Τα SUV έχουν κατακλύσει την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων η πλειοψηφία τους έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η 4κίνηση συνάδει σαφώς καλύτερα με τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα τους, όμως οι τιμές ανεβαίνουν σημαντικά, ειδικά στα μικρομεσαία SUV. Εμείς κάναμε μια έρευνα και εντοπίσαμε τα C-SUV που στοιχίζουν τα λιγότερα λεφτά και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω.
Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 4WD
Το Duster με τετρακίνηση συνδυάζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 Blue dCi, ενώ με τιμή που ξεκινά από 26.310 ευρώ αποτελεί το φθηνότερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Το ποσό αυτό αφορά τη βασική έκδοση Essential με τα πολύ απαραίτητα στον εξοπλισμό (6 αερόσακοι, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition και ραδιόφωνο). Η μεσαία και ακριβότερη κατά 1.860 ευρώ έκδοση Expression στις 28.170 ευρώ, είναι σαφώς πιο πλούσια και προτιμότερη.
Ο γνωστός και καταξιωμένος γαλλικής προέλευσης diesel των 1.5 λτ. με τους 114 ίππους και την μπόλικη ροπή των 260 Nm συνδυάζεται με κοντό κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Γεγονός που από τη μία πλευρά είναι θετικό στην εκτός δρόμου κίνηση, αφού οι κοντές 4 πρώτες σχέσεις βοηθούν στο να υπερπηδήσει εμπόδια. Όμως στην καθημερινή χρήση «γεμίζουν» αμέσως και ο οδηγός έχει ήδη βάλει την 4η μετά από λίγα μέτρα. Ωστόσο η 6η σχέση είναι πιο ταξιδιάρικη (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.) και κρατά το μοτέρ μέσα στην ισχύ του. Το 4κίνητο ντίζελ Duster είναι και σβέλτο, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., ενώ η κατανάλωση βρίσκεται στα 6,9 λτ./100 χλμ.
Ο συνδυασμός του ντίζελ, με το σύστημα 4WD, τις ανεξάρτητες αναρτήσεις και τα 214 χλστ. απόστασης από το έδαφος, είναι ιδανικός για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις αρκεί η επιλογή Auto μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου, αφού το Lock θα χρησιμοποιηθεί μόνο για περιπτώσεις τύπου σκαρφαλώματος και με τροχούς στον αέρα. Επίσης, στην κατάβαση με πολύ απότομη και γλιστερή κατηφόρα βοηθά πολύ η εμπλοκή του hill descent. Βέβαια η τετρακίνηση είναι χρήσιμη και στην άσφαλτο, όταν η πρόσφυση είναι χαμηλή (π.χ. χιόνι). Παράλληλα το Duster περνά πάνω από λακκούβες χωρίς να ενοχλεί και με μήκος 4.341 χλστ. δεν διαφέρει από ένα κλασικό μικρομεσαίο χάτσμπακ.
Κατά τα λοιπά, το μυώδες εξωτερικά Duster διαθέτει ένα σύγχρονο και απλό εσωτερικό, στο οποίο ο οδηγός νιώθει γρήγορα οικεία. Από πλευράς χώρων, πέντε άτομα θα χωρέσουν εύκολα, χάρη στο αρκετό διαθέσιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών είναι και αυτός με τη σειρά του αρκετός, προσφέροντας 414 λίτρα.
Εξοπλισμός (έκδοση Expression): 6 αερόσακοι, οθόνη 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αισθητήρας φωτός, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή: από 28.170 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 114 hp/3.750 σ.α.λ., Ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 138 γρ./χλμ.
Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Η Suzuki είναι παραδοσιακά συνώνυμη των εκτός δρόμου οχημάτων, οπότε το S-Cross δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση και μάλιστα με άριστο value for money για τα μικρομεσαία SUV. Στην τιμή των 27.330 ευρώ είναι «τίγκα» στον εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα, ενώ ο 1.400άρης turbo κινητήρας με το 48V mild hybrid του ταιριάζει κατάλληλα, μαζί και με την τετρακίνηση.
Ο 1.4 BoosterJet των 129 ίππων και 235 Nm ροπής εμφανίζει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και συνδυάζεται κατάλληλα με την έξοχη κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου. Έτσι εξασφαλίζει γρήγορους ρυθμούς επιταχύνσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.) και πραγματική κατανάλωση 7,6 λτ./100 χλμ. Πρόσθετα το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει δυνατά από τις χαμηλές στροφές χαίροντας παράλληλα «μπουσταρίσματος» από το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων και 53 Nm ροπής.
Το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip με τον κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, περιλαμβάνει τέσσερις κατ’ επιλογήν λειτουργίες, μέσω του περιστροφικού διακόπτη. Το Auto είναι για την καθημερινή χρήση και για ταξίδι, το Sport για περισσότερη απόκριση στο γκάζι, το Snow για τις ολισθηρές επιφάνειες και το Lock κατανέμει τη μέγιστη ροπή στους πίσω τροχούς. Εντυπωσιακό είναι το πάτημα του αυτοκινήτου στο χώμα με πέτρες και διάφορες ανωμαλίες, καθώς οι αναρτήσεις είναι ισοπεδωτικές, παρά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Μόνο η απόσταση των 175 χλστ. από το έδαφος και τα ασφάλτινα ελαστικά θέτουν τα όρια για πιο δύσβατες αναζητήσεις. Η άνετη λειτουργία του S-Cross συνεχίζεται και στο οδόστρωμα, όπου παράλληλα το είναι ευέλικτο στην πόλη (μήκος 4,3 μ.) και ξεκούραστο στα ταξίδια.
Μετά την τελευταία αναβάθμιση, το ιαπωνικό μικρομεσαίο SUV απέκτησε πιο ελκυστική εικόνα εξωτερικά και βελτιωμένο σε ποιότητα και τεχνολογία εσωτερικό. Τα σκληρά και μαλακά πλαστικά είναι γεροδεμένα και στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη των 7 ή 9 ιντσών στο πιο πλούσιο εξοπλιστικά GLX. Από πλευράς χώρων, τέσσερις ή και πέντε επιβάτες (αναλόγως αναστήματος) θα βολευτούν, έχοντας στη διάθεσή τους επαρκέστατο πορτμπαγκάζ 430 λίτρων.
Εξοπλισμός (έκδοση GL+): 7 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, φώτα LED, αισθητήρες φωτός και βροχής, adaptive cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, διζωνικός κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τιμή: από 27.330 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.373 κ.εκ., Ισχύς: 129 PS/5.500 σ.α.λ., Ροπή: 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 133 γρ./χλμ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις