Tesla και ανακλήσεις είναι έννοιες αλληλένδετες. Κι αυτό παρότι πολλές φορές, η αμερικανική εταιρία δεν εκδίδει προγράμματα για ζητήματα που θα έπρεπε. Τα πολλαπλά προβλήματα ποιότητας σε όλα της τα μοντέλα, για παράδειγμα, ελάχιστες φορές έχουν τεθεί υπό την αιγίδα ανάκλησης. Προφυλακτήρες που πέφτουν, φτερά που φεύγουν από τη θέση τους, επενδύσεις που ξεφτίζουν. Στον κατάλογο προστέθηκε πρόσφατα το σύστημα διεύθυνσης, του οποίου η υποβοήθηση μπορεί να εμφανίσει σοβαρές δυσλειτουργίες.
Το National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) εξέδωσε το πρόγραμμα, αναγκάζοντας την Tesla στο κάλεσμα σχεδόν 380.000 αυτοκινήτων σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Αμερικής, λόγω προβληματικής υποβοήθησης στο τιμόνι. Συγκεκριμένα, 376.241 Model 3 και Model Y του 2023 ανακαλούνται, έπειτα από παράπονα ιδιοκτητών για τιμόνια που βαραίνουν απότομα σε επιτόπιους ελιγμούς, ή περιπτώσεις όπου το σύστημα διεύθυνσης φέρεται να χάνει τελείως την υποβοήθηση. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο παλαιότερο λογισμικό του ηλεκτρικού τιμονιού, αν και η Tesla εγγυάται πως δεν υπάρχει περίπτωση να «κοκκαλώσει» το τιμόνι, ακόμα και σε περίπτωση που αστοχήσει πλήρως η υποβοήθηση.
Η ανάκληση μπορεί να ανακοινώθηκε αυτόν τον μήνα, η Tesla έχει δεχθεί περισσότερες από 3.000 αιτήματα επισκευών στο πλαίσιο της εγγύηση που σχετίζονται με το ζήτημα, έχοντας ξεκινήσει εσωτερική έρευνα πριν από σχεδόν δύο χρόνια ως απάντηση στα παράπονα πελατών, για πολύ βαριά τιμόνια. Το σφάλμα αποτέλεσε επίσης αντικείμενο επίσημης έρευνας που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023 σε αγορά εκτός Η.Π.Α., με το NHTSA να άνοιξε τη δική του έρευνα τον Φεβρουάριο του 2024. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει ότι δεν έχει λάβει αναφορές για ατυχήματα ή τραυματισμούς που σχετίζονται με το ελάττωμα. Από τη στιγμή, πάντως, που το πρόβλημα είναι ηλεκτρονικής φύσεως, λύνεται εύκολα με μια απλή αναβάθμιση λογισμικού.