Τα SUV και ειδικά τα μικρά SUV έχουν κερδίσει την προτίμηση του αγοραστικού κοινού (30,51% μερίδιο στην Ελλάδα φέτος), γιατί καλύπτουν πολλαπλές ανάγκες. Από τη μία πλευρά εξυπηρετούν στην πόλη λόγω των μαζεμένων τους διαστάσεων, ενώ από την άλλη στην πλειοψηφία τους ανταποκρίνονται στις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Αυτό δε σημαίνει ότι όλα τα B-SUV είναι το ίδιο άνετα, αφού υπάρχουν εκείνα που απλά επαρκούν ή τα πιο πληθωρικά για ψηλούς επιβάτες και πολλές αποσκευές.
Μεταξύ των μικρών SUV, αυτό που τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας σε διαθέσιμους χώρους είναι το νέο Hyundai Kona, το οποίο μπορεί να συγκριθεί και με μικρομεσαία SUV. Το μοντέρνο αμάξωμα του με μήκος 4.350 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.570 χλστ. και μεταξόνιο 2.660 χλστ. βρίσκεται σε διαστάσεις ιδανικά μεταξύ του μικρότερου Bayon και του μεγαλύτερου Tucson. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Kona, άμεσα αντιλαμβάνεται κανείς την άπλα που προσφέρει σε όλους, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται πολύ άνετα, ενώ την αίσθηση της ευρυχωρίας εντείνει ο σχεδιασμός του ταμπλό με τις «καθαρές» γραμμές και επιφάνειες, δίχως εξογκώματα και πολλά διαφορετικά τμήματα. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας δεν θα παραπονεθούν ούτε οι πιο ψηλοί, αφού έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Συν του ότι το αρκετό ωφέλιμο πλάτος διευκολύνει τη μετακίνηση τριών ατόμων. Εξίσου extra large είναι και το πορτ μπαγκάζ των 466 λτ. ή 1.300 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα.
Παρόλη την πληθωρικότητά του, το νέο Kona είναι προσιτό για όλα αυτά που παρέχει και σε συνάρτηση με τον πλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει από την αρχική έκδοση. Συγκεκριμένα το Kona 1.0 T-GDI 120 PS 48V Hybrid Premium πωλείται από 23.990 ευρώ, μαζί με την τρέχουσα έκπτωση των 1.300 ευρώ (25.290 ευρώ αρχική). Διαθέτει 7 αερόσακους αυτόματο φρενάρισμα, διατήρησης λωρίδας, οθόνη infotainment 12,3 ιντσών, πλοήγηση, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, air condition, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικό χειρόφρενο, υποβραχιόνιο εμπρός, πλήρη LED φώτα με αυτόματη λειτουργία και πολλά ακόμα.
Το νέο Hyundai Kona δεν είναι άνετο μόνο από χώρους, αλλά και στην οδήγηση. Οι «απορροφητικές» του αναρτήσεις, οι χαμηλοί θόρυβοι από τον κινητήρα και αεροδυναμικοί (Cd: 0,27) και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης συνθέτουν ένα πολύ ξεκούραστο αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό που ενισχύεται περεταίρω από τις πολλές γυάλινες επιφάνειες, τα υπερυψωμένα καθίσματα και την αυξημένη (συγκριτικά με ένα χάτσμπακ) απόσταση από το έδαφος των 160 χλστ. Επαρκής για το αμάξωμα των 1.395 κιλών είναι ο κινητήρας 1.0 T-GDI των 120 ίππων και 200 Nm, ο οποίος λαμβάνει έξτρα μπουστάρισμα από την ηλεκτρογεννήτρια του mild hybrid. Η Hyundai ανακοινώνει 11,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 180 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ. και μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ.