Τι καλύτερο τη σημερινή εποχή που τα καύσιμα είναι πανάκριβα, να έχει κανείς ένα αυτοκίνητο που να μη μετράει τα χιλιόμετρα που θα κάνει, γιατί θα τα πληρώσει χρυσάφι. Με τη βενζίνη στα 1,869 ευρώ το λίτρο, ένα μέσο αυτοκίνητο που καίει 8 λτ./100 χλμ. στοιχίζει 15 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Όσοι πάλι θέλουν το χαμηλότερο δυνατό τίμημα, τότε τη λύση δίνει το φυσικό αέριο κίνησης. Εργοστασιακά αυτοκίνητα CNG είναι λίγα, μεταξύ των οποίων ένα SUV μοντέλο που συμφέρει πολύ, είναι το Skoda Kamiq 1.0 G-TEC.
Μόνο 6 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα
Το κόστος αυτό είναι απολύτως αληθινό και με βάση τα πραγματικά δεδομένα κατανάλωσης και όχι του κατασκευαστή, όσο και αν μοιάζει ότι κάπου έχει γίνει λάθος. Ο 1.000άρης turbo κινητήρας κατανάλωσε στη δοκιμή σε μεικτές συνθήκες 5,4 kg/100 χλμ., που σημαίνει ότι με τιμή CNG 1,1 ευρώ το κιλό, ο οδηγός πληρώνει κάτι λιγότερο από 6 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Σε ταχύτητες ταξιδιού μπορεί να πέσει στα 4,5 kg/100 χλμ. (ή και χαμηλότερα), τιμή που ισοδυναμεί με μόλις 5 ευρώ/100 χλμ. Όσο για τα πρατήρια με φυσικό αέριο κίνησης έχουν διευρυνθεί και πλέον καλύπτουν πολλές περιοχές της Ελλάδας (δείτε εδώ τα πρατήρια). Παράλληλα ο οδηγός του Skoda Kamiq 1.0 G-TEC απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας είναι ο γνωστός 1.0 TSI, όμως έχει δεχτεί τις απαραίτητες αλλαγές για να καίει και φυσικό αέριο κίνησης. Αποτελεί το κυρίως καύσιμο και αποθηκεύεται σε τρεις απολύτως ασφαλείς δεξαμενές χωρητικότητας 13,8 κιλών, που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και κάτω από το πίσω κάθισμα. Παράλληλα υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Εφόσον τελειώσει το φυσικό αέριο και δεν γίνει ανεφοδιασμός, τότε ο κινητήρας γυρίζει αυτομάτως στην παροχή βενζίνης, χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί κάποια διαφορά ή να χρειαστεί να πατήσει κουμπί. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 90 ίππους και τα 160 Nm ροπής έχει επάρκεια δύναμης για να κινεί χωρίς πρόβλημα το Kamiq, τόσο στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις όσο και στο ταξίδι, όπου το αυτοκίνητο εμφανίζεται σίγουρο, με πολύ καλό πάτημα και άνετο για τους επιβάτες του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ταχύτητες | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 90/4.000-5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/1.800-3.800 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 179 |
Κατ/λωση* (kg/100 χλμ.) | 5,4 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 101 |
*Δοκιμής |
Πολύ καλή ποιότητα και άνετοι χώροι για τους επιβάτες
Το Skoda Kamiq 1.0 G-TEC δεν διαφέρει κάπου εξωτερικά και στο εσωτερικό από τις υπόλοιπες εκδόσεις, εκτός από ελάχιστες μικροδιαφορές. Αυτές αφορούν το λογότυπο G-TEC στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στην προσθήκη του δεύτερου δείκτη καυσίμου για το CNG στον πίνακα οργάνων, στη θέση που βρίσκεται στα συμβατικά Kamiq ο δείκτης θερμοκρασίας του κινητήρα. Παράλληλα τόσο στο trip computer όσο και στην οθόνη αφής αναγράφονται επιπλέον πληροφορίες για το CNG. Κατά τα γνωστά, το εσωτερικό του διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα, μέσω της χρήσης μαλακών πλαστικών στο ταμπλό με την πολύ καλή συναρμογή. Οι χώροι των επιβατών δεν αλλάζουν, που σημαίνει ότι στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, ακόμα και για τους ψηλούς. Εκεί που έχει γίνει μείωση, είναι στο χώρο αποσκευών λόγω των δεξαμενών κάτω από το δάπεδο. Η χωρητικότητά του είναι 278 λίτρα, έναντι 400 λίτρα στα Kamiq αμιγώς βενζίνης.
Από 25.850 ευρώ με όλο τον εξοπλισμό
Το Kamiq με τον κινητήρα φυσικού αερίου πωλείται μόνο σε μία έκδοση εξοπλισμού, την Ambition. Διαθέτει όλα όσα θα αναζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο SUV, όπως:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Φώτα LED
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Διζωνικό κλιματισμό
- Drive Mode Select – Επιλογή προφίλ οδήγησης
- Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών