Το πιο grande αυτόματο SUV των 26.680 ευρώ

Καθημερινά χιλιάδες οδηγοί με αυτοκίνητα που διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο ταλαιπωρούνται στην κίνηση των πόλεων. Οι άπειρες φορές που θα έρθει το πόδι σε επαφή με το πεντάλ του συμπλέκτη και το χέρι με το λεβιέ των ταχυτήτων, προκαλούν εξάντληση. Αν μάλιστα έχει σκληρύνει το αριστερό ποδωστήριο από τη φθορά του δίσκου, τότε πρόκειται για πραγματικό μαρτύριο. Εδώ έρχεται να αποτελέσει βάλσαμο το αυτόματο, λύνοντας τα…πόδια του οδηγού. Αν κάποιος θέλει μικρομεσαίο SUV που να τον ξεκουράζει, δεν χρειάζεται να δαπανήσει ολόκληρη περιουσία. Λιγότερες από 26.700 ευρώ αρκούν.

Υπεύθυνο για αυτή τη συνθήκη είναι το Renault Arkana. To γαλλικό C-SUV (κουπέ-SUV για την ακρίβεια) απολαμβάνει μεγάλες μειώσεις τιμών το τελευταίο διάστημα, που φτάνουν τις 4.000 ευρώ σε όλες τις εκδόσεις. Κατά συνέπεια το Arkana 1.3 TCe 140 hp EDC7 MHEV ξεκινά από μόλις 26.680 ευρώ, τιμή χαμηλότερη από οποιοδήποτε άλλο αυτόματο C-SUV, αλλά και από πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα με χειροκίνητο σασμάν. Συν ότι μιλάμε για ένα από τα πιο δυναμικά σχήματα που κυκλοφορούν σε crossover, ανεξαρτήτου κατηγορίας, συνοδευόμενο από πλουσιότατο εξοπλισμό και εγγύηση 5 ετών.

Μιλώντας για εξοπλισμό, πάμε να δούμε με τί προικίζει τον κάτοχό του η βασική έκδοση equilibre

  • 6 αερόσακοι
  • Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης
  • Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας
  • Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
  • Σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7 ιντσών
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
  • Αυτόματος κλιματισμός
  • Αισθητήρες φωτεινότητας & βροχής
  • Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες
  • Κάρτα Renault Handsfree
  • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών

Με κάτω από 27.000 ευρώ, λοιπόν, αγοράζεις ένα πληθωρικό σε διαστάσεις SUV (μήκος 4.568 χλστ., πλάτος 1.821 χλστ. και μεταξόνιο 2.720 χλστ.), υπεπλήρως εξοπλισμένο και με αξιοζήλευτη ευρυχωρία στην -πολύ ποιοτική- καμπίνα των επιβατών. Όλοι οι παροικούντες έχουν στη διάθεσή τους αρκετό πλάτος, αέρα για τα πόδια και ύψος για τα κεφάλια, παρά την έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω (ύψος 1.576 χλστ.). Η ορατότητα είναι αναμενόμενα περιορισμένη προς τα πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, ωστόσο στο παρκάρισμα δεν υπάρχει πρόβλημα αφού διαθέτει στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος. Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτμπαγκάζ των 513 λίτρων, το οποίο παράλληλα προσφέρει απόλυτα αξιοποιήσιμο σχήμα και τεράστιο άνοιγμα.

Την κίνηση του Arkana των 26.680 ευρώ αναλαμβάνει ο ήπια υβριδικός τετρακύλινδρος τούρμπο 1.3 TCe MHEV 12V, απόδοσης 140 ίππων και 240 Nm. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων περνάει την ισχύ στους εμπρός τροχούς, . δίνοντας δυνατότητα και για χειροκίνητα ανεβάσματα – κατεβάσματα μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου (π.χ. σε ορεινό στροφιλίκι). Επιπρόσθετα περιλαμβάνει τα προγράμματα οδήγησης Eco, Sport & My Sense, τα οποία ανάλογα διαμορφώνουν την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και το βάρος του τιμονιού. Το Arkana 1.3 TCe MHEV εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ.), με λογική κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες (7,5 λτ./100 χλμ.), ενώ οι εκπομπές CO2 132 γρ./χλμ. διαμορφώνουν τα τέλη κυκλοφορίας σε περίπου 84,5 ευρώ (84,48 για την ακρίβεια).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.333
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 140/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 260/1.750-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,8
Τελική (χλμ./ώρα) 205
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* 7,5
CO2 (γρ./χλμ.) 132
*Δοκιμής

Παρά το οικογενειακό προφίλ και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χιλιοστά είναι αυτά), το Arkana  εμφανίζεται πολύ ισορροπημένο από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, ανεξαρτήτως διαδρομής. Στο ταξίδι είναι ξεκούραστο, ευθύβολο και με χαμηλά επίπεδα θορύβων, ενώ σε διαδρομές με στροφές πατάει με σιγουριά και παίρνει λίγες κλίσεις χάρη στο σχετικά σφιχτό σετάρισμα της ανάρτησης, η οποία ωστόσο δεν ξεχνά τη γαλλική της καταγωγή  – άρα και το πάντρεμα κρατήματος με άνεση.

Get it on Google Play Download on the App Store