα βενζίνης Duratec και τη συνδυαστική ισχύ των 225 ίππων κοστίζει από 45.978 ευρώ. Στους ντίζελ, υπάρχουν οι επιλογές του 1.5 λτ. EcoBlue 120 PS (από 27.668 ευρώ), ο 2.0 λτ. EcoBlue MHEV 150 PS (από 33.211 ευρώ) και ο 2.0 λτ. EcoBlue 190 PS (από 40.727 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Το νέο Ford Kuga αποφεύγει τα χαντάκια
Από την αρχική έκδοση Trend, ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει τα εξής: Συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, air condition, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, ζάντες αλουμινίου, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης κ.λπ. Το Titanium της δοκιμής διαθέτει επιπλέον αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, διαφορετικές επενδύσεις και διακοσμητικά, σύστημα εισόδου και εκκίνησης/διακοπής του κινητήρα χωρίς κλειδί, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και βάση ασύρματης φόρτισης κινητών. Η τιμή του με τον 1.5 EcoBlue 120 PS κινητήρα ξεκινά από τις 30.490 ευρώ και τοποθετείται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού.
Κομψός σχεδιασμός χωρίς «εξάρσεις»
Εξωτερικά, το νέο Kuga ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας και λανσάρει μια πιο απέριττη αισθητική με πολλές απαλές καμπύλες επιφάνειες, έναντι των πιο αιχμηρών γραμμών του προγενέστερου μοντέλου. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά του αποτελούν το μακρύτερο καπό, το πιο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η χαμηλότερη γραμμή της οροφής. Για όσους πάλι θέλουν περισσότερο σπορτίφ χαρακτηριστικά σε σχέση με Kuga Titanium της δοκιμής, υπάρχει το ST-Line με τις διαφορές στην εμφάνιση και στο στήσιμο των αναρτήσεων.
Ποιοτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό
Το πληθωρικό και με μεγάλο βάθος ταμπλό του προγενέστερου Kuga, έδωσε τη θέση του σε ένα πιο κομψό και διακριτικό, το οποίο προέρχεται αυτούσιο από το νέο Focus. Στο ταμπλό κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες, οι οποίες ενισχύουν το αίσθημα του πλάτους. Στο κέντρο του ταμπλό πρωταγωνιστεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ πιο κάτω από αυτή τα λιγοστά χειριστήρια λειτουργούν προς όφελος της εργονομίας. Προαιρετικά διατίθενται και ο πιο σύγχρονος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, έναντι του παραδοσιακού αλλά πληρέστατου με τις αναλογικές ενδείξεις και την οθόνη των 4,2 ιντσών του trip computer. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη σε κάθε επίπεδο, τόσο μέσω της χρήσης αφρώδους πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, όσο με τη στιβαρή συναρμογή.
Δείτε ακόμα Δοκιμή Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πολλές θήκες και θέσεις για μικροαντικείμενα και κάθεται αρκετά ψηλά. Ακόμα και στη χαμηλότερη ρύθμιση, το ύψος του καθίσματος βρίσκεται ψηλά και αυτό ενδεχομένως να μη βολέψει κάποιους που θέλουν να κάθονται πιο χαμηλά σε σχέση με το τιμόνι. Μειονέκτημα αποτελεί η μέτρια πλευρική στήριξη των εμπρός καθισμάτων, τα οποία ωστόσο είναι αναπαυτικά. Η καμπίνα του νέου Kuga θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα μίνι… γήπεδο. Στο πίσω τμήμα ο αέρας για τα πόδια φτάνει και περισσεύει ακόμα και για τους ψηλούς, ενώ υπάρχει αρκετό πλάτος και διαθέσιμο ύψος. Την πρακτικότητα ενισχύει σημαντικά και το συρόμενο πίσω κάθισμα, που μετακινείται εύκολα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, σε μία διαδρομή μήκους 150 χλστ. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ, με χωρητικότητα μεταξύ 475-645 λίτρα.
