Τα SUV και οι turbo downsized κινητήρες βενζίνης αποτελούν δύο από τις σύγχρονες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, αφού βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων και συνεχώς αναπτύσσονται και εξελίσσονται. Τα SUV από την πλευρά τους έχουν πληθύνει πάρα πολύ, ενώ οι μικροί turbo κινητήρες έχουν απογειωθεί σε τεχνολογία και πλέον συνδυάζονται και με υβριδικά συστήματα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV
Στην κορυφή από πλευράς δύναμης και τεχνολογίας στα 1.000άρια μοτέρ -και όχι μόνο, βρίσκεται ο 1.0 λτ. EcoBoost 155 mHEV της Ford που τοποθετείται και στο κόμπακτ SUV, το Puma. Το 3κύλινδρο turbo αυτό μηχανικό σύνολο διαθέτει το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για 3κύλινδρο κινητήρα (όπως και οι υπόλοιποι 1.0 EcoBoost). Θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται απολύτως τίποτα.
Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον 1.0 λτ. EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11,5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV
Στην πράξη το σύστημα αυτό αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται σημαντικά το τράβηγμα στις χαμηλές στροφές και να εξαλείφεται πλήρως το turbo lag. Επιπλέον, μειώνεται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει μια πολύ άνετη οδήγηση.
Στο Puma, ο ισχυρότερος 1.0 EcoBoost αποδίδει 155 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 190 Nm ροπής στις 1.900-5.000 σ.α.λ. (έως 240 Nm στις 2.500 σ.α.λ.). Να υπενθυμίσουμε ότι στο προγενέστερο Kuga, οι 1.6 λτ. EcoBoost και 1.5 λτ. EcoBoost είχαν ισχύ 150 ίππων, ενώ το Maverick 2.0 λτ. απέδιδε 124 ίππους και τα περισσότερα 2λιτρα SUV ήταν κοντά στους 150 ίππους. Πέρα όμως από την πολύ καλή λειτουργία και επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα), το Puma 1.0 EcoBoost 155 mHEV προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 (5,5 λτ./100 χλμ. και 126 γρ./χλμ. με WLTP).
Οι τιμές του ξεκινούν από τις 23.007 ευρώ (από 21.252 ευρώ το 125 PS mHEV) με πλουσιότατο εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση ST-Line. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σπορ ανάρτηση, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 8 ιντσών, σπορ προσθήκες στο αμάξωμα και στο εσωτερικό και πολλά ακόμη.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Kuga 1.5 λτ. EcoBlue diesel 120 PS