Τα μικρομεσαία SUV βρίσκονται ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού και απευθύνονται σε όσους δεν κάνουν παραχωρήσεις σε χώρους, ανέσεις, εξοπλισμό και πολλούς ακόμα τομείς. Οι επιλογές είναι πολλές και γίνονται πολύ περισσότερες, όταν προστεθούν οι εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρων που διατίθενται. Στην περίπτωση των C-SUV ακόμα υπάρχουν πολλά μοντέλα και με κινητήρες πετρελαίου, για εκείνους που αναζητούν χαμηλή κατανάλωση και κατ’ επέκταση χαμηλό κόστος καυσίμου, λόγω και του ότι το diesel είναι φθηνότερο από τη βενζίνη. Αυτά και πολλά ακόμα προσφέρουν τα δύο πληθωρικά μικρομεσαία ντίζελ SUV, που σας παρουσιάζουμε παρακάτω και πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές της κατηγορίας.
Kia Sportage
Η Kia ξεκίνησε τη διάθεση του νέου Sportage Model Year 2025, το οποίο παρουσιάζει αλλαγές στους κινητήρες βενζίνης και αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Στάνταρ είναι η μεγαλύτερη οθόνη των 12,3 ιντσών (8 ιντσών πριν) του infotainment, μαζί με πλοήγηση και το σύστημα τηλεματικής Kia Connect από τη αρχική έκδοση. Το αρχικό ντίζελ Sportage 1.6 CRDi 136 PS 48V Hybrid εκκινεί από τις 32.690 ευρώ και εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ανέσεων και ασφαλείας. Το νέο Sportage τραβάει το ενδιαφέρον και με την ιδιαίτερα δυναμική του εμφάνιση, ειδικά κοιτώντας το από μπροστά. Παράλληλα, την πληθωρικότητά του ενισχύουν οι τονισμένες διαστάσεις, με μήκος 4.515 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ., ύψος 1.650 χλστ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ. Γενναιόδωρο με τη σειρά του είναι και το εσωτερικό από πλευράς χώρων, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (526 λίτρα). Στα θετικά του στοιχεία και η πολύ προσεγμένη ποιότητα σε υλικά, φινίρισμα και συναρμογή.
Σχετικά με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λτ., είναι από τους ελάχιστους που διαθέτει και σύστημα 48V Hybrid με μίζα/γεννήτρια, για πρόσθετη ροπή κατά την εκκίνηση και τις επιταχύνσεις. Η ισχύς του φτάνει τα 136 άλογα και τα 280 Nm ροπής, ενώ το πρώτο στοιχείο που προκαλεί θετική εντύπωση είναι η ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία. Στα σημεία αναφοράς του νέου Sportage ανήκει και η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, μιας και ταιριάζει με επιτυχία την άνεση με το κράτημα. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του φιλτράρουν με «ισοπεδωτικό» τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα ελέγχουν με στιβαρό τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος και ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας που εισπράττει ο οδηγός.
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 136/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 280/1.500-3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 4,8 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 127 |
*Εργοστασιακή |
Εξοπλισμός έκδοσης Dynamic: 7 αερόσακοι, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, οθόνη αφής 12,3 ιντσών, πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φωτός και βροχής, διζωνικός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τιμή: από 32.690 ευρώ.
Opel Grandland
Το μικρομεσαίο ντίζελ SUV που προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή της αγοράς, είναι το Opel Grandland. Συγκεκριμένα στην έκδοση 1.5D 130 hp Edition και μάλιστα με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων, διατίθεται από 31.600 ευρώ. Σχετικά με τον αποδοτικό 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων και 300 Nm ροπής εμφανίζει γεμάτη δύναμη από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές, δεν ενοχλεί με θορύβους και καταναλώνει λίγο καύσιμο. Συν του ότι με το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο η οδήγηση γίνεται πολύ πιο ξεκούραστα. Παράλληλα το Grandland είναι άνετο και στο δρόμο, αφού οι αναρτήσεις του καταφέρουν και «λειαίνουν» με επιτυχημένο τρόπο τις μύριες ανωμαλίες της ασφάλτου. Παράλληλα εξασφαλίζουν ευθυβολία στους αυτοκινητόδρομους και «γερό» κράτημα στις στροφές, όπου το πληθωρικό SUV εμπνέει σιγουριά.
To Opel Grandland με το επιβλητικό αμάξωμα των 4.477 χλστ. μήκους, 1.825 χλστ. πλάτους, 1.609 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.675 χλστ., παρουσιάζει δυναμικά στοιχεία εξωτερικά. Εντυπωσιακός είναι και ο θάλαμος των επιβατών, όπου πρωταγωνιστεί το Pure Panel στο ταμπλό, το οποίο ενσωματώνει το ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 10 ιντσών (στάνταρ στο Edition Plus των 34.100 ευρώ). Για την κατασκευή του εσωτερικού η Opel έχει κάνει ευρεία χρήση μαλακών πλαστικών, με όμορφο διάκοσμο και στιβαρή συναρμογή. Επίσης, όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν άνεση χώρων και θα χωρέσουν τις αποσκευές τους στο μεγάλο πορτ μπαγκάζ 514 λίτρων.
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 300/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,5 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 195 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,1 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 133 |
*Εργοστασιακή |
Εξοπλισμός έκδοσης Edition: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρας βροχής, οθόνη αφής 7 ιντσών, πίνακας οργάνων 7 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, διζωνικός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου. Τιμή: από 31.600 ευρώ.