Η Dacia ανανέωσε πλήρως όλη την γκάμα της, εισήγαγε πρόσφατα τη νέα έκδοση Extreme, ενώ εδώ και λίγες μέρες ξεκίνησε η διάθεση στην Ελλάδα του αμιγώς ηλεκτρικού Spring. Ο αέρας του μετασχηματισμού και εκσυγχρονισμού της Dacia προήλθε από το πρωτότυπο SUV Bigster, το οποίο θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα της Dacia.
Στο αντίθετο άκρο τώρα, το βασικό -από πλευράς τιμών- Dacia, το Sandero έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία στην Ευρώπη, αφού το 2022 τερμάτισε στη δεύτερη θέση των πωλήσεων, την οποία διατηρεί και φέτος. Στη χώρα μας διατίθεται στις εκδόσεις Streetway και την Crossover Stepway, με τους κινητήρες 1.0 TCe 90 hp και τον διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) 1.0 TCe 100 hp LPG. Περισσότερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το Sandero Streetway 1.0 TCe 100 LPG με τιμή που ξεκινά από 19.270 ευρώ στη βασική έκδοση Essential. Ωστόσο, με λίγα λεφτά παραπάνω το Expression της δοκιμής (από 19.950 ευρώ) διαθέτει επιπλέον οθόνη 8 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινο τιμόνι ρυθμιζόμενο και σε μήκος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων και διαφορετικές επενδύσεις. Στην κορυφή τοποθετείται το Extreme στην τιμή των 21.500 ευρώ.
Δυναμικό και περιπετειώδες
Οι αλλαγές που έγιναν εξωτερικά στο Dacia Sandero Stepway, χάρισαν στο μικρό Crossover ακόμα πιο μοντέρνα και ελκυστική εμφάνιση. Οι διαφορές εντοπίζονται μπροστά στη νέα μάσκα με τις οριζόντιες λευκές γραμμές και το λογότυπο «DC» στο κέντρο. Πίσω ξεχωρίζει η προσθήκη του ονόματος «DACIA» στην πόρτα του χώρου αποσκευών σε γραμματοσειρά ανάλογη του μονογράμματος. Επίσης, το «DC» συναντάται στο κέντρο των πλαστικών καλυμμάτων Flexwheel των 16 ιντσών (μοιάζουν πολύ με αλουμινίου) ή στις προαιρετικές ζάντες αλουμινίου. Νέο είναι και το χρώμα Lichen Khaki, που συνδυάζεται κατάλληλα με τις ράγες οροφής και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, ενισχύοντας το Crossover παρουσιαστικό του Dacia Sandero Stepway. Το εκτός δρόμου «ανάστημά» του τονίζει και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 201 χιλιοστά (162 χλστ. στο Sandero Streetway).
Κομψό και ευρύχωρο εσωτερικό
Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Dacia Sandero Stepway, η μοναδική αλλαγή εστιάζεται στο τιμόνι, όπου αναγράφεται το νέο λογότυπο της Dacia. Ο διάκοσμος αναβαθμίζεται από τα πορτοκαλί απόχρωσης διακοσμητικά, τις γκρι και πορτοκαλί ραφές στα καθίσματα και τις υφασμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η απλή και εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών και πιο κάτω τα κλασικά χειριστήρια του air condition. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά είναι αρκετά γεροδεμένα, κάτι που διαπιστώσαμε και κατά την κίνηση και σε κακοτράχαλους δρόμους. Σημαντικό πλεονέκτημα του Dacia Sandero Stepway είναι οι χώροι επιπέδου μικρομεσαίου χάτσμπακ. Τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν πολύ άνετα, ακόμα και αν πρόκειται για πιο ψηλούς. Κορυφαίο σε χωρητικότητα για την κατηγορία των supermini είναι και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων.
Λίρα 100 ο κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG
Ένας από τους βασικότερους λόγους για να επιλέξει κανείς το Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG, είναι ο κινητήρας του. Αποδίδει πολύ καλά, εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις και πολύ χαμηλό κόστος σε καύσιμο με τη χρήση του υγραερίου. Με το LPG η απόδοσή του φτάνει τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής, έναντι 91 PS και 160 Nm με τη βενζίνη. Στην πράξη η διαφορά αυτή είναι ανεπαίσθητη, τόσο σε επιδόσεις, όσο και σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Σε κάθε περίπτωση το 3κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει γεμάτο τράβηγμα από χαμηλά, ανεβάζει εύκολα στροφές, ενώ δεν περνάει στο εσωτερικό ενοχλητικούς θορύβους ή δονήσεις. Η κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου είναι ιδανική, αφού δεν αφήνει κενά ισχύος στο μοτέρ για να «κρεμάσει», αλλά ούτε να λειτουργεί σε υψηλές στροφές στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.).
Ο οδηγός του Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG ευχαριστιέται παράλληλα να κάνει οικονομικά χιλιόμετρα, ειδικά με το LPG. Με μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 8,5 λτ./100 χλμ. και τρέχουσα μέση τιμή LPG στα 0,8€/λτ., στοιχίζει λιγότερο από 7€/100 χλμ. Επίσης, η δεξαμενή των 40 λίτρων του LPG εξασφαλίζει αυτονομία 340 χιλιομέτρων με ένα γέμισμα των 32 ευρώ. Συν του ότι είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ και δεν «κλέβει» καθόλου χώρο από τις αποσκευές. Με τη βενζίνη (ρεζερβουάρ 50 λίτρων) η κατανάλωση είναι χαμηλότερη στα 6,7 λτ./100 χλμ., αλλά λόγω της υψηλότερης τιμής της 95άρας αμόλυβδης (1,865€/λτ.), το κόστος ανεβαίνει στα 12,5€/100 χλμ.
Ιδανικό για τους ελληνικούς δρόμους
Το Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG μοιάζει λες και έχει φτιαχτεί ιδανικά για την Ελλάδα. Από τη μία πλευρά προσφέρει τεράστια οικονομία με το υγραέριο έναντι της πανάκριβης βενζίνης, ενώ από την άλλη οι αναρτήσεις του είναι όπως πρέπει ρυθμισμένες για τις αμέτρητες ανωμαλίες της ασφάλτου. Λακκούβες, μπαλώματα, ρωγμές κ.λπ. φιλτράρονται με επιτυχία και ποιοτικό τρόπο, χωρίς το αυτοκίνητο να εμφανίζει τάσεις πλεύσης ή χαλαρότητας. Μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα αναπηδήσει ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, αλλά και πάλι όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Παρότι άνετο, το μικρό Crossover Dacia είναι ευθύβολο στους αυτοκινητόδρομους όπου κάνει ξεκούραστα ταξίδια και δεν θα φοβίσει τον οδηγό που θα κινηθεί γρήγορα. Το ίδιο ισχύει και σε διαδρομές με στροφές, όπου οι κλίσεις είναι λογικές και η υποστροφή θα εκδηλωθεί ομαλά, ελεγχόμενα και το ESP θα επέμβει διακριτικά και όταν πρέπει. Όμως το τιμόνι στερείται πληροφόρησης, βάρους και έχει αργή επαναφορά, αφού το αυτοκίνητο δεν φτιάχτηκε για να είναι σπορτίφ, αλλά για να πατάει άνετα και σε κακοτράχαλους χωματόδρομους.
+ Σχεδιασμός, τιμή, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, άνεση ανάρτησης, αυτονομία, κατανάλωση καυσίμου, κόστος καυσίμου με LPG, απόσταση από το έδαφος
– Οδηγική αίσθηση, υφή σκληρών πλαστικών