Ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς και αδιαφιλονίκητος ηγέτης της κατηγορίας στη χώρα μας, απέκτησε πρόσφατα ακόμα πιο δυναμική σχεδίαση, υψηλότερα επίπεδα ποιότητας στο εσωτερικό και περισσότερη τεχνολογία. Μιλάμε φυσικά για το νέο VW T-Roc, που έρχεται να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική πορεία του προκατόχου του.
Το T-Roc βρέθηκε στην κορυφή των B-SUVs και για το μήνα Οκτώβριο στη χώρα μας (με 2.369 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 10,79%), κεφαλαιοποιώντας τη σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτίσει με το εμπορικό κοινό και αξιοποιώντας στο έπακρο την ευρύτατη γκάμα κινητήρων. Το γερμανικό best seller προσφέρεται τόσο σε βενζινοκίνητη όσο και ντίζελ μορφή, με τους διαθέσιμους κινητήρες να ξεκινούν από τον 1.0 TSI των 110 ίππων και να φτάνουν μέχρι τα 190 άλογα του 2.0 TSI, ενώ παράλληλα προσφέρονται 2 τύποι μετάδοσης (6άρι χειροκίνητο, 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη) και 2 διαφορετικά συστήματα, με κίνηση στους εμπρός ή όλους τους τροχούς, ενώ υπάρχει και το μοναδικό -ανεξαρτήτου κατηγορίας- σχήμα του Cabriolet!
Βασικό συστατικό στη συνταγή της επιτυχίας είναι ο συνδυασμός τιμής – εξοπλισμού. Το T-Roc ξεκινά από τις 25.600 ευρώ, με τον 1.0 TSI των 110 ίππων και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, προσφέροντας ήδη από τη βασική έκδοση σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Park Assist (αυτόματο παρκάρισμα) με Park Pilot, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με λειτουργία καθαρισμού αέρα και αντιαλλεργικό φίλτρο, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και LED φώτα, μεταξύ πολλών άλλων.
Το πρώτο που τραβάει τα βλέμματα στο B-SUV της Volkswagen, δεν είναι άλλο από την εμφάνιση. Το T-Roc ήταν ούτως ή άλλως ένα από τα πιο ελκυστικά μοντέλα της κατηγορίας, με τη γραμμή της οροφής και τη διαμόρφωση του πίσω μέρους να θυμίζει κουπέ. Μετά το φρεσκάρισμα, το εμπρός μέρος απέκτησε ακόμα περισσότερο δυναμισμό και premium μοτίβο, χάρις στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τους νέους προβολείς, που προαιρετικά συνοδεύονται από την τεχνολογία ΙQ. Light και λαμπτήρες LED Matrix. Εξαιρετικά καλαίσθητη προσθήκη και η φωτιζόμενη λωρίδα LED στη μάσκα, που ενώνει τα εμπρός φανάρια αποτελώντας στην ουσία προέκταση των LED ημέρας.
Το πακέτο Black Style χαρίζει μια ιδιαίτερη διχρωμία με το αμάξωμα, μέσω του μαύρου χρώματος σε οροφή/κολώνες και καλύμματα καθρεπτών, την ίδια ώρα που οι 18άρες ζάντες αναβαθμίζουν το προφίλ του αυτοκινήτου. Αναλόγως έκδοσης μπορούν να φτάσουν μέχρι τις 19 ίντσες, όπως στην R-Line που τις πλαισιώνει με ακόμα πιο επιθετικούς προφυλακτήρες.
Στο εσωτερικό το ήδη πολύ καλό, έγινε εξαιρετικό. Το εντελώς αλλαγμένο ταμπλό πλέον αποτελείται ολόκληρο από παχύ μαλακό πλαστικό μαζί με διακοσμητικές ραφές, ενώ η οθόνη αφής των 8 (και προαιρετικά 9,2) ιντσών θυμίζει τάμπλετ και δεσπόζει στην κορυφή. Ο οδηγός του ανανεωμένου T-Roc απολαμβάνει τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8 ιντσών (10,25 ίντσες οι πλουσιότερες εκδόσεις), ο οποίος αλλάζει επίπεδο το διάκοσμο και την προσφερόμενη ψηφιακότητα. Σε συνδυασμό με την στιβαρή συναρμογή του ταμπλό και το προσεγμένο στη λεπτομέρεια φινίρισμα, το συνολικό αποτέλεσμα αποπνέει πολυτέλεια.
Στα μεγαλύτερα ατού της καμπίνας συγκαταλέγονται και οι άνετοι χώροι, μιας και τέσσερα άτομα έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας των B-SUV είναι και το πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων, που φτάνει έως τα 1.290 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Απολαύσεις περιμένουν όποιον κάθεται πίσω από το τριάκτινο τιμόνι του T-Roc, και στο δρόμο. Το γερμανικό crossover προσφέρει αξιοθαύμαστες επιδόσεις σε όλη την έκταση της γκάμας, σε συνδυασμό με κατανάλωση και εκπομπές ρύπων που «περιθάλπουν» τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Το 1.0 TSI επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 10,8 δλ., καταναλώνοντας σε πραγματικές συνθήκες 7,8-8,2 λίτρα/100 χλμ. Το 1.5 TSI θυμίζει παλιά GTI στο 0-100 χλμ./ώρα, καθώς δεν χρειάζεται περισσότερα από 8,6 δλ., ζητώντας παράλληλα γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. αμόλυβδης. Το ισοδύναμο πετρελαιοκίνητο 2.0 TDI θέλει τον ίδιο χρόνο, έχοντας παράλληλα επίσημη κατανάλωση στα 4,9 λίτρα/100 χλμ.! Το τετρακίνητο ανεβαίνει στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. (ίδιος χρόνος για το 0-100), ενώ το κορυφαίο 2.0 TSI 4Motion 190 PS επιταχύνει σε μόλις 6,8 δλ., με τη μέση κατανάλωση (βάσει στοιχείων VW) στα 7,4 λίτρα/100 χλμ.
Οι εκπομπές CO2 με τη σειρά τους κυμαίνονται από 136 έως 168 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει πως το 1.000άρι T-Roc πληρώνει 87,04 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και το 2.0λιτρο 142,8 ευρώ.
Οδηγώντας, το νέο T-Roc σε κερδίζει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Η στιβαρότητα που διέπει το πάτημα εμπνέει εμπιστοσύνη, όντας παράλληλα άνετο και με ποιοτική κύλιση, ακόμα και σε τυπικό ελληνικό οδόστρωμα. Η ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά τις ανωμαλίες, διατηρώντας παράλληλα χαμηλά τους θορύβους κύλισης και τους κραδασμούς. Σύμμαχος η προσεγμένη ηχομόνωση, που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα τόσο εντός της πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Το ίδιο ισχύει για την υποδειγματικά ευθύβολη πορεία που διατηρεί το αυτοκίνητο, έχοντας την ικανότητα να μεταφέρει τα χιλιόμετρα στις στροφές. Είτε σε ευθεία είτε με το τιμόνι υπό γωνία, το T-Roc μένει εντυπωσιακά ακλόνητο και γεμίζει σιγουριά τον οδηγό, αλλά και τους επιβάτες.