Με σημαντική άνοδο ξεκίνησε το 2025 για την Alfa Romeo, αφού το πρώτο τρίμηνο του έτους οι ταξινομήσεις της στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 34% στις 16.101 μονάδες, έναντι 12.017 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Γεγονός που έχει συμβάλλει και το λανσάρισμα του μικρότερου μοντέλου και SUV παράλληλα της ιταλικής φίρμας, η cuore sportivo Junior.
Πρόσφατα ξεκίνησαν οι παραγγελίες της τετρακίνητης Junior Ibrida Q4, όμως τα θεμέλια έβαλαν η αμιγώς ηλεκτρική Junior Elettrica 156 hp και η υβριδική Junior Ibrida 1.2 145 hp eDCT6 της δοκιμής. Αυτή την περίοδο η υβριδική προσφέρεται με έκπτωση 1.400 ευρώ σε όλες τις εκδόσεις και οι τιμές της ξεκινούν από τις 28.500 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- οθόνη αφής πολυμέσων 10,1 ιντσών, πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, αυτόματο μονοζωνικό κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρα βροχής, ενεργό cruise control, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/55 κ.ά. Η αμιγώς ηλεκτρική εκκινεί από τις 33.400 ευρώ (με την προσφορά των 3.500 ευρώ) και η Ibrida Q4 1.2 eDCT6 145 hp από 36.500 ευρώ.
Τάλε κουάλε η Junior Ibrida με την Elettrica

Η νέα Alfa Romeo Junior βασίζεται στην πλατφόρμα e-CMP2 που «πατάνε» κι άλλα B-SUV του ομίλου Stellantis (π.χ. Jeep Avenger, Fiat 600, Opel Mokka), ενώ μοιράζεται πολλά εξαρτήματα, μικρά και μεγάλα (κινητήρας) με διάφορα ακόμα μοντέλα. Ωστόσο διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό και εστιάζει στον σπορ χαρακτήρα που αρμόζει σε μια «Alfa». Η Ibrida με την Elettrica είναι ολόιδιες εξωτερικά και είναι αδύνατο να τις ξεχωρίσει κανείς, εκτός αν εστιάσει σε ένα συγκεκριμένο σημείο του πίσω τμήματος. Η μοναδική διαφορά εντοπίζεται στις διπλές οβάλ νίκελ απολήξεις της εξάτμισης και τίποτε άλλο. Ούτε λογότυπα «e», ούτε κλειστή μάσκα, ούτε τίποτα που να αλλοιώνει το καλλίγραμμο σουλούπι της. Στο κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμα των 4,17 μέτρων μήκους, οι σχεδιαστές του Centro Stile συνδύασαν με μαεστρία ρετρό και μοντέρνα στοιχεία. Στο εμπρός τμήμα της τα φωτιστικά σώματα ξεφεύγουν από την πεπατημένη με τα πολυφορεμένα παραλληλόγραμμα ή οβάλ σχέδια, καθώς το σχήμα τους είναι πολυγωνικό, με έντονο «ύφος» και νέα φωτεινή υπογραφή «3+3». Η ισχυρή της ταυτότητα υπογραμμίζεται και από άλλα στοιχεία, όπως είναι ο τριγωνικός θυρεός με το έμβλημα της Alfa Romeo, αντί της κλασικής γρίλιας με το κυψελωτό πλέγμα. Το προφίλ της με τη σφηνοειδή μορφή καταλήγει σε μια υπερυψωμένη ουρά με τα σχήματος μπούμερανγκ φανάρια.
Δυναμικό στιλ και εντός

Σπορτίφ χαρακτηριστικά χαρακτηρίζουν και το εσωτερικό της νέας Alfa Romeo Junior, όπου και εδώ οι διαφορές μεταξύ Ibrida και Elettrica είναι ελάχιστες και αφορούν μόνο κάποιες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη του infotainment. Ξεχωριστό σχεδιαστικό στοιχείο αποτελούν οι στρογγυλοί αεραγωγοί στις άκρες στο ταμπλό με το σχήμα του τετράφυλλου τριφυλλιού και το φωτιζόμενο φιδάκι στο κέντρο (από το σήμα της Alfa Romeo) που αλλάζει χρώμα ανάλογα με την επιλογή του Drive Mode. Το κάλυμμα του πίνακα οργάνων έχει το χαρακτηριστικό κυκλικό σχήμα, όμως το παραλληλόγραμμο ψηφιακό καντράν των 10,25 ιντσών δεν εφαρμόζει ιδανικά με τις καμπύλες γραμμές του «Cannocchiale». Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η απλή και εύχρηστη οθόνη του infotainment των 10,25 ιντσών (ίδια με των Jeep Avenger, Fiat 600) που είναι τοποθετημένη χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και με κλίση προς τον οδηγό, μαζί με τους φυσικούς διακόπτες του κλιματισμού πιο κάτω για καλύτερη εργονομία. Ωστόσο, πάνω από την οθόνη οι τέσσερις διακόπτες και οι αεραγωγοί δεν ακολουθούν την κλίση της κονσόλας και αυτό είναι κάπως παράταιρο. Όλοι οι επιμέρους διακόπτες είναι κοινοί με πάρα πολλών μοντέλων του ομίλου Stellantis, ενώ τα πάνελ των θυρών είναι ίδια με των Jeep Avenger και Fiat 600.
Από πλευράς κατασκευής, στο εσωτερικό της Alfa Romeo Junior κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες, εκτός από μικρά τμήματα μπροστά από το συνοδηγό και στην περιοχή των αγκώνων εμπρός. Γενικά η Junior θα έπρεπε να διαφοροποιηθεί περισσότερο γιατί είναι και σημαντικά ακριβότερη από πολλά μικρά SUV, όχι μόνο του ομίλου Stellantis, αλλά κι άλλων εταιρειών. Από πλευράς χώρων, τέσσερα άτομα με κανονικό ανάστημα θα βολευτούν, όχι όμως και οι πιο ψηλοί στο πίσω κάθισμα, γιατί ο αέρας για τα πόδια είναι οριακά επαρκής. Για τις αποσκευές η Alfa Romeo ανακοινώνει 415 λίτρα, έναντι 400 λίτρα η Elettrica.
Της πάει ο υβριδικός κινητήρας των 145 ίππων

