Με τη ζήτηση για τα SUV να αυξάνεται συνεχώς, οι κατασκευαστές φροντίζουν να παρουσιάζουν συνεχώς νέα μοντέλα και να έχουν στην γκάμα τους διάφορες προστάσεις, ικανοποιώντας κάθε απαίτηση. Ανάμεσα σε αυτά, τα μικρομεσαία SUV βρίσκονται ψηλά στην προτίμηση των αγοραστών, αφού είναι σε θέση να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας -και όχι μόνο. Ποια είναι όμως τα μοντέλα που πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές στην Ελλάδα; Εμείς κάναμε μια έρευνα και επιλέξαμε τα πιο οικονομικά, τα οποία σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG
Το φθηνότερο μικρομεσαίο SUV που πωλείται τώρα στη χώρα μας, είναι το δημοφιλές Dacia Duster. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.790 ευρώ στη βασική έκδοση Essential και με κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό, ωστόσο με 1.240 ευρώ παραπάνω (21.030 ευρώ), η επόμενη Expression είναι πιο πλήρης και παραμένει οικονομική.
Σημαντικό πλεονέκτημα του Duster αποτελεί το σύστημα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), γεγονός που μειώνει σημαντικά το κόστος των μετακινήσεων με τη χρήση του υγραερίου. Ο 1.000άρης turbo κινητήρας των 100 ίππων απαιτεί σε πραγματικές συνθήκες (δοκιμής) 9,6 λτ./100 χλμ. LPG, που σημαίνει ότι το έξοδο είναι λίγο πιο πάνω από 10€/100 χλμ. Παράλληλα, το ρεζερβουάρ των 49 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία σε μεικτές συνθήκες άνω των 500 χιλιομέτρων (+50 λτ. για τη βενζίνη).
Στα θετικά γνωρίσματα του εμφανίσιμου Duster ανήκουν οι άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς καμία παραχώρηση, με έναν ακόμα να μη στριμώχνεται ιδιαίτερα. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων, ενώ η δεξαμενή του LPG που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του αμαξώματος δεν «ενοχλεί» καθόλου.
Το Duster παρουσιάζει καλά χαρακτηριστικά και στο δρόμο, όπου εστιάζει κυρίως στην άνεση, χωρίς όμως θα είναι «χαλαρό». Οι αναρτήσεις του φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες της ασφάλτου και το ψηλό του αμάξωμα με τα 217 χλστ. απόστασης από το έδαφος παραμένει σταθερό σε πιο σβέλτες ταχύτητες. Εκτός δρόμου τα πάει επίσης πολύ καλά, μέχρι εκεί που θέτει τα όρια η έλλειψη της τετρακίνησης.
Εξοπλισμός (έκδοση Expression): 6 αερόσακοι, οθόνη 8 ιντσών, αισθητήρας φωτός, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες στάθμευσης πίσω και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή: 21.030 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς (LPG): 100 PS/4.600-5.000 σ.α.λ., Ροπή (LPG): 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ., Ισχύς (Β): 91 PS/4.400-4.900 σ.α.λ., Ροπή (Β): 160 Nm/2.200-3.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα (LPG/B): 13,8/15,1 δλ., Τελική ταχύτητα (LPG/B): 168/166 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (LPG/B): 8,1/6,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (LPG/B): 126/142 γρ./χλμ.
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet 48V Hybrid 129 PS
Άριστη σχέση τιμής – αξίας προσφέρει και το νέο S-Cross, αφού με τιμή που ξεκινά από τις 21.370 ευρώ διαθέτει όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας και ανέσεων, συν αποδοτικό turbo κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα. Το μηχανικό σύνολο των 1.4 λτ. με τους 129 ίππους και τα 235 Nm ροπής ταιριάζει «γάντι» στο ιαπωνικό SUV, εξασφαλίζοντας σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.), με χαμηλή κατανάλωση (7,1 λίτρα/100 χλμ. στη δοκιμή). Πρόσθετη βοήθεια παρέχει και το mild hybrid 48V σύστημα με το ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων.
Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν η ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Από την μια πλευρά είναι ξεκούραστο, ενώ από την άλλη είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε ασφάλτινο τερέν. Λακκούβες, σαμαράκια, φρεάτια και λοιπά… αξεσουάρ των ελληνικών δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς, προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του Suzuki. Στις στροφές αυτό σημαίνει πως θα έχεις λίγες κλίσεις, ενώ και το τιμόνι παρουσιάζεται κομμάτι αργό.
Αέρας αναβάθμισης υπάρχει και στο εσωτερικό, όπου το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την τοποθέτηση της νέας οθόνης αφής των 7 ιντσών (9 ιντσών στο GLX). Όσον αφορά την ποιότητα, το μαλακό πλαστικό από την πλευρά του συνοδηγού την αναβαθμίζει, μαζί με την πολύ προσεγμένη συναρμογή. Πρόσθετα, η καμπίνα του S-Cross είναι σε θέση να μεταφέρει δίχως καμία παραχώρηση μια τετραμελή οικογένεια μαζί με τις αποσκευές της, στο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων.
Εξοπλισμός (έκδοση GL): 7 αερόσακοι, αυτόνομο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης οδικών πινακίδων, προσαρμοζόμενο cruise control, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τιμή: 21.730 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.373 κ.εκ., Ισχύς: 129 PS/5.500 σ.α.λ., Ροπή: 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 120 γρ./χλμ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις