Τα SUV κυριαρχούν στην αγορά, δεν χωράει η παραμικρή αμφισβήτηση. Όχι τα τετρακίνητα SUV, όμως. Τα λεγόμενα «4×4», που απευθύνονται στους λάτρεις της περιπέτειας και των εκτός δρόμου περιηγήσεων. Ο κόσμος αγοράζει με τη σέσουλα δικίνητα crossover, εν πολλοίς γιατί όσα διαθέτουν συστήματα «βαράνε» στις τιμές. Όχι αυτό που αναλύουμε εδώ, ωστόσο, που προσφέρει κίνηση σε όλους τους τροχούς αντί κόστους 2WD.
Το προνόμιο αυτό ανήκει στην πιο σταθερή αξία των SUV, που ακούει στο όνομα «Suzuki Vitara». Στην έκδοση 1.4 Boosterjet 48V Hybrid 4WD και την τιμή των 25.530 ευρώ, το ιαπωνικό «σουβ» αποτελεί την πιο προσιτή τετρακίνητη επιλογή της αγοράς. Το κόστος των 25.500 ευρώ πρακτικά έρχεται «μία η άλλη» με πολλές δικίνητες προτάσεις του ανταγωνισμού, και μάλιστα στο αξιοσέβαστα πλούσιο εξοπλιστικό επίπεδο GL+. Τι παρέχει το Vitara 4WD σε αυτά τα χρήματα; Ιδού:
- 7 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
- Έλεγχο τυφλών σημείων
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Adaptive Cruise Control
- Οθόνη 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αυτόματο κλιματισμό
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Σε αυτά έρχεται να ταιριάξει ιδανικά το ολοκληρωμένο προφίλ του αυτοκινήτου οδηγικά, τόσο εντός όσο -κυριότερα, συγκριτικά με τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας- εκτός δρόμου. Το Vitara συνδυάζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και συγκροτημένες αντιδράσεις στις στροφές, όπως εκφράζονται από τις χαμηλές κλίσεις του αμαξώματος και το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Ο τετρακύλινδρος 1.400άρης τούρμπο κινητήρας των 129 ίππων και 235 Nm ροπής λαμβάνει επιπλέον ενίσχυση 14 ίππων και 53 Nm ροπής από την ηλεκτρογεννήτρια., παρέχοντας πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα, άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, γρήγορες επιταχύνσεις και χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο (λίγο πάνω από 7,5 λίτρα/100 χλμ. στη δοκιμή). Ιδιαίτερα αποτελεσματική είναι και η τετρακίνηση Allgrip με τις επιλογές Auto, Sport, Snow και Lock. Μαζί με την απόσταση των 175 χλστ. από το έδαφος, ο οδηγός του Vitara 4WD είναι σε θέση να κινηθεί σε διαδρομές που τα δικίνητα SUV δεν θα τολμήσουν να επιχειρήσουν καν πέρασμα.
Η στιβαρότητα της κατασκευής του, γίνεται αντιληπτή και στο εσωτερικό του. Το ταμπλό με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος, η κεντρική κονσόλα, τα σκληρά πλαστικά και τα επιμέρους τμήματα εμφανίζουν στο σύνολό τους γεροδεμένη συναρμογή. Παράλληλα ο οδηγός κάθεται βολικά στο αναπαυτικό κάθισμα και απολαμβάνει απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους επιβάτες, με εκείνους στο πίσω κάθισμα να έχουν στη διάθεσή τους επαρκή χώρο για τα πόδια και μπόλικο ύψος. Αρκετά ικανοποιητικό είναι και το πορτμπαγκάζ των 362 λίτρων, το οποίο φαίνεται πιο μεγάλο από το νούμερο που ανακοινώνει η Suzuki λόγω κανονικότητας σχήματος και μεγάλου ανοίγματος της πόρτας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.373 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 129/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 235/2.000-3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,2 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 190 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,7 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 132 |
Βάρος (κιλά) | 1.245 |
*Δοκιμής |