Τα κόστη αγοράς και χρήσης κάθε αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των απανωτών ανατιμήσεων στα πάντα. Όλοι όσοι κοιτάζουν να αποκτήσουν ένα καινούργιο μοντέλο καλούνται να βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ενώ κάθε φορά που θα πηγαίνουν για ανεφοδιασμό καυσίμου, θα «εξανεμίζονται» αρκετά ευρώ. Άλλωστε 20 ευρώ για 95άρα αμόλυβδη ισούνται με σχεδόν 11 λίτρα βενζίνης, δηλαδή για ένα μέσο αυτοκίνητο αρκούν για περίπου 120-140 χιλιόμετρα. Ευτυχώς όμως υπάρχει η εξαίρεση στον κανόνα, δηλαδή ένα καινούργιο SUV που δεν ξεπαραδιάζει τον κάτοχό του, τόσο στο να το αγοράσει, όσο και για να το «θρέφει». Ποιο είναι αυτό; Μα φυσικά, το Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG.
Best value for money SUV με 22.590 ευρώ
Το Dacia Duster ανέκαθεν διακρίνονταν για την άριστη σχέση τιμής/αξίας του. Οικονομικό στην αγορά, με μυώδη εμφάνιση και αυξημένες ανέσεις, συν τη μεγάλη οικονομία που εξασφαλίζει κινητήρας υγραερίου. Το Duster 1.0 TCe 100 hp LPG δεν διατίθεται πλέον στην πολύ βασική έκδοση, αλλά ξεκινά από την πολύ καλά εξοπλισμένη Expression στη χαμηλή τιμή των 22.590 ευρώ (φθηνότερο από οποιοδήποτε άλλο C-SUV). Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι • Αισθητήρας φωτός • Οθόνη 8 ιντσών • Προβολείς ομίχλης • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι καθρέπτες • Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Προσιτό παραμένει και στη δεύτερη έκδοση Journey (από 24.190 ευρώ) με επιπλέον: Αυτόματο κλιματισμό • Έλεγχο των τυφλών σημείων • Τέσσερις κάμερες θέασης • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες • Πλοήγηση • Αρθρωτές ράγες οροφής • Ζάντες 17 ιντσών. Κορυφαία έκδοση είναι η Extreme (από 25.190 ευρώ), η οποία διαθέτει ακόμα τα εξής: Σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί • Διακοσμητικά χρώματος Καφέ Cooper • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών μαύρες • Προστατευτικά θόλων εμπρός-πίσω • Διαφορετικές επενδύσεις.
Οικονομικά χιλιόμετρα χωρίς εξηλεκτρισμό
Όσοι κατέχουν ή σκοπεύουν να αγοράσουν το Duster 1.0 TCe 100 hp LPG, έχουν άμεσο κέρδος από το χαμηλό κόστος του υγραερίου. Με μέση τιμή LPG στα 0,791€/λτ. και πραγματική συνδυαστική κατανάλωση 9,8 λτ./100 χλμ., τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν λιγότερο από 8 ευρώ. Χωρίς την ανάγκη εξηλεκτρισμού, φόρτισης κ.λπ. Άλλωστε πρατήρια με υγραέριο υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, οπότε δεν τίθεται πρόβλημα ανεφοδιασμού. Άλλωστε υπάρχει δεξαμενή LPG 49 λίτρων, συν το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων για τη βενζίνη. Βέβαια η χρήση της βενζίνης θα είναι ελάχιστη, αφού με το LPG εκτός από όφελος στην τσέπη, υπάρχει και υψηλότερη απόδοση 100 ίππων και 170 Nm ροπής (91 hp και 160 Nm με τη βενζίνη). Σε συνδυασμό με την πολύ καλή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου και τη ροπή που αποδίδεται μεταξύ 2.000-3.500 σ.α.λ., το μοτέρ έχει γεμάτο τράβηγμα και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ.), ενώ διατηρεί χωρίς πρόβλημα ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Συν του ότι το Duster 1.0 TCe 100 hp LPG εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα και οι αναρτήσεις του με το «γαλλικό» σετάρισμα περνούν με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων.
Άνετο για την οικογένεια ή την παρέα
Στα βασικά πλεονεκτήματα του Dacia Duster ανήκουν και οι χώροι που προσφέρει για επιβάτες και αποσκευές. Παρά το γεγονός ότι είναι από τα μικρότερα σε μήκος μικρομεσαία SUV (4.341 χιλιοστά), το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο και θα φιλοξενήσει χωρίς παραχώρηση τέσσερα ενήλικα άτομα ή και πέντε κανονικού αναστήματος. Όσο για τα μπαγκάζια, τα 478 λίτρα χωρούν αρκετές βαλίτσες, ενώ το μεγάλο άνοιγμα και το τετραγωνισμένο του σχήμα εξυπηρετούν ακόμα περισσότερο. Ο οδηγός κάθεται ψηλά στο αναπαυτικό κάθισμα, βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση και τα διάφορα χειριστήρια προσφέρουν πολύ καλή εργονομία. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, τα σκληρά πλαστικά διακρίνονται περισσότερο για τη γεροδεμένη τους συναρμογή.