Το ολοκαίνουργιο, τρίτης γενιάς Dacia Duster άλλαξε ριζικά από τον προκάτοχό του και είναι ένα εντελώς νέο και πολύ πιο σύγχρονο αυτοκίνητο. Παρόλη όμως τη συνολική αναβάθμιση που δέχτηκε, οι τιμές του παρέμειναν άκρως προσιτές σε σημείο που νομίζει κανείς ότι κάπου υπάρχει ένα λάθος. Σύγκριση τιμών δεν υφίσταται με άλλα μικρομεσαία SUV αφού το Duster είναι με μεγάλη διαφορά το οικονομικότερο, ενώ βάζει κάτω και την πλειοψηφία των μικρών SUV.
Η τιμή εκκίνησης των 19.950 ευρώ μοιάζει απίστευτη για τα τωρινά δεδομένα, αφού σε αυτά τα χρήματα προσφέρονται κυρίως μικρά χάτσμπακ και όχι C-SUV και μάλιστα με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG). Στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Essential ανήκουν τα βασικά απαιτούμενα, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρας φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition και ψηφιακό ραδιόφωνο. Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Expression η τιμή των 22.390 ευρώ είναι και πάλι πολύ χαμηλή για ένα τέτοιο SUV, ενώ προστίθενται πολλά, όπως infotainment με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, 4 θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρας βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, εμπρός υποβραχιόνιο κ.λπ. Συνεπώς δεν του λείπει απολύτως τίποτα και είναι best buy σε αυτά τα χρήματα.
«Άριστα 10» παίρνει το νέο Dacia Duster και σε κόστος καυσίμου με τη χρήση του LPG. Με εργοστασιακή κατανάλωση υγραερίου στα 8,1 λτ./100 χλμ. και μέση πανελλαδική τιμή LPG 0,867 ευρώ/λτ., τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν μόλις 7 ευρώ. Το τρικύλινδρο 1.000άρι turbo μοτέρ αποδίδει 100 άλογα και 170 Nm με το LPG, επιταχύνοντας το Duster στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. Παράλληλα η μεγάλη δεξαμενή 51 λίτρων του LPG διευρύνει την αυτονομία μαζί με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων. Με τη βενζίνη η ισχύς μειώνεται στους 91 ίππους και τα 160 Nm, ωστόσο οι διαφορές στις επιδόσεις είναι αμελητέες (0-100 χλμ./ώρα σε 14,0 δλ.).
Για τους πελάτες που θέλουν περισσότερη δύναμη, χωρίς όμως να ξεφύγει ο προϋπολογισμός των διαθέσιμων χρημάτων, το Duster TCe 130 δίνει τη λύση. Εκκινεί από το επίπεδο εξοπλισμού Expression στην πολύ προσιτή και πάλι τιμή των 23.900 ευρώ. Την κίνηση αναλαμβάνει το νέο 48V mild hybrid 3κύλινδρο turbo 1.200άρι μοτέρ των 130 ίππων και 230 Nm. Προσφέρει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ., καίει 5,5 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή) και εκπέμπει 123 γρ./χλμ. CO2. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται και με τετρακίνηση, από 26.990 ευρώ το Expression. Τιμή χαμηλότερη και με διαφορά από οποιοδήποτε C-SUV και από τις χαμηλότερες αν το συγκρίνουμε με μικρότερα B-SUV.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου Dacia Duster τοποθετείται το φουλ υβριδικό (πρώτη φορά σε Duster) Hybrid 140, με τιμή εκκίνησης το ποσό των 28.890 ευρώ. Η συνδυαστική ισχύς των 140 ίππων προέρχεται από τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1.6 λτ. 94 hp και δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα 49 hp και μια γεννήτρια εκκίνησης. Με την μπαταρία των 1,2 kWh εξασφαλίζεται αμιγώς ηλεκτρική, με αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 να πέφτουν στα 5,0 λτ./100 χλμ. και 113 γρ./χλμ. αντίστοιχα.