Ένα από τα βασικότερα ζητούμενα που εξετάζει ο αγοραστής ενός αυτοκινήτου είναι πόσο καύσιμο «καίει», αφού πρόκειται για ένα έξοδο που καλείται να πληρώσει κάθε φορά που μετακινείται. Ειδικά αν γίνονται αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά, τότε σε ετήσια βάση μαζεύεται ένα πολύ σημαντικό ποσό.
Δείτε ακόμα: Πόσο κοστίζει το νέο ηλεκτρικό Dacia Spring;
Το πετρέλαιο προσφέρει μεγάλη οικονομία σε κόστος μετακίνησης, όμως τα τελευταία χρόνια η ζήτηση των ντίζελ αυτοκινήτων έχει μειωθεί αρκετά, όπως και τα διαθέσιμα μοντέλα. Η βενζίνη είναι το ακριβότερο καύσιμο με διαφορά, ενώ το φυσικό αέριο είναι πολύ φθηνό, αλλά τα πρατήρια δεν καλύπτουν πολλές περιοχές. Μία λύση που προσφέρει σημαντική οικονομία είναι το υγραέριο κίνησης LPG, το οποίο πωλείται φθηνά, ενώ πρατήρια με LPG υπάρχουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Αυτοκίνητα εργοστασιακά που πωλούνται με κινητήρες βενζίνης/υγραερίου είναι ελάχιστα. Μεταξύ των SUV, το φθηνότερο σε τιμή και με εξαιρετική οικονομία σε κόστος καυσίμου (με το LPG), είναι το Dacia Duster 1.0 TCe 100 GPL. Οι τιμές του ξεκινούν από 14.180 ευρώ στην αρχική έκδοση Ambiance, η μεσαία έκδοση Sportive πωλείται από 15.650 ευρώ και η πιο πλούσια Prestige ξεκινά από τις 16.450 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Νέο Dacia Sandero πιο σύγχρονο από ποτέ
Στο βασικό εξοπλισμό του Ambiance περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες φωτός, ραδιόφωνο με Bluetooth θύρες USB και AUX κ.λπ. Το Sportive διαθέτει επιπλέον ρυθμιζόμενο τιμόνι και κάθισμα σε ύψος, cruise control, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ και ζάντες αλουμινίου. Το πιο πλούσιο Sportive εξοπλίζεται ακόμα με αυτόματο κλιματισμό, Blind Sport Warning, Mutli-view camera με τέσσερις κάμερες θέασης, και επιπλέον διακοσμητικά στο αμάξωμα και στο εσωτερικό.
Την κίνησή του αναλαμβάνει ο 3κύλινδρος turbo 1.0 TCe 100 GPL, με 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm στις 2.000 σ.α.λ. με υγραέριο ή 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. με βενζίνη, ενώ συνεργάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο. Προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8/14,4 δλ. (LPG/βενζίνη), τελική ταχύτητα 168/172 χλμ./ώρα (LPG/βενζίνη) μεικτή κατανάλωση 5,5/6,8 λτ./100 χλμ. (βενζίνη/LPG) και εκπομπές CO2 125/111 γρ./χλμ. (βενζίνη/LPG). Με την εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση των 6,8 λτ./100 χλμ. και τη μέση πανελλαδική τιμή του υγραερίου στα 0,728 ευρώ/λτ., το Duster GPL «καίει» λιγότερο από 5 ευρώ/100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Ποιο Dacia Duster συμφέρει; Βενζίνη, diesel ή LPG;
Η πρόσθετη δεξαμενή των 34 λτ. του LPG βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ δεν αλλάζει και παραμένει στα 445 λίτρα, ενώ υπάρχει και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λτ. Η επιλογή από βενζίνη σε LPG και αντίστροφα μπορεί να γίνεται μέσω του σχετικού διακόπτη, ή αυτόματα όταν αδειάσει ένα από τα δύο καύσιμα. Ο ανεφοδιασμός του LPG διαρκεί περίπου δύο λεπτά.