Επαρκής και οικονομικός ο 1.500άρης ντίζελ
Το Kuga με τον 4κύλινδρο 1.5 λτ. EcoBlue ντίζελ κινητήρα, είναι αυτό που αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, μαζί με τον 1.5 λτ. EcoBoost 150 PS. Ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής στις 1.750-2.250 σ.α.λ. Επιταχύνει το βάρους 1.564 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ., στο 50-100 χλμ./ώα σε 9,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Νέο Ford Puma 1.5 λτ. EcoBlue diesel
Οι επιδόσεις του και το τράβηγμα στις χαμηλές στροφές σίγουρα δεν ενθουσιάζουν, καθώς ειδικά κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. υπάρχει ένα κενό ισχύος. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα λειτουργίας του. Κραδασμοί, τρέμουλο, τραχύτητα και όποια αρνητικά συνοδευτικά των ντίζελ, εδώ απουσιάζουν παντελώς, θυμίζοντας κινητήρα βενζίνης. Στα φόρτε του είναι μεταξύ 2.000 – 4.000 σ.α.λ., αφού σε αυτό το εύρος το μοτέρ είναι γεμάτο δύναμη, ενώ πιο ψηλά δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται. Σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.300 σ.α.λ. με 6η), το Kuga κινείται αρχοντικά και είναι σε θέση να καλύψει πολύωρες και μακρινές αποστάσεις διατηρώντας ξεκούραστα τους επιβάτες του. Σε πολύ λογικά πλαίσια βρέθηκαν οι απαιτήσεις του σε καύσιμο, αφού η στη δοκιμή «έγραψε» μεικτή 6,4 λτ./100 χλμ.
Ιδανικός συνδυασμός άνεσης και κρατήματος στο δρόμο
Όπως κάθε μοντέλο της Ford, έτσι και το νέο Kuga δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από την πολύ επιτυχημένη συνταγή της μάρκας, όσον αφορά τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Πλαίσιο και αναρτήσεις είναι τόσο καλά ταιριασμένα μεταξύ τους, που δίνουν την αίσθηση στον οδηγό μιας συμπαγούς κατασκευής, χωρίς ταυτόχρονα να νιώθει αποκομμένος από το δρόμο. Οι πολύ καλά ρυθμισμένες, ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις με τα αλουμινένια ψαλίδα προσφέρουν ένα πολύ ποιοτικό πάτημα και κύλιση, συμβάλλοντας παράλληλα στην άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες.
Στις ευθείες και καμπές των αυτοκινητόδρομων, το Kuga 1.5 EcoBlue κινείται «άφοβα» σε γρήγορους ρυθμούς, χωρίς οι φιλοξενούμενοι να αντιλαμβάνονται την ταχύτητα που γράφει το κοντέρ. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές δεν θα δείξει τον όγκο και το βάρος του και θα στρίψει σαν ένα καλοστημένο χάτσμπακ και όχι σαν ένα SUV σχεδόν 1,6 τόνων. Ταυτόχρονα, ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή πληροφόρηση και αμεσότητα από το τιμόνι, ενώ τα φρένα πιάνουν αμέσως το πάτημα του πεντάλ, δίχως να υπάρχει νεκρή διαδρομή.
Δείτε ακόμα: Νέο σπορ και πολυτελές Ford Ranger Thunder
Για πρώτη φορά μάλιστα το Kuga προσφέρει τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ Drive Mode (Normal, Sport, Eco, Slippery και Deep Snow/Sand) που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. Ειδικά τα δύο τελευταία βοηθούν σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, όπως για παράδειγμα σε χωμάτινες διαδρομές και σε συνδυασμό με τα 190 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος. Αρκεί να μην ξεχαστεί ο οδηγός και το παρακάνει, νομίζοντας ότι είναι τετρακίνητο. Με σύστημα AWD διατίθεται μόνο με τον κινητήρα 2.0 λτ. EcoBlue 190 PS, σε τιμές που ξεκινούν από 40.727 ευρώ.
+ Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, άνεση, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, λειτουργία κινητήρα
– Πλευρική στήριξη καθισμάτων, δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές, τιμή