Η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου εξαρτάται από αρκετούς επιμέρους παράγοντες, με τον πρώτο και βασικότερο να είναι η επιλογή του τύπου και μεγέθους του αμαξώματος. Τα SUV και τα μικρά αυτοκίνητα έρχονται στην πρώτη θέση της προτίμησης των αγοραστών στην Ελλάδα, όπως άλλωστε αποδεικνύουν οι πωλήσεις. Το 2020 (Ιανουάριος έως Νοέμβριος), η κατηγορία «Β» άγγιξε το 48% του μεριδίου, με 35.695 πωλήσεις.
Δείτε ακόμα: Το πιο οικονομικό turbo Β-SUV των 15.990€
Οι προτάσεις αγοράς είναι σε κάθε περίπτωση πολλές και ειδικά όσον αφορά τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης (μαζί με τα υβριδικά). Ωστόσο, τα πετρελαίου παρόλο που έχουν υποστεί μείωση πωλήσεων λόγω και των λιγότερων διαθέσιμων μοντέλων, συνεχίζουν να έχουν ζήτηση. Εμείς, κάναμε μια έρευνα και επιλέξαμε τα SUV με κινητήρες πετρελαίου που πωλούνται στις πιο χαμηλές τιμές, και σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110
Το νεανικό σχεδιαστικά Citroen C3 Aircross προσφέρεται με αρκετούς κινητήρες τελευταίας γενιάς, βενζίνης και πετρελαίου, μεταξύ των οποίων ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο 1.5 BlueHDi 110. Συνδυάζει αρκετά καλή απόδοση, με τιμή που ξεκινά από τις 18.900 ευρώ και το καθιστά μία από τις πιο οικονομικές επιλογές στα B-SUV.
Δείτε ακόμα: Ποιο 1.000άρι SUV έχει δύναμη 2λιτρου;
Ο 1.500άρης ντίζελ με απόδοση 110 ίππων και ροπή 205 Nm ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα, καθώς παρουσιάζει στο σύνολό του καλά χαρακτηριστικά, προσφέροντας σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,8 δλ., με το C3 Aircross να επιταχύνει σβέλτα κι εν κινήσει, χάρη στην πολύ καλή κλιμάκωση του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.
Η καμπίνα του C3 Aircross μοντέρνα σχεδιαστικά, καλοφτιαγμένη και άνετη. Την προσοχή κεντρίζει η οθόνη αφής των 7 ιντσών όπου έχουν ενσωματωθεί λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως είναι -μεταξύ άλλων- ο χειρισμός του ηχοσυστήματος και του air condition, η κάμερα οπισθοπορείας και πολλά ακόμα. Oι χώροι είναι άνετοι για πέντε επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων.
Στην οδήγηση, το Citroen C3 Aircross κερδίζει αμέσως τον οδηγό του, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό της άνεσης και της ασφαλούς αίσθησης που προσφέρει. Η ανάρτησή του αμβλύνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να δείχνει χαλαρή. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι έντονες και τα περιθώρια πρόσφυσης αρκετά, ενώ υπό έντονη πίεση θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής, οι οποίες εξαλείφονται άμεσα από το ESP.
Δείτε ακόμα: SUV με μεγαλύτερο και μικρότερο πορτ μπαγκάζ
Τιμή από 18.900 ευρώ. Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.499 κ.εκ., Ισχύς: 110/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 205/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 187 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 122 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Fiat 500X 1.3 JTDM-2 95HP
Το ντίζελ SUV με τη χαμηλότερη τιμή αγοράς (από 18.477 ευρώ) που πωλείται αυτή την περίοδο, είναι το Fiat 500X με τον 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα. Το ιταλικό αυτοκίνητο είναι παράλληλα ένα από τα πιο στιλάτα και μοντέρνα B-SUV, ακολουθώντας τα σχεδιαστικά πρότυπα του μικρότερου 500.
Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του, το οποίο ποιοτικά, είναι από τα καλύτερα Fiat. Σε αυτό συμβάλλουν το παχύ αφρώδες υλικό στο ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Οι χώροι είναι αρκετοί στην καμπίνα του 500Χ, ενώ ικανοποιητικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 350 λίτρων.
Δείτε ακόμα: Diesel SUV 5ετίας σε χαμηλές τιμές
Το Fiat 500X 1.3 JTDM-2 παρέχει ασφάλεια στο δρόμο, χάρη και στη σφιχτή ανάρτηση που δεν αφήνει το αμάξωμα να πλέει σε γρήγορες ταχύτητες και να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση. Η οδική συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και προβλέψιμη, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και καλύτερη αίσθηση συγκριτικά με άλλα μοντέλα της μάρκας. Η άνεση από την ανάρτηση δεν είναι η καλύτερη δυνατή, αφού περνούν κραδασμοί στο εσωτερικό από ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ο γνωστός 1.300άρης ντίζελ με τους 95 ίππους και κυρίως με τα 200 Nm ροπής κρίνεται επαρκής για να κινήσει το 500Χ σε ικανοποιητικούς ρυθμούς. Συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλό θόρυβο, αλλά και ικανοποιητικό τράβηγμα για την ισχύ του.
Δείτε ακόμα: Τα υβριδικά SUV στις χαμηλότερες τιμές!
Τιμή από 18.477 ευρώ. Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, cruise control και ζάντες αλουμινίου
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 95/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 172 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 105 γρ./χλμ.
Renault Captur 1.5 BluedCi 95 hp
Το εντελώς νέο, δεύτερης γενιάς Renault Captur ξεχωρίζει αμέσως για τον πολύ όμορφο και κομψό σχεδιασμό του αμαξώματος του. Με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 Blue dCi 95 στη βασική έκδοση Authentic, πωλείται στην τιμή των 19.140 ευρώ, συνοδευόμενο με τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας.
Δείτε ακόμα: Ποιο μικρό SUV βενζίνης «δεν πίνει, δεν καπνίζει»;
Τις εντυπώσεις κερδίζει και το εσωτερικό του νέου Captur, με το μοντέρνο σχεδιασμό του και την προσοχή που έχει δοθεί γενικότερα. Στο ταμπλό με τις ευθείες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες, κυριαρχεί στο κέντρο η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 7 ιντσών (δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση). Από πλευράς ποιότητας, η ευρεία χρήση μαλακών πλαστικών στο ταμπλό το αναβαθμίζει σημαντικά. Στα θετικά του στοιχεία ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι των επιβατών, το πίσω συρόμενο κάθισμα και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ που φτάνει μέχρι τα 536 λίτρα.
Ο αρχικός ντίζελ κινητήρας, μπορεί να μην ενθουσιάζει με τους 95 ίππους, ωστόσο διαθέτει αρκετή ροπή 240 Nm και κρίνεται επαρκής για το αμάξωμα (0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ.). Tο βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF-B, ολοκαίνουργιο Captur ανέβηκε επίπεδο και στα οδηγικά του χαρακτηριστικά, αφού και στο δρόμο δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, συνδυάζοντας μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος.
Τιμή από 19.140 ευρώ. Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ραδιόφωνο.
Δείτε ακόμα: Το καλύτερο SUV των 3 ευρώ/100 χλμ.!
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 95/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 240/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 187 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 106 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις