Υπήρχε περίπτωση να μην πιάσει στα χέρια της η ABT το Audi RS 3; Ο περίφημος Γερμανός βελτιωτής περιμένει «στη γωνία» το λανσάρισμα γρήγορης έκδοσης από το VW Group, με την κορυφαία του A3 να δίνει στους μηχανικούς την καλύτερη αφορμή για «μαγικά» και πανηγύρια, ακόμα και απέναντι στη Ferrari Enzo!
Το βελτιωμένο RS 3 ξεχωρίζει εμφανισιακά από το εργοστασιακό, καθότι οι οπτικές αναβαθμίσεις της φίρμας από το Κέμπτεν κάνουν τη διαφορά στο παρουσιαστικό του αυτοκινήτου. Το αεροδυναμικό πακέτο (splitter στον εμπρός προφυλακτήρα, πλαϊνές ποδιές, διαχύτης) και τα καλύμματα των καθρεπτών από ανθρακονήματα, οι 20άρες μαύρες ζάντες (σε ελαστικά 245/30) και η χαμηλωμένη ανάρτηση (είτε με ελατήρια χαμηλώματος, είτε με πλήρως ρυθμιζόμενο coilover kit) δίνουν τον τόνο, τόσο στο Sportback όσο και το Sedan.
Πολύ λιγότερες οι αλλαγές εντός, όπου συναντάμε μόνο νέα πατάκια, μαρσπιέ και start-button με το λογότυπο της ABT, μαζί με ελαφρώς διαφορετικές επενδύσεις (και χωρίς φωτογραφίες). Οι Γερμανοί συνηθίζουν να δίνουν περισσότερη έμφαση στα μηχανικά μέρη και το RS 3 δεν αποτελεί εξαίρεση.
Κάτω από το καπό, ο 2.5άρης πεντακύλινδρος TFSI φιλοξενεί νέο εγκέφαλο και αναβαθμισμένη εξάτμιση, ανεβάζοντας την απόδοσή του κατά 60 ίππους και 40 Nm. To RS 3 της ABT ανεβαίνει στα 460 άλογα και τα 540 Nm ροπής, κόβοντας 2 δεκατάκια στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα. Μικρή διαφορά εκ πρώτης όψης, αλλά στο «ταμείο» φέρνει το mega hatch (και sport sedan) από το Ίνγκολσταντ πάνω από τη θρυλική Enzo: 3.6 δλ. το ABT RS 3, 3,65 δλ. η Ferrari! Προφανώς θέμα τελικής δεν γίνεται να τεθεί, με την Enzo να φτάνει στα 350 χλμ./ώρα, αλλά η 300άρα καθόλου άσχημη δεν είναι για τα δεδομένα του RS 3 (και πάλι ηλεκτρονικά περιοριζόμενη, αλλά με +50 χλμ./ώρα στον κόφτη). Εναλλακτικά υπάρχει και ακόμα ισχυρότερο πακέτο, στα 480 άλογα, για το οποίο όμως δεν ανακοινώνονται επιδόσεις.