Από την εταιρία που επί της ουσίας δημιούργησε τα compact crossover, δεν περιμένεις τίποτα λιγότερο από την κατάκτηση της κορυφής. Ήταν το 1998 όταν η Honda παρουσίαζε το πρώτο HR-V και «γεννούσε» ένα segment που, τελικά, έμελλε να κατακτήσει την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.
Με την τρίτη γενιά του πιο επίκαιρου από ποτέ μοντέλου της, οι Ιάπωνες θέλουν να κάνουν το ίδιο με την κατηγορία που οι ίδιοι συνέθεσαν. Το νέο HR-V αξιοποιεί στο έπακρο την υβριδική τεχνολογία, όντας διαθέσιμο αποκλειστικό σε τέτοια μορφή και με τιμές που ξεκινούν από τις 33.250 ευρώ. συνοδευόμενο με ένα πλούσιο εξοπλισμό: πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, σύστημα πλοήγησης και infotainment με οθόνη 9 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός, 18άρες ζάντες και πολλά ακόμα.
Η τεχνολογική και εμπορική αναβάθμιση του μικρομεσαίου Honda γίνεται εμφανής, από την πρώτη ματιά. Το νέο HR-V έρχεται πιο κοντά από ποτέ στην κουπέ τεχνοτροπία, με την κλίση στο τελείωμα της οροφής, το μυώδες πίσω μέρος και το μακρύ καπό μπροστά. Εκεί όπου ξεχωρίζουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και η διττής προσέγγισης εξάγωνη μάσκα. Οι σχεδιαστές συνδύασαν ρετρό και φουτουρισμό, αφενός κάνοντας τις γρίλιες να θυμίζουν στόρια, αφετέρου θυμίζοντας τις κλειστές μάσκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δείγμα ακριβώς του εξηλεκτρισμού που διέπει την τελευταία γενιά του ιαπωνικού μικρομεσαίου SUV.
Παρότι φαίνεται πολύ μεγαλύτερο από το απερχόμενο, οι διαστάσεις κυμαίνονται σε παρεμφερή επίπεδα (μήκος 4.340 χλστ., μεταξόνιο 2.610 χλστ., πλάτος 1.790 χλστ. ύψος 1.582 χλστ.). Μια επιτυχία που επίσης θα πρέπει να πιστωθεί στους «αρτίστες» της Honda. Όπως και το γεγονός ότι ο συνδυασμός πρακτικότητας – ευρυχωρίας εντός, βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Οι χώροι είναι εντυπωσιακοί ακόμα και για 5 δίμετρους επιβάτες, με το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ να βελτιστοποιεί την αξιοποίηση του πίσω καθίσματος. Αυτό διαθέτει το σύστημα Magic Seat, έχοντας τη δυνατότητα αναδίπλωσης προς τα πάνω ή κάτω, με πάρα πολύ απλές κινήσεις. Κάπως έτσι το πορτμπαγκάζ των 335 λίτρων μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.305 λίτρα, απολαμβάνοντας παράλληλα μεγάλο άνοιγμα, τετραγωνισμένο σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Άξια αναφοράς τα πολύ καλά συναρμολογημένα πλαστικά, η μινιμαλιστική προσέγγιση με τους λίγους διακόπτες και το σύστημα διάχυσης αέρα (Air Diffusion System), που χρησιμοποιεί τους αεραγωγούς σχήματος «L» (ή «Γ») ψηλά στις άκρες του ταμπλό, για να γεμίζει την καμπίνα φρέσκο αεράκι.
Ανάλογα εξαιρετική δουλειά στη συλλογή εντυπώσεων κάνει το υβριδικό σύστημα e:HEV. Ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.5 λίτρων κύκλου Attkinson αποδίδει 107 ίππους και 131 Nm ροπής, ευρισκόμενος σε συνεργασία με δυο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια) και το κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT. Η συνολική τους ισχύς φτάνει τα 131 άλογα και τα 253 Nm, επιτρέποντας την κίνηση αποκλειστικά με το ρεύμα για αρκετές από τις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις. Ισχύς ικανή για απροβλημάτιστη επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.), ακούραστα ταξίδια (170 χλμ./ώρα, άνετα διατηρεί 130-140 χλμ./ώρα) και προπάντων, χαμηλή κατανάλωση. Η Honda ανακοινώνει 5,4 λίτρα/100 χλμ. και δεν υπερβάλλει, καθώς στη δοκιμή μας καταγράψαμε μέση τιμή 5,6 λίτρων/100 χλμ. – κι αυτό κατόπιν αρκετά ενθουσιώδους οδήγησης!
Οδηγικά, το νέο HR-V δεν αφήνει ικμάδα παραπόνου. Επιλέγεις το πώς θέλεις να κινείσαι (ηλεκτρικά, υβριδικά, ή βενζινοκίνητα) μέσω μέσω των προγραμμάτων Electric, Engine και Hybrid Drive και τρυγάς τα κάλλη της Global Small Platform, η οποία ανασχεδιάστηκε πριν αποτελέσει τη βάση του νέου HR-V. Η ακαμψία του πλαισίου είναι εντυπωσιακή, εκτοξεύοντας σε αντίστοιχα επίπεδα την ποιότητα κύλισης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το αυτοκίνητο πρακτικά ισοπεδώνει τις ανωμαλίες, στρίβει «αέρα» και φρενάρει καταπληκτικά. Το τελευταίο σκέλος, δε, επωφελείται τα μάλα από την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ δισκόφρενων και ανάκτησης ενέργειας.
Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με έναν από τους κορυφαίους εκφραστές της υβριδικής τεχνοτροπίας γενικά, αλλά και έναν εκπρόσωπο των C-SUV γεμάτο με ηγετικά προσόντα.