Η Alfa Romeo Junior Ibrida με τη συνδυαστική ισχύ των 145 ίππων ταιριάζει τον 1.200άρη turbo 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης κύκλου Miller με απόδοση 136 ίππων και 230 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 28,5 ίππων και 55 Nm ροπής, που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων eDCT6. Για την παροχή ρεύματος στο 48V Hybrid σύστημα φροντίζει η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,89 kWh ενεργειακής χωρητικότητας (χρησιμοποιήσιμη 0,42 kWh). Υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου η Junior Ibrida μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά έως τα 30 χλμ./ώρα και για 1 χιλιόμετρο, εφόσον δεν γίνει ανάκτηση ενέργειας. Στην πόλη όπου η μπαταρία αυτοφορτίζεται συνεχώς, μπορεί να περάσει και το 60% σε ηλεκτρική κίνηση (π.χ. σε στενά), ενώ όταν το αυτοκίνητο ρολάρει ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και μπορεί με ελαφριά πίεση στο γκάζι να πηγαίνει ηλεκτρικά έως περίπου τα 80 χλμ./ώρα.
Σε τέτοιες συνθήκες η κατανάλωση μπορεί να πέσει στα 4,5 λτ./100 χλμ. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου καίει κοντά στα 5,8 λτ./100 χλμ., ενώ μαζί με ορεινή οδήγηση και περισσότερη πίεση, η μεικτή κατανάλωση διαμορφώθηκε στη δοκιμή στα 6,8 λτ./100 χλμ. Το ταίριασμά του υβριδικού συνόλου με το eDCT6 είναι αρμονικό, αφού ο οδηγός απολαμβάνει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, δεν ενοχλείται καθόλου από θορύβους ή δονήσεις και έχει στη διάθεσή του ανά πάσα ώρα και στιγμή γεμάτη δύναμη. Οι γρήγορες επιταχύνσεις είναι παρούσες και άμεσα διαθέσιμες, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ.), όσο και εν κινήσει. Υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι, συν τα Drive Modes με τις επιλογές «Dynamic», «Natural» και «Advanced Efficiency» για πιο άμεση, κανονική ή πιο ήπια απόκριση αντίστοιχα. Με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και η Junior Ibrida κυκλοφορεί καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Ευχάριστη στην οδήγηση και «σφιχτή»

Από μια Alfa Romeo δεν μπορεί να περιμένει κανείς να είναι εστιασμένη στην άνεση, αλλά στα σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά. Κάτι που το πέτυχαν οι ιθύνοντες της μάρκας, αφού η αίσθηση που προσφέρει στην οδήγηση είναι πιο σπορ από τα συγγενικά μοντέλα του ομίλου Stellantis. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα και ειδικά σε διαδρομές με στροφές. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η στιβαρότητα του πλαισίου, η αμεσότητα του γρήγορου σε απόκριση τιμονιού και μπριόζικος κινητήρας, δίνουν το έναυσμα στο οδηγό να ευχαριστηθεί μια στριφτερή διαδρομή. Οι κλίσεις που εμφανίζει ακόμα και σε πολύ κλειστές στροφές με αρκετή πίεση στο γκάζι είναι μικρές, ενώ με την επιλογή Sport παρέχεται πλήρης ισχύ και το τιμόνι βαραίνει. Η ισχύς του υβριδικού συνόλου δεν θα υπερνικήσει την πρόσφυση των εμπρός κινητήριων τροχών, αφού τάση υποστροφής θα γίνει αισθητή σε γλιστερό οδόστρωμα. Βέβαια δεν τίθεται κανένα θέμα ανησυχίας, γιατί το αυτοκίνητο ελέγχεται εύκολα χωρίς να εμφανίζει ανεπιθύμητες παρενέργειες, όπως ελάφρωμα του πίσω μέρους με άφημα του γκαζιού στην κορυφή της στροφής. Από την άλλη πλευρά, η σφιχτή ανάρτηση δεν είναι η πλέον ιδανική για τους γεμάτους άπειρες και διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων, παρόλο που οι τροχοί των 18 ιντσών συνοδεύονται με 55άρια σε προφίλ ελαστικά και όχι με «ψιλόφλουδα».






























































































































