Μπορεί το περισσότερο ενδιαφέρον των γρήγορων νέων Golf να επικεντρώνεται στο R, όμως το GTI της Manhart όχι μόνο μας θυμίζει πως η μπροστά κίνηση είναι επίσης ταχύτατη, αλλά θέλει να μοιάσει και σε Rolls-Royce!
Εξωτερικά, το Golf GTI του Γερμανού βελτιωτή ξεχωρίζει αμέσως. Οι κατάμαυρες ζάντες των 19 ιντσών (σε ελαστικά 225/35) συνδυάζονται με ελατήρια χαμηλώματος της H&R, που κλείνουν το κενό με τους θόλους κατά 40 χλστ. Οι επεμβάσεις στον εμπρός προφυλακτήρα και το πλάι είναι διακριτικές, όμως στον πίσω προφυλακτήρα η Manhart «ξεχρεώνει», χάρις στο μεγαλύτερο διαχύτη. Η μαύρη-κόκκινη λωρίδα κατά μήκος του αμαξώματος επίσης είναι παρούσα, όπως και οι κόκκινες λεπτομέρειες στο διαχύτη.
Στο εσωτερικό είναι που οι Γερμανοί κατέθεσαν τα «ρέστα» τους, δανειζόμενοι τεχνοτροπία της Rolls-Royce! Η επένδυση της οροφής, που θυμίζει έναστρο ουρανό, προέρχεται από τις Wraith, Phantom, Ghost και Cullinan (στη Wraith, του 2015, πρωτοείδαμε το «Starlight Headlining»). Δεκάδες μικρά LED αναλαμβάνουν να δώσουν στους επιβάτες του Golf «τον ουρανό με τα άστρα», προσφέροντας ένα στοιχείο εξοπλισμό που συναντάμε σπάνια σε βελτιωμένα – και, δη, Golf.
Ένας επαναπρογραμματισμός της ECU φροντίζει για την αύξηση της ιπποδύναμης του 2.0 TSI, στα 290 άλογα και τα 425 Nm (από 245 ίππους και 375 Nm), πλησιάζοντας τα επίπεδα ισχύος του Clubsport (300 ίπποι και 400 Nm). Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, όμως θα πρέπει να περιμένουμε μια επιτάχυνση κοντά σε αυτή του σκληροπυρηνικού Golf GTI (0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ.), ενώ λογικά δεν πρέπει να υφίσταται πια ο περιοριστής των 250 χλμ./ώρα. Προαιρετικά, διατίθενται νέα εξάτμιση και μεγαλύτερα φρένα.